Nekromanti en viktig Eon 3 fråga

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Förtydligande

Alltså: ALLA Eonmoduler som någonsin skrivits fungerar med samtliga versioner av Eon. Den enda verkliga regelskillnaden man verkligen märker av mellan de olika versionerna är Skadereglerna (i meningen hur mycket trauma, smärta, blödningstakt etc en viss mängd skada ger) och de påverkar inte reglerna som sådana i dess grundutförande. Neogames har strävat efter att göra alla moduler funktionabla med Eon III samtidigt som nya moduler kommer att fungera med gamla versioner av Eon och så kommer det troligtvis också alltid att vara, om inte CJS får helflipp vill säga...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Protest!

"Om du skall ha en magiker i spelgänget så är mystik & magi ett måste."

Nej, den är inte ett måste. Den är ett måste om du vill ha en alkemist, om din magiker ska skapa nya besvärjelser, eller om din magiker ska syssla med improviserad magi. Den innehåller en massa fluff om magiteori. Nöjer du dig med en besvärjelsechuckande magiker och kan fluffa magiteori själv alternativt inte bryr sig, så duger regelboken alldeles utmärkt.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Överklagas!

Ähh Krille!
Klart att Mystik och magi är ett måste :gremlaugh:

Visst innehåller regelboken en alla nödvändiga regler och iof väldigt många besvärjelser men all känsla och roliga saker står ju i M&M.

Iof vill jag inte säga att magiker blir dötråkigt utan den, så att någon springer iväg och köper den bara sådär men jag tycker att nivån att vara magiker blir mycket bättre och roligare med M&M.
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
Re: Förtydligande

min spelare som var läkare köpte som tur vad dolk han ville inte ens försöka köpa ett bra vapen trodde han skulle för kamp mot mig eller något

sen försvan ens rollformulär spårlöst och är idag (dagen efter inte hittat än)

han hade en kopia så han måste bara sattsa om färdigtheter med det tycker inte jag är så bara
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
va?

Jag ber dig, innan du trycker på skicka-knappen, läs igenom ditt inlägg så att det blir läsbart. För varken jag eller någon annan förstår vad du menar.


/Naug
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
(Ett till) Förtydligande

Min spelare, som var läkare, köpte som tur var en dolk. Han ville inte ens försöka köpa ett bra vapen, vilket jag trodde han skulle bara för att gå emot mig, eller nåt.

Sen försvann hans rollformulär, och är idag borta. (Dagen efter att det försvann, har inte hittat det än).

Han hade en kopia av första sidan, så han måste bara köpa om sina färdigheter. Men det tycker jag inte är så bara...
-

Detta är mest ett svar till det stackars grottrollet. Detta är min tolkning. :gremwink:

-Hjalle, försöker.
 
Top