Nekromanti En liten berättelse...

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
strikt sett..

Är inte det ett personangrepp eftersom det angriper berättelsens kvalitet snarare än upphovsmannen som person. Jag håller dock med om att det var dumt gjort.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,220
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: strikt sett..

Är det verkligen nån mening med att märka ord här? petig behöver man väl inte vara?

- Ymir, försökte bara varna killen, liksom...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Sten och glashus.

Trivs du inte med att få svar på tal i den här stilen bör du kanske se över dina egna inlägg.

Nu var i.o.f.s. ditt svar mycket mer ett personangrepp än Hanois icke-konstruktiva kritik av en berättelse. Dessutom var det mindre än sex timmar sedan du själv ägnade dig åt personangrepp (här) på helt eget initiativ så du kanske skall ta det litet lungt med fördömanden?

IMHO bör personangrepp bekämpas med gott föredöme och förståndiga moderatorer (som vi har massor av)... inte moteld...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Sten och glashus.

Tja, men om man ska gå efter ditt inlägg längre ner i tråden så klagade jag ju faktiskt på kvalitén på hans inlägg, specifikt stavningen... Hur ska du nu ha det egentligen? :gremwink:
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Sten och glashus.

Tja, men om man ska gå efter ditt inlägg längre ner i tråden så klagade jag ju faktiskt på kvalitén på hans inlägg, specifikt stavningen...

Måhända, om man inte ser:
"Det slår mig att mycket av mitt ogillande för Eon-forumet beror på folk som dig i allmänhet och just dig i synnerhet. "
Som personligt snarare än sakligt...

Faktum kvarstår i vilket fall som helst att din rubrik var ganska mycket ett självmål... :gremtongue:
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Glasmästare Sten

Måhända, om man inte ser:
"Det slår mig att mycket av mitt ogillande för Eon-forumet beror på folk som dig i allmänhet och just dig i synnerhet. "
Som personligt snarare än sakligt...
Tja, det stämmer ju bra, förutom att hela citatet löd:

"Det slår mig att mycket av mitt ogillande för Eon-forumet beror på folk som dig i allmänhet och just dig i synnerhet. Jag har nämligen aldrig sett dig göra ett inlägg som var vatten värt, i bästa fall är de läsliga."

Alltså, personen PÅ GRUND AV hans inlägg. Inte tvärt om.

Faktum kvarstår i vilket fall som helst att din rubrik var ganska mycket ett självmål...
Nja, inte jämfört med din slarviga citering. För det kan väl inte ha varit itt medvetet klipp mitt i ett resonemang?

Det synes mig att du har en liten ful ovana att koncentrera dig på en liten detalj du ogillar och sen blunda totalt för helheten.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Sten och glashus.

Alltså, personen PÅ GRUND AV hans inlägg. Inte tvärt om.

personligt, i vilket fall som helst... Inte lika mycket som ditt angrepp mot mig tidigare men inte särskilt sakligt.

Nja, inte jämfört med din slarviga citering. För det kan väl inte ha varit itt medvetet klipp mitt i ett resonemang?

Det var menat att klippa ut den bit som visade angreppets personliga natur. M.t.p. att ursprungsinlägget var ett par rader över krävs det ganska god vilja för att se det som ett försök att vilseleda. Målgruppen skulle då vara folk med 5 minuters minne eller mindre.

Det synes mig att du har en liten ful ovana att koncentrera dig på en liten detalj du ogillar och sen blunda totalt för helheten.

tsk, tsk...
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
Re: En annan berättelse om Gural tiraken...

Du har inte lagt upp dessa berättelser på någon hemsida eller?? De var ju bra, vore kul att läsa om Tiraken Gural´s uppväxt, om hur föräldrarna favoriserar hans syskon (han var ju tydligen det svarta fåret), och hur de hela tiden går på:
"Se nu hur din yngre syster gör, varför kunde du inte vara lite mer som henne?".

Jag tyckte om berättelserna iaf.
Varför skall man kapa någons berättelser eller spelupplevelser?
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Love-bombing...

Men jag skriver inte så himla bra, utan det blir många fel när jag skriver.
Skit i det! Skriv bara, så löser det sig.

Övning ger färdighet.

Sätt ihop allt som du har skrivit hittills till en enda text och börja sedan gå igenom den, dela upp den i stycken, kolla om du kan lägga till fler beskrvningar av miljön kring personerna. Vips så har du en grymt bra berättelse.

Lita på mig, men framförallt på DIG SJÄLV.

/Duddmannen
 

Freddy

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
97
Location
Arjeplog
Re: Love-bombing...

Tackar! Jag får väl ta och börja direkt. Men jag vet inte... Det finns ju som ingen story bakom det hela... Det skulle då bara bli en skit lång bakgrunds historia i så fall... Hur intressant skulle det vara då???
 

Freddy

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
97
Location
Arjeplog
Re: En annan berättelse om Gural tiraken...

Tackar!
Nej, jag har inte lagt upp dessa berättelser på någon hemsida. Men det vore ju kul i och för sig. Jo, jag måste ta och skriva lite till ser jag ju... Kanske man kunde arbeta fram en bok eller nått om Gurals liv, som i slutet avslutas med att han sitter och berättar om sitt liv för sina barnbarn eller nått sånnt... Det är bara att börja spåna... Hmmm...
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Re: Love-bombing...

Men om du spelar med karaktären så får du säkert mer att berätta.

Jag brukar alltid spara anteckningar från de olika speltillfällena, man vet aldrig om någon kanske kommer med en cool kommentar eller om något spännande händer som man vill komma ihåg. Skriv vartefter så kanske man till och med kan få lite extra poäng från sin snälla SL för att man dokumenterar kampanjen.

Det behövs ofta inte så mycket för att man ska kunna spinna ihop en bra story.

/Duddmannen
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Re: En annan berättelse om Gural tiraken...

Kanske man kunde arbeta fram en bok eller nått om Gurals liv, som i slutet avslutas med att han sitter och berättar om sitt liv för sina barnbarn eller nått sånnt
Just det! Conan-barbaren (filmen, alltså) är berättad på det sättet. Eller snarare, hans skriftställare och hovmagiker berättar det så som han upplevde det. Det är ett bra knep, om inte annat så för att man vet att han kommer att klara sig, hur illa det än kan se ut ibland. Han kunde ju berätta om det senare, liksom.

/Duddmannen
 

Freddy

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
97
Location
Arjeplog
Re: Love-bombing...

Problemet är att det var ganska länge sedan jag spelade med denna karaktären och jag mins inte så vidare mycket av vad vi gjorde förrutom att han dog när ett par dvärgar ville rädda sitt eget skin och knuffade ner tiraken till monstren... :gremfrown:
 

Freddy

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
97
Location
Arjeplog
Re: En annan berättelse om Gural tiraken...

Ja, du har rätt. Jag börjar direkt med det... Det ska bli kul! Tack ännu en gång för era idéer och er konstruktiva kritik.
 
Top