Efterlyser rollspelsprodukt med beskrivning av by eller stad

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,298
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Tjo! Skulle behöva en rollspelsprodukt där en större by eller mindre stad i medeltid eller tidigare miljö, beskrivs i liknande detalj som Western-rollspelet beskriver sina bosättningar. Allra helst ett gratis äventyr till Trudvang(någon av utgåvorna) men är redo att betala vad som så länge produkten är bra.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Viking hade ett antal städer m karta o beskrivning som kan passa till Mittland o Östmark. Tror inte de är lika detaljerade som Western men kanske ände användbara.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Nu är det ju specifikt en rollspelsprodukt som efterfrågas, men sådana tips har redan framförts så jag dristar mig till ett historiskt exempel i form av Söderköping. Visserligen kallas staden här medeltida storstad, men det är förstås en tolkningsfråga hur mycket storstad det var (i Sverige ja, i Europa nej).

 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,298
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Från Titan-tiden minns jag en massa moduler från Columbia Games (Hârn) med städer med väldigt low-fantasy medeltida stil. Jag vet inte om de går att få tag på längre.
Går att få tag på harn-produkter via Drivethrough, men till hiskeliga priser. Men rekommendera en av deras produkter förutom "harnmanor" då jag redan har den!
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Går att få tag på harn-produkter via Drivethrough, men till hiskeliga priser. Men rekommendera en av deras produkter förutom "harnmanor" då jag redan har den!
Jag kan tyvärr inte komma med några specifika rekommendationer. Det ligger närmare 40 år tillbaka i tiden och jag skummade bara igenom dem då.
Minnet är bra, men inte så bra. :)
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Kandra till Drakar och Demoner Expert är ju en klassiker som inte är svår att hitta som PDF. Beskriver i detalj en liten stad (ca 2 000 invånare om jag minns rätt). (Edit: oops. Såg inte att den redan nämnts.)

Ska det vara nån sorts vikingatida stuk alltså?
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,298
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Kandra till Drakar och Demoner Expert är ju en klassiker som inte är svår att hitta som PDF. Beskriver i detalj en liten stad (ca 2 000 invånare om jag minns rätt). (Edit: oops. Såg inte att den redan nämnts.)

Ska det vara nån sorts vikingatida stuk alltså?
Ja helst folkvandringstid före senmedeltid. Men så länge det finns en by och dess invånare beskrivna så är jag nöjd.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,298
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Det går väl inte att köpa, men typ allt från Äventyrsspel går att googla fram som pdf. Inkl den svenska översättningen av Tharbad, skulle jag tro.
Jag köper mer eller mindre allt jag har från Drivethrough eller liknande så jag är dålig som fan på att "googla" fram äldre saker. Det var trevligt när man kunde ladda ned äldre produkter från Riotminds men det är ju inte möjligt längre. Nåväl, jag får leta vidare och i värsta fall kanske det finns någon sketen "vikingaby" beskriven i någon av Riotminds egna äldre produkter, typ Galtevår eller liknande. Jag har allt som släppts till världen Trudvang innan det enbart blev engelska böcker och skall väl hitta något passande.

Jag vill att kampanjen bokstavligt talat skall börja med grisodling, grisstölder för att sedan eskalera till någon typ av Osthems/Dranvelte-version av Hatfields and MCcoys. Sedan kanske kampanjen kan utvecklas till något episkt... Har inte bestämt riktigt än och låter nog spelarna och deras rp styra riktning på kampanjen :)

Men som sagt, jag behöver en sketen by med lera och inavel där kampanjen kan starta.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
...
Jag vill att kampanjen bokstavligt talat skall börja med grisodling, grisstölder för att sedan eskalera till någon typ av Osthems/Dranvelte-version av Hatfields and MCcoys. Sedan kanske kampanjen kan utvecklas till något episkt... Har inte bestämt riktigt än och låter nog spelarna och deras rp styra riktning på kampanjen :)

Men som sagt, jag behöver en sketen by med lera och inavel där kampanjen kan starta.
Du beskrev nära nog en drömkampanj för mig :D

C
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Åtminstone den nyaste (3:e) utgåvan av Cthulhu Dark Ages innehåller tydligen en minisetting i form av Totburh, en by i det anglosaxiska England ca 1000 e Kr, och tre äventyr förlagda till dess omnejd. Kanske något att kolla in? Det borde passa kravspecen rätt bra.
 
Top