Nekromanti Dvärgar rules

Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Nähä, har jag inte?

Byt ut hata mot fiendeskap då då. Plus att tiraker hatar dom. Alla andra raser föraktar dom eller ser ned på, med undantag för misslor. Jag har din modul hemma, Jag har tillochmed haft två upplagor.

Ta inte illa upp nu. Jag har inget emot dig som person, men jag gillar inte dvärgmodulen, alvboken var mycket bättre, inte lika koboldisk.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Dvärgar suger.

de stannade ju kvar i gruppen trots en alv och en tirak. Och vi cirefalier har ju trots allt försökt ta över ett dvärgfäste. De hade för övrigt heder 14 och agg 18.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Läs den igen, då.

"Alla andra raser föraktar dom eller ser ned på, med undantag för misslor."

Möjligen kan de se ner på dvärgar fysiskt. Vad gäller åsiktsmässigt, nä, det gör de inte. Historien har visat upprepade gånger att dvärgar inte ska ned- eller undervärderas. Inte heller föraktar de dvärgar (utom möjligen tiraker) - i många fall rör det sig om en sjujefla respekt, till och med (eller kanske till och med speciellt) från alver.

"men jag gillar inte dvärgmodulen, alvboken var mycket bättre, inte lika koboldisk. "

Tja, det är din åsikt. En "korrekt rollspelad" (vad fan nu det är) blir inte koboldisk. Prova att läsa igenom samhället igen, så kanske du förstår min punkt. Lägg speciellt märke till första pelaren.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: ROTFLMAO!!!! [n/t]

"Den spelaren förväntade sig alltid att man skulle få med honom ändå och kallade en en dålig spelledare annars. Nu har jag hoppat av den gruppen och startat en ny. Mycket skönare."

Det slog dig aldrig att han var en dålig rollspelare ;-)

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag skulle försöka om den inte gav mig huvudvärk.

Du har gett dig fan på att få sista ordet, eller hur?

Jag menade att dvärgar ser ned på andra raser inte tvärt om. Dvärgar är bäst i alla sätt och vis, som din modul visar så tydligt. Du vet, bara för att Gimli i sagan om ringen var grinig betyder det inte att alla dvärgar var sådana, och tillochmed Gimli var bara butter, inte fanatisk. Dvärgarna i all fantasy kommer vanligtvis från tolkien, men har blivit förvrängda till Gimli imitationer. Varför måste dvärgar vara så formad, kan inte dvärgarna vara lika mångskiftande som människorna för en gångs skull.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: ROTFLMAO!!!! [n/t]

Det fattade jag omedelbart. Det första minnet av honom var att han dödade min gubbe.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
Re: Dvärgar suger.

<I>En dvärg utan skägg är lika otänkbart som en skägg utan heder</I>

<B>ett</B> skägg heter det väl....


//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
Re: Jag skulle försöka om den inte gav mig huvudvärk.

bra talat silverboy!

jag håller på dig....


//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
"Den fiende som du känner är din bästa vän"?

"Den fiende som du känner är din bästa vän".

va? det där låter bara lösryckt och bezoomny. aldrig någonsin har jag hört någon chelloveek påstå något liknande. visst, att respektera sin fiende är väl en vesch, men det betyder väl inte att de är ens droogs? Ta 1939-45 kriget som exempel. Inte fan är tyskarna britternas bästa droogs o så vidare, varken då eller efteråt.
nä, lilla malchickiwick, välj dina slovos med omsorg nästa gång, right right right?

smeck smeck smeck

(jag befinner mig i en period av hjärntvättning på grund av en viss bok av Anthony Burgess - fan va bra den e!)

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Re: Dvärgar suger.

