Nekromanti Dvärgar rules

Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Två magnecyl kommer på posten

Ha! Var visar de någonsin respekt för andra raser? Och jag HADE inget emot dvärgar tills jag läste din modul. Alla andra rollspeldvärgar aksepterar jag fullständigt, men inte dina.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
hepp.

Jag har inget emot krille, han är en av de få som lägger in intressanta saker på det här forumet. Det är precis tvärt om. Jag hatar modulen och har inget emot krille. Alvboken var rätt hyfsad. Stridskonsterna i KV kunde jag dock varit utan.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
Så Greger du är hellre en bögig liten missla eller alv. Dvärgar är kraftiga manliga krigare.

Ett bra sätt att bli respekterad av en dvärg är att bjuda han på en tunna kvazir
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: "Den fiende som du känner är din bästa vän"?

"Klart som fan att ens fiende ljuger!"

Jo, men då vet man om det. Det finns en slags "ärlighet" i fiendens lögner, som inte finns hos ens vänners lögner.

"Och dvärgarna känner inte alls alverna, det står i din bok ju. Alverna kan ibland bete sig fullt ärofullt och i nästa stund bli de värsta rövarna och lögnarna. Detta vet dvärgarna om alverna."

Det står också att dvärgar är fascinerade av just denna egenskap hos alver. Dessutom står det uttryckligen att dvärgar kan bli vän med individer av alvsläktet. Slutligen är det en jefla skillnad på att "förstå" och "respektera.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Två magnecyl kommer på posten

"Ha! Var visar de någonsin respekt för andra raser?"

En kort lista av några ställen: värderingar på sidan 18, ordspråk på sidan 19, högst upp på sidan 20, introstoryn på sidan 21, introstoryn på sidan 29, introstoryn på sidan 47, bland ölsorterna på sidan 57-58, lite här och där på sidan 78, introstoryn på sidan 79...

"Och jag HADE inget emot dvärgar tills jag läste din modul."

De är likadana som i Mundana, utom en liten bit regelmässigt vid rollpersonsgenerering. Jag var ytterst noggrann med detta och konsulterade Marco en hel del (det var han som skrev dvärgar i Mundana) för att få dem så lika som möjligt. Det enda som egentligen har hänt är att de har fått ett samhälle och en lag, att yrkena från Mundana byggts om så att de är mer konsekventa, och de har fått en grundutbildning (snodd från cirefalerna). I övrigt är det bara mer information om allting.

Nå, gnäll om du vill. Om du tänker vara så obstinat så tänker jag inte bry mig längre.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Dvärgar suger.

"Och dom här var krigare med lite hetsigare temprament. De var vana att lösa alla dispyter med stål..."

Krigare med hetsigt temperament är inte bra. De har allt för lätt att tappa kontrollen över sig själva och därmed situationen, och hamnar därför alldeles för lätt i en taktiskt oförsvarbar situation. Den egenskap som man söker hos krigare är inte aggressivitet. Det är självkontroll och integritet.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Kraftiga manliga krigare?
Dvärgar är korta, fula och dumma. För att inte nämna deras potens...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: "Den fiende som du känner är din bästa vän"?

Duh, Det finns ingen ärlighet i lögner. Alver och dvärgar kan bli vänner men det är så osanolikt att chansen är en på miljonen. Jag skulle ha jäkligt svårt att vara vän med en som hatar min ras. Det är som att en rasist och en kines blir kompisar, det finns en chans men den är väldigt liten.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Läs om din modul.

Har du läst din egna modul? Dvärgar är otrevliga och arga, bäst inom vapen, strid, smide, vetenskap och allt. De som inte tycker som dvärgarna är konstiga och dumma. Hela dvärgrasen är en stor rasistorginisation. Med heder? Bara för att de tycker att misslor gör gott öl behöver det inte betyda att dvärgar ser dem som jämlikar, människor är allmänt dumma, alverna är fiender och tirakerna ohyra. Dvärgarna är way för aggresiva.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Läs om din modul.

