Nekromanti en viktig Eon 3 fråga

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
fick Eon 3 när jag fyllde 15 (26 maj 2005) stor rollspelsdiggare sen flera år men nu undrar jag en sak jag ser att start packetet inte räcker i längden det behövs special böcker för tiraker alver och dvärgar och sen lästa jag lite i diamantäpplet (jag är min förenings SL) min förenings hemsida insmugen i texten och såg att det fanns monster man kunde möta som inte står med i grundboken och på nättet finns det massor av Eon böcker vissa är till för Eon 3?
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Jag kan väl börja med att säga Grattis!!!
Och sedan fortsätta med att berätta att alla böcker som finns i butikerna funkar till EON III.
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
tack både för grattis och för hjälpen jag ska genast skaffa monster böcker så jag kan spela äventyren bättre och jag förstår varför Eon har många fans det är fan det coolaste rollspel jag någonsin haft (och ändå har jag inte ens börjat spela än)
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
ok tack för tipset (får nog födelsedags pengar av farmor och farfar och 500 spän för att inte ha fest det räcker nog
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
du borde köpa Vandöda och Nekromanti(tycker jag) eftersom att där finns det lite gott om små vandöda som du kan använda som extra monster i en kampanj ifall den blir för tråkig (det kan tex vara en ond magiker i en stad som rp:na stannar vid, de blir ombedda att hjälpa till att döda nekromantiker) det var min ringa mening bara, annars är ju Monster i Mundana riktigt bra (om inte den är slutsåld förståss :gremsuck:) där finns det bra info om monster från både nya monster från Mundana och andra monster som man redan känner till typ pegaser, basilisker och sånt.

PS. Om du vill vara extra sadistisk mot dina spelare så köp Vandöda och Nekromanti, vandöda är lite svårare att döda nämligen DS.
//Kanturi, som tycker att vandöda är svårare att döda än monster :gremsmile:
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Passa på att köpa hela Atlasboxen istället för bara Geografica Mundana. Atlasboxen finns på Neogames hemsida för 200:- och innehåller G.M. som på samma sida kostar 219:-
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Missa inte att köpa Atlasboxen nu! Den innehåller flera världsböcker, som var för sig kostar mer än bara boxen just nu! Den kostar 200:- hos Neogames och på Sf-bokhandlarna, vilket är en Rabatt på 50%! Skynda och köp!

-Hjalle, tipsar.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Hehe, du tänkte samma tanke som jag; men hann före. :gremwink:

Nåja, jag får tipsa en en gång! Köp!
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
håller redan på att skriva ett äventyr som handlar om att en nekromantiker har vanhelgat en kyrka och måste dödas samt gjort en hel by till själlösa slavar och förebaneslen måste brytas och jag trode att allt man behövde för en nekromantiker var den vanliga boken

så jag köper monster i mudana och nekromantik och vandöda
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
låter som en bra idee (kan den skickas till gotland?)

en sak till jag kollade på gamemaniacs (känner inte till någon bättre beställnings sida och där står det att monster i mudana är en modul till Eon2 har monsterna samma regler i 3an också?
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
en nekromantiker har vanhelgat en kyrka och måste dödas samt gjort en hel by till själlösa slavar och förebaneslen måste brytas
Det där är inte riktigt så enkelt som det låter i EON, om du vill göra allt enligt reglerna är det nog Mystik & Magi som du bör köpa, snarare än Nekromanti och Vandöda. N&V handlar betydligt mer om vandöda än om nekromanti och behandlar egentligen inte så mycket om vad än nekromantiker gör annat än uppväcker döda.
Kanske även religionsboken (har glömt namnet) kan vara bra, om du vill att det där med vanhelgningen av kyrkan ska ha en central del. Fast den boken har fått en hel del blandad kritik här på forumet...
Men för ett första äventyr så rekommenderar jag nog Vapenmästaren om spelarna tycker om krigare för kunna få lite större variation bland de olika krigarna och kanske MiM om man nu tycker om att slakta monster.
Om någon absolut vill spela magiker är M&M ett måste men den är inte så lättläst och magireglerna tar ett tag att lära sig.
Sen är ju Atlasboxen en mycket bra investering om man vill ha någon sorts längre äventyr eller kampanj som inte enbart handlar om en liten by helt avskiljd från resten av mundana.

/Caesar - mina $0.02
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
jag tycker också att M&M är bra jag har en kille i min grupp som diggar magiker så skulle bli förvånad om han inte försöker bli trolkarl
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Om du skall ha en magiker i spelgänget så är mystik & magi ett måste.
Den är komplicerad ibland men det är en modul som ingen annan.

Lycka till!
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
NP.

Andra bra köp är:

Vapenmästaren - Den är fullmatad med alla vapen och bra stridsregler vilket gör att alla krigare/nästan krigare kommer ha stor nytta av den.

Geografica - Lite smått och gott om ett stort antal länder vilket ger en bra helhetsbild över Mundana.

Sjöförarare & Pirater - Den ger mycket bra stämmning och INGEN som jag har träffat har aldrig varit ute på sjöss i sitt rollspel och då innehåller denna massor med små saker som gör en båtvistelse mer intressant.

Finns flera men dessa är ett par av de moduler som jag gillar...
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Hej. Alla hör ihop med alla, Om man säger så. Men köp Atlas boxen och monster i mundana. Sen kan du köpa beroende på vad ni spelar: Vapenmästaren, Mystik och magi eller Riddaren. Ha det bra!!
 
Top