Nekromanti En filosofisk level fråga!

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Efter läderkläderna?

Förvisso förvisso.. Det kan du ha rätt i....

Sedan så kan man ju dömma Bob Hund också.. de röjer och är rätt så propert klädda.. Fast då suger de ju Bologny också.. fast det beror nog inte på kläderna.. Mer på musiken..
Fast.. det är ju min personliga åsikt.

Nu skulle jag trots allt vilja mena på att om man nu skall köra en riktig Heavy Metal spelning med Headbangnigar, kast med liten elgitarr, stunthopp, kraftfull posing osv.
Så är det svårt att se proper ut.. I alla fall håret skulle bli till en stor oreda (om de nu inte har ton med vax i det).. Dessutom så vill de säkerligen visa sina inoljade muskler när de Posar... Det kan ju vara svårt i kostym...



Manowar citat denna vecka:
If you're not into Metal... You are not my friend.
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Re: Döm inte hunden...

Fördelen att spela i frack/lång klänning är att ingen ser om man har läderkallingar under. /images/icons/smile.gif

/Kalil
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Inget fel med läderkallingar

Yupp...Musik ska vara seriös...Man ska lägga ner stor del av sin själ på det...Annars kan man lägga ner, eller bli Max Martin, eller någon liknande snubbe som bara gör musik för att tjäna pengar...Bla, bla, bla....Osv...

"Och hur bedömmer du att en grupp gör Seriös musik jag skulle vara tacksam för en förklaring."

Ett band eller artist som skapar sin musik i första hand för att nå en bred massa och att försöka förmedla något...eller liknande....och att göra det utan att i första hand försöka bli känd och rik....

"De är ju trots allt 4 st och har samplingar och låtar med enstaka blippande ljud"

Så mycket visste du om dom..../images/icons/laugh.gif
Nåväl....Jag kan tala om för dig att det är minst lika svårt att göra synth musik som att skapa rockmusik, eller vad som helst....Jag spelar nämligen både i ett synth band och ett metalband, så jag vet....Kolla in: <A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

"Jag menar.. en enda keybordist kan ju spela The Model felfritt.. dom är fyra så jag antar att de turas om och spelar en låt var :)"

Har du varit på en Kraftwerk konsert, eller en synth spelning?????

Nåväl...Du har rätt att det inte går att jämföra dessa band......Men jag tycker det fortfarande är fånigt att posera i läderkallingar och tro att man är cool.../images/icons/wink.gif

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,892
Location
Barcelona
Jag tror att tabbar innebär "saker som inte överrensstämmer med verkliga förhållanden". Den slutsatsen drar jag på grundval av följande text, som går att läsa på den berörda sidan:

<I>Rollspel anklagas ofta för att vara (ofta obehagligt) autentiska. Tittar man lite närmare på fenomenet så upptäcker man att så inte är fallet.</I>

Out!

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Jag tror att tabbar innebär "saker som inte överrensstämmer med verkliga förhållanden".</I>

...och i DoD har de drakar och älvor och magiker som verkligen kan trolla. Vilken dundertabbe! (-:

--
Åke
 

Aron

Veteran
Joined
24 Nov 2000
Messages
25
Location
Växjö, Sverige
husregler

Apropå att jag skulle använda husregler för att hylla DoD6 är inte riktigt sant. Det debatten handlade om från början var levelsystem i allmänhet, och jag tycker att ett levelsystem i allmänhet skall fungera så som jag målade ut det. Ett levelsystem är till för att man samtidigt skall höja färdigheter som man kanske inte slår så ofta, men ändå använder, så att man inte får en härdad utbygdsjägare med 21 i svärd och 9 i matlagning. man höjer allt samtidigt för man antar att alla färdigheter har använts.

så jag pratar INTE om DOD6. vilket borde ha förståtts eftersom jag aldrig nämde Dod 6.

Aron
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"...och i DoD har de drakar och älvor och magiker som verkligen kan trolla."