"Har du läst din egna modul? Dvärgar är otrevliga och arga, bäst inom vapen, strid, smide, vetenskap och allt."

Fanatisk i din tro må jag säga. Så som jag tolkar det är boken skriven ur ett subjektivt synsett. Dvs Dvärgar tror att de är bäst inom vapen, strid, smide, vetenskap och allt. Det betyder inte nödvändigtvis att de är bäst.

"Bara för att de tycker att misslor gör gott öl behöver det inte betyda att dvärgar ser dem som jämlikar"

Nej, det behöver det inte. Misslor gör det näst bästa ölet (enligt dvärgarna), de är trevliga och det är lätt att tycka om dem.

"Dvärgarna är way för aggresiva"

Är det nån som är för aggresiv så är det du.

/Sir Foilan
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Läs om modulen 4-5 gånger

För du kan inte ha läst modulen en enda gång.

Och om du ändå skall envisas på detta sätt, trots att du inte läst modulen, finns det ett ord som du missat.

Undantag

Det som beskrivs i modulen är standard, men det är ytterst få som är standard, de har bara någon del av det.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Dvärgar är korta, fula och dumma. För att inte nämna deras potens..."

Här har vi förklaringen till varför du inte gillar dvärgmodulen. Du gillar helt enkelt inte deras kroppsform.

Om vi sedan skall jämför med våran egen värld, så kan jag säga såhär...Det dumaste djuret som någonsin har trampat på jorden är människan, det enda djur som avsiktligt förstör sin egen planet.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Läs om din modul.

Nu har du väl gått lite väl långt. Jag vill inte blanda mig i diskussionen om hur dvärgarna i sig är, men du kan inte beskylla författaren av modulen för att inte kunna sina saker.
Det må vara möjligt att boken är skriven på ett sätt som gör att ett fåtal missuppfattar andemeningen och får den bilden av dvärgar som du verkar ha. Men nu när Krille så hjälpsamt har försökt förklara hur det ligger till, och även gett sidhänvisningar, kan du då inte skaffa dig en bättre bild av dvärgarna?
Hela den här diskussionen har ju så uppenbart urartat. Du hävdar att Krille har gett en viss bild av dvärgarna, medan han hävdar något annat. Eftersom han kom på och skapade bilden så måste han väl ändå ha rätt?

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Mr Jacket

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
112
Location
Stockholm
Sluta gnälla!

Alla som hatar dvärgar och sånt där luffigt utchatat sk-t, kan ni inte bara strunta i att använda dvärgar om ni tycker de är så förjäv-ga!

"Suck"... Jac.
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
Re: "Den fiende som du känner är din bästa vän"?

hur vet dom om att Dom ljUger....eehh....det är för fan klart att Man lJuger för sina fiender....
....det Är ju inte så Vanligt att man hjälpEr sina fiender genom att taLa sanning....

....banne banne banne mig....stå på silverboy....jag håller på dig...


//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
Krille=inte människa???

<I>Tja, jag kanske inte ska vara förvånad att du gör samma fel som alla andra människor</I>

snacka om arrogans...

....Im not worthy, oh you divine master of Heavens!


//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
sluta stava fel...

i meningen:
<I>Alla som hatar dvärgar och sånt där luffigt utchatat sk-t, kan ni inte bara strunta i att använda dvärgar om ni tycker de är så förjäv-ga!<I/>

finner jag ett stavfel och tre borttappade bokstäver...
...whats worong with you people???

lär er stava....


hehe....ta det inte allt för allvarligt...bara...



//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Dvärgar litar på sina fiender

"hur vet dom om att Dom ljUger....eehh....det är för fan klart att Man lJuger för sina fiender....
....det Är ju inte så Vanligt att man hjälpEr sina fiender genom att taLa sanning...."


Det är ju det Krille säger...dvärgarna kan lita på sina fiender, eftersom de redan vet att de ljuger.

Deras vänner vet de ju inte om de ljuger eller talar sanning.

Riddaren - förklarar


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Top