#Dungeon23: God45s journal: DÖ

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
120: Solen är helt nere nu och varje version av månen som den skulle synas varje timme på timmen syns på himlen samtidigt. Sanden målas silver av ljuset från månarna. Äventyrarna kan nu se upp och se att månen här är en död och vattenlös version av Jorden.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
De mjuka fälten av förruttnelse

121: En grupp bestående av fem blinda troll med korpar ridande på deras axlar som kraxar i deras öron innan de gör något, har stannat en karavan med igelkottar. Borgmästare Igelkott står framför vagnarna som innehåller 50 igelkottar och talar med trollen. Trollen håller på att ta allt guld som tillhör igelkottarna och istället ge dem papperspengar som bara accepteras av de lojala till den Röda Häxan. Igelkottarna har 10000 guld. Borgmästaren kommer klaga och när han säger ”Vi måste ju fly för att den Röda Häxan satt upp en förrutnelsefarm över vår by!” kommer trollen mörda honom. De kommer ta tag i var och en av hans lemmar och slita av dem. Efter det protesterar ingen mer igelkott. Igelkottarna är för rädda för att hjälpa äventyrarna ifall dessa ingriper.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
122: En hel by är överväxt av… Mögel? Det set ut som någon sorts svampig infektion. Det är grönt och gult. Döda kroppar tillhörande igelkottar ligger spridda här, halvt ätna av möglet. Byggnaderna är hälften borta, möglet verkar äta rakt igenom sten. Stör äventyrarna möglet så sprejar sporer upp, träffas en äventyrare av dessa sporer måste de klara ett svårt uthållighetsslag eller dö. Inget av värde finns kvar här.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
123: En stor staty av guld föreställande… Något? Är halvt äten av… mögel? Det set ut som någon sorts svampig infektion, det är grönt med gula inslag och det har ätit sig rakt in i statyn. Om äventyrarna stör möglet så skjuter sporer upp i luften, träffas en äventyrare av dessa sporer måste de klara ett svårt uthållighetsslag eller dö. Om de lyckas tvätta av möglet på något sätt är guldet värt 15000 guld, men radioaktivt. Är man nära guldet i en timme dör man efter 8 timmar av att huden glider av ens kött.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
124: Vägen här är bred och välskött. Här och där rider hobgoblins omkring med kvastar dragna bakom sina hästar och sopar vägen ren. Ser de äventyrarna, kommer de fly. Längs hela vägen, var tionde meter är en igelkott korsfäst. Igelkottarna är alla halvt ätna av… Mögel? Det ser ut som någon sorts svampinfektion. Det är grönt och gult. Vissa av igelkottarna lever och ber om hjälp ner eller i alla fall om vatten. Ger man en igelkott vatten exploderar deras kött och de förvandlas till en shoggoth.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
125: Vägen ser ut att vara bred och välskött. Men under den vackra stenen har ett näste shoggoths grävt sig in. Går äventyrarna på vägen krävs ett svårt smidighetsslag för att inte falla ner i ett 45 fot djupt hål där 6 shoggots väntar. Hålet är fyllt med ett gult mögel. Faller äventyrarna ner i hålet så sprejar sporer upp, träffas en äventyrare av dessa sporer måste de klara ett svårt uthållighetsslag eller dö.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
126: När de passerar över en äng blåser vinden upp och drar med sig gula sporer. Träffas en äventyrare av dessa sporer måste de klara ett svårt uthållighetsslag eller dö.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
127: En enorm flygande hjärna, halvt äten av gult mögel, flyger fram och tillbaka. (Använd reglerna för ett Översinne) Den använder sina ögonstrålar för att försöka skriva matteproblem i marken men klarar inte av det. Dess telepati fungerar dålig så den kan inte kommunicera med äventyrarna. Ritat en äventyrare ut matteproblem med lösningar till hjärnan ger den dem en formel bok med en 9e nivåns formel och tre 6e nivåns formler. Är någon aggressiv mot den anfaller hjärnan.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
De lägre djupen

