Nekromanti En annan äventyrs ide

Thomp

Veteran
Ta och bjud in Rp:na till en stor herrgård eller liknande, och låt sedan värdfolket vara mycket vänliga mot dem. Rp:na skall "älska" sina värdar, och sedan så lönnmördar ni mannen i huset dvs en av värdarna. Låt nu RP:na leda utredningarna, och dessa skall assisteras av en munk som även han infunnit sig vid festen. och bland dem misstänkta så har ni: En general, en rival, en halvbror och en hora. och alla dessa tjänar på värdens död. Rikta misstankarna mot generalen (som för övrigt går på medecin) och han skall svettas när RP:na förhör honom. och led på detta sätt utredningen. och den som egentligen vet vad som har hänt är en gammal stallkarl som ligger i sin egen spya när RP:na först träffar på honom. Den riktige mördaren är: "Munken".
Och han hjälper dem på fel spår hela tiden så om de vill komma på något så måste dem göra det utan honom. (han är egentligen en lönnmördare)

*lider med klan Samar*

Sluta särskriva!

Som ngn annan sade på ngt annat forum en annan gång.

Det är verkligen ett otyg!

/Sir Foilan

Stay Metal! /images/icons/cool.gif

Re: Sluta särskriva!

Vad ha de han gjort för sär skriv ning i det där in lägg et ?

/ Dnalor , din finne på horn hinna n<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dnalor on 2000-08-25 14:35.</EM></FONT></P>

Ett annat äventyrs ide' ...

skulle man kanske kunna skriva däremot.. hm.. mjo...

Låter som en bra idé !!! Det är ju värsta intrigäventyret !! Men det kan ju alltid vara skoj med sånt !

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>

Back