Jag tror det är nere i några miljoner spelare. Från tiotals miljoner under storhetstiden.Är WoW stort idag?
Det fanns två Warcraft böcker till D&D.Det fanns en officiell WoW-konvertering till D&D redan under 3e-eran, när WoW var som störst. Den gjorde så vitt jag vet inget större avtryck.
200,000 samtidiga spelare; 7 miljoner prenumeranter.Jag tror det är nere i några miljoner spelare. Från tiotals miljoner under storhetstiden.
Jag vill ha en WarCraft IV strategisspel där pandarer är en av de spelbara fraktionerna, bara för att jag vill se hur de skulle representeras.Det roliga är ju att pandaren fanns redan i world of warcraft roleplaying game I 2008 eller när det nu kom, så det är inte alls något löjligt de slängde in för att kung fu panda var bra.
www.enworld.org
Ja, det är illa, men det är i alla fall oändligt mycket mer passande än Spindelmannen, Teenage Mutant Ninja Turtles och Star Trek!Betyder också antagligen att det inom kort kommer komma en massa Magic-expansioner med WoW![]()
Jag är plötsligt lite intresserad.Alt-omslaget gör mig ändå lite glad.
![]()
D&D General - D&D World of Warcraft alternate cover by Forrest Imel
The alternate cover for the Dungeons & Dragons: World of Warcraft crossover was by artist Forrest Imel.www.enworld.org
Haha, jag håller med dig, men har också bestämt mig för att Star Trek-MTG kommer bli mitt återinträde i Magic, och då ska jag köpa och prova Commander för första gången.Ja, det är illa, men det är i alla fall oändligt mycket mer passande än Spindelmannen, Teenage Mutant Ninja Turtles och Star Trek!
Man kan verkligen höra det omslaget.Alt-omslaget gör mig ändå lite glad.
![]()
D&D General - D&D World of Warcraft alternate cover by Forrest Imel
The alternate cover for the Dungeons & Dragons: World of Warcraft crossover was by artist Forrest Imel.www.enworld.org
Du måste resonera mer som WotC här: kommer ett MMORPG som ett TTRPG sälja böcker?Jag vet att mycket av Warcraft är inspirerat av D&D, men frågan är väl bara om ett MMORPG fungerar bra som ett TTRPG?