Rollspel.nu är en viktig social lokal för mig. Jag har träffat några av mina närmaste vänner här, och många andra som jag verkligen uppskattar att diskutera med. Det här är en plats för oss som samlas av en viss anledning - rollspel. Ni har mycket gemensamt med mig, och det tycker jag är fantastiskt. Vi har mycket som skiljer oss åt, också, men det tycker jag är av mindre betydelse. Jag är här för att snacka rollspel med er, oavsett vad ni röstar på. Om ni är sverigedemokrater eller vrålkommunister skiter jag i, så länge ni delar min passion för magiska världar så är ni mina likar och vänner.
En gammal etikettsregel är att man inte drar upp politik i sociala samkväm. Den regeln finns av en anledning.
Jag vill helst inte att redaktionen ska instifta regler mot att uttrycka sig, så låt oss användare istället se till att det här forumet blir en bättre plats. Kan vi inte bara skita i politiken nu? Det finns en plats för politik, men den är inte här. Rollspel.nu är en så väldigt mycket bättre plats om vi fokuserar på det som håller oss samman, istället för på det som skiljer oss åt.
Eller vad säger ni?