"Sen fick jag reda på att de har ett ordspråk(!) för leende cirefalier. *STÖN*"

Ordspråket gäller inte cirefalier specielt. Utan fungerar snarare som en påminnelse att människor "brukar" ljuga under förhandlingar för att de tjänar på det. Jämför med "Det är rena grekiskan för mig.". För övrigt, gnäller du på Krille för att ni hade problem att få eran spelgrupp (En alv, en tiraker, två dvärgar och en cirefalier.) att fungera? Ni kunde inte ha gjort en bakgrundshistoria som band samman gruppen?

Bela
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: "Den fiende som du känner är din bästa vän"?

"va? det där låter bara lösryckt och bezoomny. aldrig någonsin har jag hört någon chelloveek påstå något liknande. visst, att respektera sin fiende är väl en vesch, men det betyder väl inte att de är ens droogs?"

För att citera modulen Dvärgar direkt:

"Den fiende som du känner är din bästa vän: Ordspråket är inte en metafor. Dvärgarna menar exakt vad de säger med detta: ens vänner gör allt för att skydda en, inklusive att ljuga. Däremot så vet man alltid var man har den fiende som man känner. Det finns inga lögner där. En sådan fiende kan man alltid lita på."

Jag antar att detta är effekten av hög Heder, något man inte kan beskylla lilla Alexander de Large att ha i högre mått (jo, jag har också läst den där boken).

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Men det gör inte jag...

Tycker det verkar som om du klagar mest för att klaga på Krille och inte det han har gjort.

Jag gillar faktiskt dvärg-modulen, en av de få intressanta modulerna som NeoGames lyckats få ihop.

/Vaun - Som anser att varje modul borde innehålla ett äventyr för att vara värd att köpas.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Dvärgar suger.

Dvärg framför spegeln med rakkniv:
"Ärelösa skägg - försvara dig eller dö."
<tystnad>
"Jasså inte"
<rakar sig>

Nightowl

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Två magnecyl kommer på posten

"Jag menade att dvärgar ser ned på andra raser inte tvärt om."

Nej, du kan inte ha läst modulen. I så fall hade du hittat massor av exempel på respekt, inte nedlåtande syn, gentemot andra raser.

"Varför måste dvärgar vara så formad, kan inte dvärgarna vara lika mångskiftande som människorna för en gångs skull."

Tja, jag kanske inte ska vara förvånad att du gör samma fel som alla andra människor: "Faktum är att människor gör precis likadant. De sätter in dvärgarna i ett antal olika stereotypa bilder och grubblar inte närmare över problemet." (Dvärgar s 20).

Jag kan tydligen inte övertala dig. Du har, tvärtemot vad som står i modulen, blivit fast övertygad om att dvärgar är koboldiska och tvärilska små jävlar. Jag ger upp den här diskussionen, helt enkelt för att du så obstinat håller vid din övertygelse.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Re: Dvärgar suger.

"De hade för övrigt heder 14 och agg 18."

I dvärg modulen så föreslås det att höga karatärsdrag slås fram med 2T6+6, vilket ger ett snitt på 13. Så en dvärg med 18 i aggression borde även räknas som aggresiv av sina egna klanfränder. Så det är inte konstigt att du inte gillar dvärgar om du bara träffat galningarna . /images/icons/smile.gif


Bela
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Dvärgar suger.

Nej, det var inte jag som var SL så...

Vi satt på samma värdshus och blev alla anställda av en kis (tror jag, mins inte då det var länge sedan) som ville att vi skulle kolla upp en dibukklan.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Dvärgar suger.

Dvärgar med agg 13 är inga trevliga typer dom heller. Och dom här var krigare med lite hetsigare temprament. De var vana att lösa alla dispyter med stål...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: "Den fiende som du känner är din bästa vän"?

Klart som fan att ens fiende ljuger! Och dvärgarna känner inte alls alverna, det står i din bok ju. Alverna kan ibland bete sig fullt ärofullt och i nästa stund bli de värsta rövarna och lögnarna. Detta vet dvärgarna om alverna. Människorna fattar dom inte heller. Egentligen förstår sig dvärgarna bara på sig själva.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top