Nekromanti Elementarer på rang 6+

Seléna Sùrion

Veteran
Joined
12 Dec 2011
Messages
3
Location
Halmstad
Hej ny på forumet här,
jag undrar vad ja kan lägga till som extra skill på en elementar vandöd när elementaren e på rang 6+
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Hitta på något roligt. Nä, men eftersom rangen är så hög kan du väl lägga till något som finns bland de "vanliga" vandöda med den rangen, och kanske modifiera dem till mer elementariska, så att säga. Antingen det eller hitta på något som verkar roligt. Hög rang = mer awesome, sort of.
 

Seléna Sùrion

Veteran
Joined
12 Dec 2011
Messages
3
Location
Halmstad
haha givet viss bygga up arme o ta över en världsdel lr 2 om inte annat så är de allmänt bra bodyguards för en icke krigar spelare så måste få min "action" på annat vänster
 
G

Guest

Guest
Seléna Sùrion said:
haha givet viss bygga up arme o ta över en världsdel lr 2 om inte annat så är de allmänt bra bodyguards för en icke krigar spelare så måste få min "action" på annat vänster
Jag anade att det var något sexuellt :gremwink:
 

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Vandöda är direkt överdrivna gentemot övriga summonerade kräk. Möjligen att demoner kan knäcka dem men thats it.

Enda fördelen med elementarer är att man inte blir steglad för att man kan skapa en Vind elementar Rank+6

Regel tekniskt finns det ingen fördel alls.

Däremot kan det bli intressant att korsa Elementar magi med Teotropi. Där igenom borde man kunna få ihop en Golem á la Judisk tro = Guds beskyddare av judar/annan tro.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Däremot kan det bli intressant att korsa Elementar magi med Teotropi. Där igenom borde man kunna få ihop en Golem á la Judisk tro = Guds beskyddare av judar/annan tro.
Det var nån här på forumet som designade en awesome golem genom en ikonotropisk/semotropisk effekt där man via papperslappar eller något implaneterade en själ i en elementar. Länk anyone?

Det stör mig för övrigt asmycket att jordelementarerna heter "golem" i Eon, jag hoppas de ändrar till "gnom" i Eon IV.
 
Top