Nekromanti En annan äventyrs ide

Thomp

Veteran
Joined
23 Aug 2000
Messages
19
Location
Nybyn, Sverige
Ta och bjud in Rp:na till en stor herrgård eller liknande, och låt sedan värdfolket vara mycket vänliga mot dem. Rp:na skall "älska" sina värdar, och sedan så lönnmördar ni mannen i huset dvs en av värdarna. Låt nu RP:na leda utredningarna, och dessa skall assisteras av en munk som även han infunnit sig vid festen. och bland dem misstänkta så har ni: En general, en rival, en halvbror och en hora. och alla dessa tjänar på värdens död. Rikta misstankarna mot generalen (som för övrigt går på medecin) och han skall svettas när RP:na förhör honom. och led på detta sätt utredningen. och den som egentligen vet vad som har hänt är en gammal stallkarl som ligger i sin egen spya när RP:na först träffar på honom. Den riktige mördaren är: "Munken".
Och han hjälper dem på fel spår hela tiden så om de vill komma på något så måste dem göra det utan honom. (han är egentligen en lönnmördare)

*lider med klan Samar*
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Sluta särskriva!

Som ngn annan sade på ngt annat forum en annan gång.

Det är verkligen ett otyg!

/Sir Foilan

Stay Metal! /images/icons/cool.gif
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Re: Sluta särskriva!

Vad ha de han gjort för sär skriv ning i det där in lägg et ?

/ Dnalor , din finne på horn hinna n<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dnalor on 2000-08-25 14:35.</EM></FONT></P>
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Ett annat äventyrs ide' ...

skulle man kanske kunna skriva däremot.. hm.. mjo...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter som en bra idé !!! Det är ju värsta intrigäventyret !! Men det kan ju alltid vara skoj med sånt !

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Top