#Dungeon23: God45s journal: DÖ

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
286: Hundratals tennsoldater utkämpar ett blodigt krig klädda i uniformer som är röda eller gula. Deras röster är så små och ljusa att äventyrarna inte kan förstå dem.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
287: En docka som ser ut exakt som en av äventyrarna ligger på marken. Skadas dockan skadas äventyraren på samma sätt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
288: En trådsliten nalle som saknar ett öga och som stoppningen syns på ligger nerpackad i en skokartong med en filt dragen över sig. Ett brev på nallen är från ”Kalle, 6 år”. Kalle skriver att den här nallen, som heter Trollet, gör att man inte behöver vara rädd på natten. Kalle är dock för stor för att ha en nalle nu så han har skickat ut Trollet till någon annan som behöver honom. Om någon har med sig trollet kan de en gång om dagen få tillbaka alla sina resurser som om de sov utan att faktiskt sova.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
289: Vid kanten av en sjö full med rött vatten står en båt karvad ut ur ett enda stort träd. En varelse med tre huvuden sitter vid båten. Ett huvud är en gets, ett huvud är en vargs och ett huvud består av ett kålhuvud. Varelsen gråter för han kan inte transportera sig själv över vattnet. Han undrar om äventyrarna kan hugga av huvudet som orsakar problemet, men han vet inte vilket det är. Om äventyrarna hugger av gethuvudet blir varelsen jublande glad, utbrister ”Depressionen satt nog bara i det envisa huvudet" och erbjuder sig att ta äventyrarna över hela sjön. Accepterar de detta transporteras de direkt till plats 296. Hugger de av kålhuvudet äter varghuvudet gethuvudet och varelsen dör. Hugger de av var varghuvudet äter gethuvudet kålhuvudet och varelsen dör.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
290: En enorm sjö där vattnet är tjockt och rött. Äventyrarna har endast en enkel liten segelbåt om de inte har med sig ett annat skepp sedan tidigare. En modern båt med utombordsmotor driver här och är fem gånger så snabb som en normal båt om äventyrarna använder den.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
291: En enorm sjö där vattnet är tjockt och rött. Äventyrarna har endast en enkel liten segelbåt om de inte har med sig ett annat skepp sedan tidigare. Plötsligt slår fruktansvärda vågor upp och hotar att kasta dem av båten om de inte klarar svåra styrkeslag. Vattnet visar sig vara blod, att hitta något som tappas här kommer vara nästan omöjligt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
292: En enorm sjö där vattnet är tjockt och rött. Äventyrarna har endast en enkel liten segelbåt om de inte har med sig ett annat skepp sedan tidigare. Plötsligt kommer en tandemkatt simmande. Tandemkatten har två huvuden och är mycket längre än en normal katt. Tandemkatten säger till äventyrarna att om de hoppar på dess rygg kommer han ta dem dit de vill. Istället kommer katten hoppa in i en portal och ta dem till plats 103.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,351
Location
Helsingborg
Jag tror att det är ganska väl etablerat att man aldrig hoppar upp på ett magiskt djurs rygg man inte känner det väl.

I vissa fall även om man känner dem, t.ex. om det råkar vara mordiska, golf-älskande kelpies.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Jag tror att det är ganska väl etablerat att man aldrig hoppar upp på ett magiskt djurs rygg man inte känner det väl.

I vissa fall även om man känner dem, t.ex. om det råkar vara mordiska, golf-älskande kelpies.
Ja, det är en sådan där ”Ta inte godis från främlingar regel!”
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
293: En enorm sjö där vattnet är tjockt och rött. Äventyrarna har endast en enkel liten segelbåt om de inte har med sig ett annat skepp sedan tidigare. Plötsligt regnar regnbågar som gör 6T6 skada mot dem! Det krävs något smart sätt att göra båten snabbare (eller en snabbare båt) för att inte träffas 1T10 gånger.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
294: En enorm sjö där vattnet är tjockt och rött. Äventyrarna har endast en enkel liten segelbåt om de inte har med sig ett annat skepp sedan tidigare. Tomten kommer seglandes på sitt skepp. Han ger alla äventyrare ett magiskt föremål som de önskar sig.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,351
Location
Helsingborg
294: En enorm sjö där vattnet är tjockt och rött. Äventyrarna har endast en enkel liten segelbåt om de inte har med sig ett annat skepp sedan tidigare. Tomten kommer seglandes på sitt skepp. Han ger alla äventyrare ett magiskt föremål som de önskar sig.
Är det coca cola tomten eller är det en tomte som har mer hedniska drag? För med tanke på att det är en sjö av blodaktigt vatten så kan man tänka sig att det är Oden som åker runt, är lite små-nostalgisk och vill berätta för dig om hur det inte är första gången han åker runt på en sjö av blod (utan hur han och hans bröder mördade Ymer och att då minsann var det en riktig blodöversvämmning).
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Är det coca cola tomten eller är det en tomte som har mer hedniska drag? För med tanke på att det är en sjö av blodaktigt vatten så kan man tänka sig att det är Oden som åker runt, är lite små-nostalgisk och vill berätta för dig om hur det inte är första gången han åker runt på en sjö av blod (utan hur han och hans bröder mördade Ymer och att då minsann var det en riktig blodöversvämmning).
Tanken jag hade är att alla gångerna tomten dyker upp i kampanjen (jag har ju inte tomma platser, jag har tomte platser) är det Odin och blod referenser. Jag har en vampyr tomte tidigt tex. För det känns rätt att Odin är guden över äventyrare.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
295: En enorm sjö där vattnet är tjockt och rött. Äventyrarna har endast en enkel liten segelbåt om de inte har med sig ett annat skepp sedan tidigare. Cthulhu lurar under det röda vattnet, redo att anfalla!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Den blå förruttnelsen

