Ackerfors
Alas, your rapids!
- Joined
- 21 Jan 2001
- Messages
- 7,443
Re: How to...
Observera att jag talar om ett enkelt rollspel, inte ett brädspel med rollspelsinslag.
Då skramlar det ju inte lika mycket. *biter mig i läppen*![Smile :gremsmile: :gremsmile:](/wrnu/smilies/gremsmile.png)
Nej, men skämt å sido, ett annat sätt att få folk att få upp ögonen för ett spel är att ta en känd film (Läs: Lort, Star Wars etc.) och göra ett spel om det likt Star Wars: Invasion of Theed. Men ett sådant spel kommer inte se dagens ljus då det kommer tillräckligt med brädspel när stor-filmer dyker upp och rollspel kommer en gång (på engelska givetvis) och fungerar utan problem i evigheter.
Jag önskar jag hade kapital, en art director, en kasse schyssta formgivare, en distributör som kan nå leksaksbutiker och stormarknader, och lite tid. Då skulle vi få det perfekta spelet.![Wink :gremwink: :gremwink:](/wrnu/smilies/gremwink.png)
Observera att jag talar om ett enkelt rollspel, inte ett brädspel med rollspelsinslag.
Då skramlar det ju inte lika mycket. *biter mig i läppen*
![Smile :gremsmile: :gremsmile:](/wrnu/smilies/gremsmile.png)
Nej, men skämt å sido, ett annat sätt att få folk att få upp ögonen för ett spel är att ta en känd film (Läs: Lort, Star Wars etc.) och göra ett spel om det likt Star Wars: Invasion of Theed. Men ett sådant spel kommer inte se dagens ljus då det kommer tillräckligt med brädspel när stor-filmer dyker upp och rollspel kommer en gång (på engelska givetvis) och fungerar utan problem i evigheter.
Jag önskar jag hade kapital, en art director, en kasse schyssta formgivare, en distributör som kan nå leksaksbutiker och stormarknader, och lite tid. Då skulle vi få det perfekta spelet.
![Wink :gremwink: :gremwink:](/wrnu/smilies/gremwink.png)