Jag känner i alla fall en person som tror att i alla fall de två senare av de där tre finns och fungerar...

Hon anser sig vara en av den tredje och att det bor en av den andra i vedboden. Och handen på levern, jag kan faktiskt inte bevisa att hon har fel.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Re: Eon Deja vú

Detta är en sak jag inte fattar, själv har jag bemästrat konsten att om jag behöver slå fler tärningar än de jag har så slår jag de jag har, räknar vad det blir och sedan slår jag om det antal jag behöver. Andra spelare däremot måste springa och låna tärningar, jag vill veta varför.
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Detta är väll inte så mycket att orda om, level system är bara ett fantasilöst sätt att återspegla att man blir bättre i brist på andra sätt som ter sig mer realistiska.
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Betänk detta:

Fler och större sår tar längre tid att hela.
Om du har högre KP så tar du skada på flera ställen innan du hinner stupa. För att sedan du ska läka så måste man hela alla dina sår, och då måste givetvis mer helande krafter tilltas.
Exempel: Level 1 Fightern Olle har 10 KP. I en strid tar Olle en träff i bröstet och tar 5 i skada, han svimmar.
När striden är slut har hans kamrater dragit honom åt sidan, och deras präst helar hans 5KP skada. Olle vaknar igen.
Level 10 Fightern Olle, 25 år senare, har 100KP. I en våldsam strid tar Olle emot slag efter slag och får blåmärken och skärsår över hela kroppen. Efter att ha förlorat 90KP, får han en pil i benet som ger honom 5 i skada, han svimmar igen. När striden är slut har hans kamrater dragit honom åt sidan, och deras präst helar honom. Det räcker att hela den senaste skadan för att få honom att vakna upp igen, men man måste hela ALLA hans små och stora sår över hela kroppen för att återställa Olles 100KP.

****** Oliestion ******
<A HREF="http://www.morningrise.8m.com/page6.html" target="_new">http://www.morningrise.8m.com/page6.html</A>
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Hjälp, tror du det är nån slags verklighet det hela rör sig om, vakna det är bara ett spel.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Betänk detta:

"Level 1 Fightern Olle har 10 KP. I en strid tar Olle en träff i bröstet och tar 5 i skada, han svimmar. [tio år senare] Efter att ha förlorat 90KP, får han en pil i benet som ger honom 5 i skada, han svimmar igen. "

Skillnaden är att fem poäng av tio är 50%, medan fem poäng av 100 är 5%. Den vanligaste bortförklaringen på det är ju att dessa 5% faktiskt är fem procent - Olle har lärt sig att ducka så bra att fem poäng numera är ett skrubbsår.

Och skrubbsår ska inte ta tio gånger så lång tid att läka.



- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Eon Deja vú

<I>själv har jag bemästrat konsten att om jag behöver slå fler tärningar än de jag har så slår jag de jag har, räknar vad det blir och sedan slår jag om det antal jag behöver. Andra spelare däremot måste springa och låna tärningar, jag vill veta varför.</I>

Ingen aning vad det beror på, men jag har märkt samma fenomen själv. Dyker vanligtvis upp när nån som ska slå ett procentslag bara hittar en T10.

"Ja men, slå nån gång då."
"(letar febrilt) Men... vänta, jag måste ju hitta en T10 till!"
"Vaddå för? Du har ju en tärning! Slå en gång för tiotal och en gång till för ental, eller nåt."
"NEJJ! (fortsätter leta febrilt) Jag måste ju ha en T10 till ju..."

--
Åke
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Problemet kvarstår

Samma helande "kraft" kan helt återställa ett nästan dödande sår på en lågnivåsnubbe (5 av Lågnivå-Olles 10p) medan det knappt påverkar ett nästan dödande sår på en högnivåsnubbe (säg en kritisk träff som givit Högnivå-Olle 90p i skada).

Faktum är att den kraft som skulle flytta lågnivå-olle från dödens tröskel till fullt frisk bara räcker till att läka ett litet småsår hos högnivå-olle.
 
Top