Nekromanti "En natt i Elysium" eller "Våldsamt märkligt"

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Gör om, gör rätt.

Som Girovs SL kan jag med största säkerhet påstå att Girov endast har sex i Auspex. Visseligen finns inte Girovs rollformulär kvar, så egentligen har han NOLL i Auspex, men jag kan sträcka mig till sex.
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Snudd på noveller...

"Man kan lika gärna läsa klanböckerna för att man gillar Vampire-stuket, som f[ö]r att få inspiration."

Jovisst, det KAN man ju göra. Men som jag sa kan man också slaviskt ta hela textsjok ur böckerna och använda sin tid och energi till att skriva kampanjer istället för att sitta och knåpa och ändra på allt. Det är väl en personlig preferens, men när jag spenderar mina pengar på ett supplement vill jag få ut så mycket som möjligt av det - det kanske bara är jag, vem vet. Det finns ju mer än bara "Vampire-stuk" i klanböckerna, t.ex.

"Mycket av det som skrivs är fortfarande skit."

Det får stå för dig - jag håller inte med.
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Sant, men...

Brujah har ju Presence också och med lite Animalism kan man ha kul. I värta fall får man väl bli kompis med en Ventrue också...

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Det har jag svårt att tänka mig!

En gång diablerist alltid diablerist. Dessutom är han 900 år äldre nu... Muhahhahhahahaahaha!!!

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Sant, men...

Det kan vara rätt svårt (och farligt, förstås) att hitta en Gangrel nuförtiden, och Ventrue... oj oj, såvitt jag minns håller de rätt bra koll på tjänst-kontot nuförtiden. Farligt, farligt.
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Eller så kan man mini-maxa!

En Caitiff med Potence, Celerity, Fortitude, Dominate och Auspex. Sedan lägger man sista freebien på Willpower. /images/icons/laugh.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 
Top