Nekromanti En, två, fler eller förmånga alver????

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
DoD v.6 på tapeten igen... jag satt å funderade på det här med alver i skogar.. å sen kom jag att tänka på träd å till slut själva alven... å det slog mig.. finns det bara en "sorts" alver eller finns det som i Eon/DoD v.2-4 massvis med alver?? Bara en liten förundran om den kulturella mångfalden iblande dessa skogens små godhets tomtar...

Malakhai
Döden är bara början
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Självklart är det en stor variation mellan alver. Olika förutsättningar ger ju olika slags alver.

[color:purple]Alea Jacta Est!</font color=purple>
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Jooo men frågan om alla alver e sötsnuttiga tallerfjantar i skogen eller om det finns "kraftiga" variationer...
Å det är ju bara en undran... i DoD v6 med andra ord...

Malakhai
Döden är bara början
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Hm. Jag har nog aldrig sett till några snuttegulliga alver, faktiskt... var har du hittat dem?

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Å en av de stora frågorna... blir det alver som från Chronopia eller blir det mer a la expert/91
Å finns det onda element hos alverna.. (nån onding alvras)
Hmm... många frågor...

Malakhai
Döden är bara början
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Njaa... Jag är ganska säker på att du minns fel. Eon är faktiskt ett spel där alverna, i jämförelse med många andra standardfantasyvärldar, ses som relativt o-goda. Vissa stammar är elaka, andra är ännu elakare och vissa är bara allmänt hårda.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Inte i Eon i alla fall de Alverna de har där är inte kramgoa...

Learam stolta modiga och bra på slåss har något av en keltisk/japanisk inspererad kultur ( Tänk kilt och säckpipa men med välsmida vapen )
henea små vuxna dvärghatande barbar alver som helst vill att alla Dvärgar dör.. ( de har inte något emot att döda andra alver av släktet Thism )
Sanarie alverna intrigmakare och skickliga magiker.. De kan ställa till med stora stora problem. ( Magin i Eon är om man använder den rätt betydligt farligare och mäktigare än den i exempel viss DoD så lätt att i eon förvandra en motståndare till en gris och sen slå han till döds inge motstånds slag får offret )
Thism stor vuxna och kraftiga de anser sig vara de skickligaste krigarna i Mundana och kanske de av thism som inte står och skryter för mycket är troligen de bästa. Fast Leram är coolare /images/icons/cool.gif
Pyar alver som har börjat söka sig till den mänskliga kulturen..
Sist men inte minst Kirja som söker mildra förbannelsen genom att sprida glädje de har en något hedoniskt kultur gillar att festa och ha skoj men samtidigt undviker de sånt som kan leda till smärtor och beronde..

Några små knytte burgare finns inte i Eons alver i alla fall..

Fast de finns Misslor som är fjantiga små och kramgoa och beskydade av barbar krigare är misslorna så något alv hjälp behöver de ej...
 

Widde

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
231
Location
Uppsala
Discordian undrade:
>Hm. Jag har nog aldrig sett till några snuttegulliga alver,
>faktiskt... var har du hittat dem?

Ackegårds alvflickor.

-W
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Självklart finns det små och menlösa alver. Det kan kanske bero på att de inte har några direkta fiender.
Sen så fins de som är klart större & starkare pga. att de har fiender. Då bör det naturliga valet bli att de blir större och starkare.

[color:purple]Alea Jacta Est!</font color=purple>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag hoppas verkligen att de blir efter a la expert 91. För allas trevnad.

[color:purple]Alea Jacta Est!</font color=purple>
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Jag tycker själv att de vanliga skogalverna är allt annat än sötsnuttigga tallerffjantar. Det är de råaste av alla alver som finns, sådeså. Det är faktiskt de som är de riktiga alverna och alla andra alver är bara billiga kopior... något fel med resonemanget där, men ändå. Principen.
Gråalver är något av det mesigaste som finns faktiskt, så också mörkeralver. Nä, skogsalver är massivast och stabilast. Båge och kortsvärd ska det vara.

/Erik, plagierar sig själv...?

__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Djupa karaktärer och helt genialiska om du frågar mig. Eons alver är bäst, helt klart. Tänk om alla avler var så genomarbetade som Eons... Livet skulle bli helt underbart.

/Erik, egen åsikt? Svar ja.

__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Å finns det onda element hos alverna.. (nån onding alvras)

Jag tror att man ska akta sig för att sägta att "den här alvrasen, den är ond."
Istället ska man lägga in element hos rasen som gör att vissa, eller alla, folk ser alvrasen som ond. Det blir så stereotypt rollspelande annars, och stereotypt är alltid tråkigt. Tycker jag.

/Erik, tycker till igen.

__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 
Top