Nekromanti Ekvationen rollspel och tidsbrist

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
luddwig;n299281 said:
Jag har inga problem med rollspelare som är ointresserade av att köpa rollspel, läsa rollspel eller spelleda. Rollspelare som inte engagerar sig nog för att komma ihåg spelpass, komma i tid eller hålla ett hyfsat fokus vid spelbordet har jag dock ingen lust att spela med. Livet är för kort för att jag ska låta andra förstöra mitt roliga.
Nä det var ingen långlivad rollspelsgrupp det där. Det var typ pluggänget under universitetstiden som provade att spela rollspel ihop. Jag ville mest föra fram existensen av "casual-människor" inom hobbyn som kan tänka sig att delta men inte investera någonting, och lyfta frågan om dessa är vanligare inom rollspelshobbyn än inom andra aktiviteter.

Min ömma moder går på språkkurs (varje eller varannan vecka) och har svårt att se deltagare där spela mobilspel under tiden. Å andra sidan är väl längden på ett pass en fjärdedel av ett rollspelspass eller nåt.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,283
Måns;n299271 said:
Jag är helt säker på att problemet bottnar i att rollspel för de flesta inte är en schemalagd aktivitet. Till skillnad från fotboll etc.
Jag är på Måns linje. Alltså, det finns alltid variationer och fasta dagar eller träffar som planeras månader i förväg kanske inte är startpunkten i en spelgrupp, men vill man spela mer regelbundet tror jag det är det enklaste medlet att nå dit.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,620
Feuflux;n299289 said:
Jag ville mest föra fram existensen "casual-människor" inom hobbyn som kan tänka sig att delta men inte investera någonting, och lyfta frågan om dessa är vanligare inom rollspelshobbyn än inom andra aktiviteter.
Jag svara nej, men jag har kanske tur som får spela med motiverade rollspelare medan dom omotiverade gått vidare till andra fritidssysselsättningar.
 
Top