Nekromanti En liten berättelse...

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Håller med Duddmannen

Stå på dig! Ta inte åt dig ifrån folk som Vindhand (ta det inte personligt Vindhand, men du brukar inte vara den snällaste här på forumet).

Inte för att jag vill vara elak, men jag måste säga emot här. Jag har inte kritiserat upphovsmannen eller berättelsen det minsta. Jag har inte ens läst den (ont om tid) även om jag skall göra det snart.

Jag är fullt medveten om att jag inte är snällast i forumet (den titeln tror jag Arvidos förtjänar) men ser helst att jag faktiskt kritiseras för mina egna gärningar snarare än någon annans. Det är enklare så :gremsmile:
 

Freddy

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
97
Location
Arjeplog
Re: Håller med Duddmannen

Nej, jag vet. Du sågade ju killen som sa att den var dåligt skriven. Om jag inte minns fel...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
cool

Tycker berättelsen var cool. Det var lätt att leva sig in i Gurals ställe och den spelade bra på Tirakernas sociala underläge.

Det man kan kritisera är mest korrektur, men det är ju lätt ordnat.

en detalj:
Två tunga kroppar blir liggandes i ett vilt slagsmål

Liggande låter väldigt "stilla" för mig. Kanske bättre att bara säga att de slåss vilt med Kazim underst?
 

Freddy

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
97
Location
Arjeplog
Re: cool

Ja, varför inte. Tack för din åsikt!
Har du de andra två jag skrivit som ligger i tråden någon stans...
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Förlåt vindhand!

Jag blev :gremconfused: och tog fel användare. Öh, kan jag göra något mer än att be om ursäkt? I så fall skriv, så utför jag min plikt mer än gärna!

Mvh Victor Palm...

...Tar tillbaka allt ondt han någonsin sagt om den heliga härskaren.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Korrektur...

Mjo, det kan man ju ordna i efterhand, och få hjälp med om man är osäker.

Men jag minns en intervju med Terry Pratchett, där han berättade om folk som skickade sina verk till honom och undrade hur de skulle göra för att bli bättre författare.
'Du borde nog bli bättre på rättstavning och grammatik' föreslog han en, som svarade:
'Har inte förlagen folk som fixar sånt i böckerna?'
'Jodå. De kallas författare .'
:gremwink:

Erik
 

Hanoi

Veteran
Joined
5 Jan 2003
Messages
79
Location
Lidingö
vad fan e de me er??? hur kan ni ta allt så...

jävla seriöst??? jag skojade lite, och även om det inte var roligt, så kan man ju önska att de som inte förstod det, inte svarade!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Vad det är med mig...

Skämt ska vara roliga, inte förtäckta personangrepp. Och inläggstitlar får gärna vara lite trevligare, de med.

- Ymir, lappar kängorna
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Gurals nattliga besök...

Tiraker är betydlig känsligare än vad man kan tro även om deras kultur är annorlunda än människornas. Att man har annorlunda känslor är inte samma sak som att vara okänslig. Jag tycker att dina berättelser blir bättre och bättre och visar upp nya sidor av Gural. Fortsätta att utveckla honom bara.
 

Freddy

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
97
Location
Arjeplog
En berättelse per dag???

Tackar! Jag har funderat på att lägga upp ett alster per dag så får ni följa hans liv här på forumet... Men jag vet inte... Jag kanske utveckler honom i en bok istället.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Re: Hur gör man när man skiter bra? NT OT

Om du inte förstod det så kan jag säga det nu i stället på ett annat sätt. Jätte bra. Det är endast ett annat uttryck. :gremtongue:
 
Top