Embracer köper Middle-Earth Enterprises

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,131
I praktiken tolkar jag ovanstående som att Amazon till exempel kunde gjort LotR igen, bara den var längre än den stipulerade gränsen eller den "Young Aragorn"-serie som det tidigt ryktades om.
Min önske-tv-serie hade gått med tidshopp från att ringarna smiddes till att i säg femte säsongen göra storyn i The Lord of the Rings. Då hade unge Aragorn platsat i säsong 4.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,954
Enligt artikeln nedan kommer en av satsningarna möjligtvis innebära stand alone-filmer med populära karaktärer såsom Aragorn och Galadriel. Det skulle vara rätt trist känner jag. Är väl sådär sugen på en film om Aragorn och Galadriel kommer vi ju få se mycket av i Maktens Ringar. Det är dock kul att de verkar vilja göra satsningar på tv-spel! Jag har ju aldrig fått det där tv-spelet i Tolkiens Midgård som jag vill ha, så håller tummarna nu!

 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,131
Jo, jag ställer mig ofta undrande till hur folk i Hollywood tänker egentligen. För GRRM började man med flera urbota korkade idéer innan man till slut - tack och lov! - hamnade i den ena av de två gångbara berättelserna (och hoppas verkligen inte att Jon Snow-eländet de pratar om blir av). Galadriel solo-film är på motsvarande vis en idiotisk idé. Aragorn kan jag köpa som tv-serie, det är inte uppenbart orimligt.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,234
Nej, en Aragorn-film vore nog ganska vettig även om jag inte går igång på det. Men det här har berörts förr i tråden om Rings of Power - den som kan plocka fritt ur tredje ålderns historia har en hel del riktigt intressant att välja på som grund för filmer. Ättefejden, Arthedains fall och dvärg-ork-kriget efter Thrors död för att nämna några. Eller nya War of the Rohirrim, som i mina ögon gör ett riktigt smart fokuserat val på en populär setting.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
789
Enligt artikeln nedan kommer en av satsningarna möjligtvis innebära stand alone-filmer med populära karaktärer såsom Aragorn och Galadriel. Det skulle vara rätt trist känner jag. Är väl sådär sugen på en film om Aragorn och Galadriel kommer vi ju få se mycket av i Maktens Ringar. Det är dock kul att de verkar vilja göra satsningar på tv-spel! Jag har ju aldrig fått det där tv-spelet i Tolkiens Midgård som jag vill ha, så håller tummarna nu!

Lotr cinematic universe.jpg
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Jag undrar hur det här kommer påverka Middleearth sbg som ges ut av GW på den licensen.
Eller för den delen om det kommer påverka Fria Ligan och one ring?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,234
Jag undrar hur det här kommer påverka Middleearth sbg som ges ut av GW på den licensen.
Eller för den delen om det kommer påverka Fria Ligan och one ring?
Bara en gissning, men har tex GW och FL haft licensavtal med Sophisticated Games (som haft den från MEE) fortsätter den nog gälla avtalstiden ut även med den nya ägaren. Det verkar rimligt att skydda sig mot händelser som en försäljning i sitt avtal, annars blir det ju en väldig osäkerhet för den parten.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,131
Bara en gissning, men har tex GW och FL haft licensavtal med Sophisticated Games (som haft den från MEE) fortsätter den nog gälla avtalstiden ut även med den nya ägaren. Det verkar rimligt att skydda sig mot händelser som en försäljning i sitt avtal, annars blir det ju en väldig osäkerhet för den parten.
Så är det säkert, men det är också en del skillnad med en rättighetsägare som inget hellre vill än att få tillbaka licensen så att de kan jobba med den själva, jämfört med en som är nöjd.
 
Top