128: Äventyrarna kommer in i vad som ser ut som att vara en av äventyrarnas bostäder i verkligheten. De kommer in genom ytterdörren. Här finns deras tillhörigheter, deras kläder och deras möbler. Utanför bostadens fönster finns bara ett kompakt mörker, vilket inget går att se igenom. Fönster eller väggar går inte att slå sönder. Under äventyrarens säng finns en trädörr målad med blod, denna är illa gömd. Under dörren, i ett kistliknande område, ligger en familjemedlem till äventyraren vars bostad detta är. Denna är en mumie. Under mumin är en svart portal som blöder, denna leder vidare härifrån. Dödas mumien försvinner familjemedlemmen den ser ut som i verkligheten spårlöst.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
129: Äventyrarna kommer in i en byggnad där allt är målat brunt eller svart, det de snart märker är att det verkar vara en av äventyrarnas bostäder i verkligheten. Alla äventyrarnas ägodelar och hela lägenheten är målat med torkat blod. Utanför bostadens fönster finns bara ett kompakt mörker, vilket inget går att se igenom. Fönster eller väggar går inte att slå sönder. Äventyrarens garderober och badkar är mimics. Gömt i kylen finns en dörr som leder vidare.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
130: Äventyrarna kommer in i en byggnad som ser ut som en av äventyrarnas arbetsplatser. Äventyrarens kollegor är här, deras ögon är utslitna och blod rinner ner för deras ansikten men de verkar inte bry sig, de ignorerar allt konstigt och beter sig som att allt är normalt. Det finns 8 kollegor här. Äventyrarnas chef är helt öppet en djävul men beter sig som deras chef. Anfaller man någon här förvandlas kollegorna till demoner innan alla anfaller tillbaka.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
131: Äventyrarna kommer från sidan in på botten av en smutsig grop. En naken, svulten och misshandlad version av en av äventyrarna ligger på golvet här och förbannar äventyraren för att vara ett monster som stulit hans liv. Allt antyder att detta är sanningen. Skadas fången läker han alla sår sakta och fruktansvärt. Han är för svag för att kämpa emot på något sätt alls. På fångens mage finns ett blodigt ihopsytt ärr. Enda sättet ut ur gropen är att sprätta upp magen på fången och stiga genom den blodiga portalen som detta skapar. Han kommer skrika och gråta under hela processen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
132: Ett enormt smutsigt rum i metall täckt med rost där spikar sticker ut från väggarna. Spetsade på väggarna finns husdjur av alla möjliga arter, mest katter och hundar. Skrivet i bokstäver, tio fot höga, gjorda av avslitna lemmar från djuren står det ”Djur ska inte tala i människornas värld”. Vägen ut är en portal omgiven av katters avslitna huvuden.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
133: Här finns bara mörker som inget ljus tränger igenom. Golvet är gjort av ruttnande kroppar. Alla äventyrarna älskar skriker på dem från mörkret, skriker med röster fyllda med smärta. Det enda som hörs är skriken och ljuden av tortyren. Vägen genom mörkret tar månader. Det enda som finns att äta här är köttet från de ruttnande kropparna, det enda som finns att dricka är blodet från de ruttnande kropparna. Här krävs det ett svårt karisma slag för att inte permanent förlora 1T4 i en slumpad mental attribut från traumat. Det går inte att nå lägre än 3 i en attribut från detta.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
134: Äventyrarna kommer in i ett mörkt rum, för att komma vidare måste de dräpa Mörkret själv. Att röra sig spelar ingen roll i den här striden, äventyrarna är redan i baskontakt med mörkret och kan inte komma närmre varandra. Mörkret har ett rustningsvärde av 20. Den orsakar en automatisk skada mot varje äventyrares tuffhet varje gång den börjar sin stridsrunda men orsakar också 2T6 magisk skada som inte kan motstås eller minskas till en äventyrare varje stridsrunda. Mörkret har 120 livspoäng. Det går inte att använda magi i Mörkret.

Mörkret har ett erbjudande, antar äventyrarna detta måste de inte besegra det. Mörkret erbjuder dem att bli odöda. Blir äventyrarna odöda slipper de åldras. Men då får de inte återvända hem när de dör. Istället spenderar de ett år skrikandes i aldrig upphörande smärta i mörkret varje gång de dör.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Duat

135: En krokodil hövdad mumie sitter på en tron gjord av guld (värd 10000 guld), han håller i en våg och en eldbollstav. Mumiens namn är hemligt och han vet inte det själv. Är en majoritet av äventyrarna onda skänker han dem ÄRKEDEMONENS PLASMAGEVÄR som laddas med ett nytt skott om man torterar en oskuld till döds nära det. Plasmageväret räknas som ett krutvapen och orsakar 5T20+20 skada. Är en majoritet av äventyrarna goda skriker han att deras själar är fyllda med synd, fyra golems materialiseras och han anfaller dem. Är en majoritet av äventyrarna neutrala pratar han med dem vänligt och fungerar som en handlare. Han köper saker till 50% av listpriset och säljer dem till 120% av listpriset.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
136: En flodhäst hövdad mumie sitter på en tron gjord av guld (värd 10000 guld), hon håller i ett +3 svärd och ett timglas. Mumiens namn är hemligt och hon vet inte det själv. Är en majoritet av äventyrarna onda kommer hon ge dem ett bälte som ökar bärarens styrka med 4. Är en majoritet av äventyrarna goda skriker hon att deras själar är dömda och anfaller dem, hon frammanar 4T6 zombier för att hjälpa henne med det. Är en majoritet av äventyrarna neutrala kommer hon att erbjuda dem en fri erfarenhetsnivå om de blir onda.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
137: Kapten Katt och Fröken Gås har störtat den falska guden Horus och gjort sig själv till mästare över liv och död! Fröken Gås driver en affär där hon köper saker för 100% av listpriset och Kapten Katt kan göra äventyrarna 1T20 år yngre om äventyrarna är goda. De båda har regler som mumier men är inte odöda och väljer om de sprider sjukdomar. De kommer försöka dräpa onda karaktärer, dräps en varelse av en av dem återföds de med endast en erfarenhetsnivå!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
138: En vält och krossad tron av sten är det enda som finns i den här uråldriga gravkammaren. På vägarna är motiv inristade. På dem dömer falska gudar med huvuden som djur, sina slavar som är knäböjande människor. Vissa av motiven verkar vara utsuddade och över dem finns nya motiv målade, dessa föreställer en heroisk katt och gås som slåss mot de falska gudarna. Rör en god varelse vid bilderna av katten eller gåsen transporteras de till rum 137.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
139: Den här uråldriga gravkammaren är fylld med mjölk och honung upp till midjan på en äventyrare. Under blodet finns en sarkofag fylld med 5000 guld och en magisk sköld som ger immunitet mot magi 1 gång av 3.
 
Top