Nekromanti En fråga om sniper vapen

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Pistoler i fickan = låglevel-lönnmördare

Naturligtvis har man sin pistol i ett taktiskt hölster på låret och inte i fickan. Ob2T6 mot dra vapen så är saken biff. Sen kan man börja skjuta slängskott eller, om man har en maskinpistol, automateld/eldskurar.

Men det problemet är det är drygt att sikta med ett psg om man har skopan på och om man ska skjuta på kort avstånd. Visst, kortdistanseldstrid med psg i all ära, men då tar man av skopan så man kan använda sig av vapnets fasta riktmedel. Endast om målet är mycket nära skulle jag vilja höfta med ett gevär med en skopa. Är dom på medellångt håll så drar jag hellre pistol varje dag.

Så det beror på situationen, och det är sån där info som man inte har när man ska välja tillvägagångssätt på bråkdelen av en sekund.

Så vi kan väl konstatera att alla sätt är bra förutom dom dåliga :gremwink:

/Naug, som tycker att om man har råd med ett psg så har man också råd med ett pistolhölster
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Claymore!

Givetvis ser alla krypskyttar med självrespekt till att minera sitt gömställe med claymores hela vägen runt. Sedan krävs bara en seismisk avlösare och sedan är det bara att ligga still :gremcool:

Hör man en hög smäll och rasslet av 1000 blykulor så vet man att ngn har upptäckt gömstället! :gremgrin: Det roligaste är att alla de andra claymoreminorna går av när en av dem smäller...bara för att med säkerhet rensa en cirkel runt krypskytten med en 20-30 meters radie :gremlaugh:

/RipperDoc
 

RedRover

Veteran
Joined
18 Sep 2001
Messages
81
Location
Har egen måne...
Man har naturligtvis sin pistol med sig och den ligger laddad, ljuddämpad och klar vid sidan om. Och precis som Krille skrev, man är oftast två eller fler vid sådana här tillfällen.

Spelar själv SVOT - Sniper i en kampanj. Ingen lönnmördar-sniper som andra tycker är helt OK.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Man sparkar honom i skrevet så att han håller sig lugn ett tag och därefter hänger man upp ninjan i tårna så att han vet, "Att så gör man inte!"
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Har man bajonett så kör man först in den i magen på honom(närstrid) och därefter trycker man av(skjuta på kort avstånd). Så blir alla glada.
Utom ninjan med både en bajonett och en kula i magen och en ninjadräkt i gravt behov av kemtvätt.
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Re: Claymore!

Givetvis ser alla krypskyttar med självrespekt till att minera sitt gömställe med claymores hela vägen runt. Sedan krävs bara en seismisk avlösare och sedan är det bara att ligga still
Hör man en hög smäll och rasslet av 1000 blykulor så vet man att ngn har upptäckt gömstället!


Det är faktiskt ännu dummare. Då hör de GARANTERAT var man befinner sig, och presidenter och explosioner går inte ihop. Om det inte är presidenterna som sköter explosionerna vill säga.
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Bah.

Grejen är ju den att man ändå får halverad turordning om man lyckas med slaget mot dra... Även min RP (TO 86) skulle nog hinna få en smocka, då ninjor är äckligt snabba. Och sedan ökar svårighetsgraden med Ob1T6 också.

//Daniel, gillar customprickskyttegevär(Ob2T6-3 för att träffa på 1,9 km!)
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Som jag ser det måste man bara rikta geväret mot personen, vilket man gör enklast om man rör sig från honom och skaffar sig ett litet avstånd på kanske två meter (att vifta med pipan framför sig lär dessutom gör det enklare) så att man faktiskt kan rikta bössan mot honom och på så sätt sikta.

Med de "stora leksakerna" behövs ofta ett benstöd för optimal precision, just därför att de är så stora(=tunga). Benstödet väger nog också sina stadiga 2 kg ungefär. Om du inte mirakulöst kan slita av stödet kommer nog siktet att dras ner litegranna. Fast du kan ju vara hyfsat stark också.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Är du påsmugen så är du i underläge, liksom....

" Grejen är ju den att man ändå får halverad turordning om man lyckas med slaget mot dra... Även min RP (TO 86) skulle nog hinna få en smocka, då ninjor är äckligt snabba. Och sedan ökar svårighetsgraden med Ob1T6 också.
"


Ja, om någon har smugit på dig bakifrån med draget vapen så är du självklart i underläge.

Förresten så utdelar inte ninjor smockor, dom hugger dig för Ob6T6 huggskada 2 gånger i rundan med sin tuffa jätta-japanska svärd :gremgrin:

/Naug
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Re: Är du påsmugen så är du i underläge, liksom...

Ja, om någon har smugit på dig bakifrån med draget vapen så är du självklart i underläge.

Förresten så utdelar inte ninjor smockor, dom hugger dig för Ob6T6 huggskada 2 gånger i rundan med sin tuffa jätta-japanska svärd


Word. Det blir mycket skada; jag lekte med tärningar, och de visade 45 smärta, 15+ Trauma och ca 20 i blödningstakt. Ganska distraherande IMHO. Om det var en ninja av någon som helst klass skulle jag vilja påstå att detta händelseförlopp är troligt. Vad som däremot INTE är troligt är att den stackars(?) prickskytten efter det kan lyfta och vända runt ett prickskyttegevär och sikta det på denne ninja.
 
Top