Nekromanti EMU, vägen till en cyberpunkdystopi?

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,201
Location
Göteborg
Skall vi vara lite vänsterpolitiska så sabbades svensk ekonomi (valutaförsvaret -92) av bland annat en (förhoppningsvis) välutbildad riksbankschef. Plus diverse politiker och företagsbossar.

Så Sydamerika är definitivt inte ensamt. Liknande saker har hänt i sydostasien och säkert massvis av andra ställen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Skall vi vara lite vänsterpolitiska så sabbades svensk ekonomi (valutaförsvaret -92) av bland annat en (förhoppningsvis) välutbildad riksbankschef. Plus diverse politiker och företagsbossar.
Jag tror att det beror på att när man är någotsånär insatt i ett ämne så vill man börja experimentera. Jag har bränt mycket hemelektronik på intressanta experiment...

Så Sydamerika är definitivt inte ensamt. Liknande saker har hänt i sydostasien och säkert massvis av andra ställen.
Jo, jag vet. Jag drog bara upp Brasilien för att det är ett så extremt exempel. Jag snackade med en som jobbat i Brasilien när det var som värst och inneskämtet då var att inflationen var så hög att det var billigare att åka taxi än att åka buss, eftersom man betaler taxin när man kommer fram och bussen när man kliver på. Det värsta var att det var inte långt från sanningen...
 
Top