296: Ett fruktansvärt träsk där allting är täckt med tjocka lager av blåmossa, blått mögel och blå alger. Under sankmarken sjuder döda saker som är tusentals år gamla. Det är tydligt att träsket är metafysiskt ruttnande. För att ta sig igenom förruttnelsen måste äventyrarna skära av något från sig själv och lämna det att ruttna. Här är det något fysiskt, en lem eller ett öga.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
297: Ett fruktansvärt träsk där allting är täckt med tjocka lager av blåmossa, blått mögel och blå alger. Under sankmarken sjuder döda saker som är tusentals år gamla. Det är tydligt att träsket är metafysiskt ruttnande. För att ta sig igenom förruttnelsen måste äventyrarna skära av något från sig själv och lämna det att ruttna. Här är det något fysiskt, 2 poäng från en fysisk attribut.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
298: Ett fruktansvärt träsk där allting är täckt med tjocka lager av blåmossa, blått mögel och blå alger. Under sankmarken sjuder döda saker som är tusentals år gamla. Det är tydligt att träsket är metafysiskt ruttnande. För att ta sig igenom förruttnelsen måste äventyrarna skära av något från sig själv och lämna det att ruttna. Här är det något mentalt, 2 poäng från en mental attribut.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
299: Ett fruktansvärt träsk där allting är täckt med tjocka lager av blåmossa, blått mögel och blå alger. Under sankmarken sjuder döda saker som är tusentals år gamla. Det är tydligt att träsket är metafysiskt ruttnande. För att ta sig igenom förruttnelsen måste äventyrarna skära av något från sig själv och lämna det att ruttna. Här är det något metafysiskt, en halva av deras moraliska eller etiska kompass måste ändras till neutralitet.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Jag har grejer resten av veckan som gör det stressigt att inte glömma detta. Så här kommer resten av veckan och jag är tillbaks på måndag.

300: Ett fruktansvärt träsk där allting är täckt med tjocka lager av blåmossa, blått mögel och blå alger. Under sankmarken sjuder döda saker som är tusentals år gamla. Det är tydligt att träsket är metafysiskt ruttnande. För att ta sig igenom förruttnelsen måste äventyrarna skära av något från sig själv och lämna det att ruttna. Här är det något personligt, 1T6 bokstäver från varje äventyrares namn.

301: Ett fruktansvärt träsk där allting är täckt med tjocka lager av blåmossa, blått mögel och blå alger. Under sankmarken sjuder döda saker som är tusentals år gamla. Det är tydligt att träsket är metafysiskt ruttnande. För att ta sig igenom förruttnelsen måste äventyrarna skära av något från sig själv och lämna det att ruttna. Här är det något materiellt. Ett magiskt föremål (om äventyraren inte har något magiskt föremål kan de lämna något annat).

302: Ett fruktansvärt träsk där allting är täckt med tjocka lager av blåmossa, blått mögel och blå alger. Under sankmarken sjuder döda saker som är tusentals år gamla. Det är tydligt att träsket är metafysiskt ruttnande. För att ta sig igenom förruttnelsen måste äventyrarna skära av något från sig själv och lämna det att ruttna. Här är det en del av deras identitet så som genus, yrke, familjeskap eller något annat. Så länge det gör ont eller gör dem starkare är det okej.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Den Röda häxans trädgård

303: En lång allé av omöjligt detaljerade vackert formade buskar och träd klippta till att se ut som sagodjur sträcker sig så långt ögat kan nå. Oavsett hur långt längs den äventyrarna går kommer de aldrig någonstans, de kommer bara tillbaka till samma ställe . Att gå åt sidorna ut ur allén har samma resultat. Det enda sättet att komma härifrån är att förstöra de vackra träden och lämna en svartnad ruin bakom sig.
 
Top