Dungeons & Dragons-filmen

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg

rpg_proofreader

ttrpg story/rules/text proofreader
Joined
22 Sep 2021
Messages
2
Om nu vill se filmen den 24/3 så verkar ni få åka till Trollhättan… biljetter verkar finnas att boka…
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,888
Location
The Culture
Den startade väl på 100%, när bara de specialinbjudna fått se den. Sedan får vi se var det landar när en majoritet av kritiker fått se den.
Den är uppe på 89 % nu när jag kollade, så det är möjligt att det faktiskt är en okej film. (Om man vill se fantasyhjältar som drar one-liners.)
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,279
Var på förhandsvisning av den ikväll och tyckte mycket om den! Den var väldigt kul äventyrs-fantasy och det den verkligen fångar är känslan av att spela rollspel med märkliga situationer där knäppa saker går fel och oväntade saker händer. Det och humorn! Min partner är den som verkligen kan DnD och hen var överlag mycket nöjd hur trogen den är spelet, bara smådetaljer som ändrats typ. Jag är mycket nöjd!
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,875
Location
Örebro
Såg att Filmstaden i Örebro säljer biljetter för visningar idag trots att premiären är imorgon. Intressant förfarande, kan tyckas.

Übereil
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,444
Location
Stockholm
Snart dags att åka in till bion. Tråkigt att mitt bio-sällskap fick förhinder, men då har jag ju en extra stol att lägga jackan på. För biljetterna är redan köpta. *hint*hint*
Damn att Stockholm är lite för långt bort!
 
Top