#Dungeon23: God45s journal: DÖ

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
211: En stor skugga som från ett enormt träd som inte längre finns faller här. Inget växer där den träffar. Om någonting nuddas av skuggan förintas det.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
Törneängen

212: Den blå trollkarls Stenmården Jan materialiseras (om inte äventyrarna träffat honom tidigare). Han säger att alla varelserna i Törneängen är kontrollerade magiskt av den Röda Häxan. De kan bara befrias om de gråter. I närheten finns 46 koltrastar som inte kvittrar utan bara bygger en enorm staty av den Röda Häxan.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
213: Den blå trollkarls Stenmården Jan materialiseras (om inte äventyrarna träffat honom tidigare). Han säger att alla varelserna i Törneängen är kontrollerade magiskt av den Röda Häxan. De kan bara befrias om de skrattar. Invånarna här ser ut att vara bittra små kängurur som xenofobiskt hatar främlingar och lever i en enkel liten stad. De är tekniskt sett tankekontrollerade men de röstade på den Röda Häxan även innan det så…
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
214: Den blå trollkarls Stenmården Jan materialiseras (om inte äventyrarna träffat honom tidigare). Han säger att alla varelserna i Törneängen är kontrollerade magiskt av den Röda Häxan. De kan bara befrias om de skriker av rädsla. De enda invånarna här är fyra ledsna koi fiskar i en alldeles för liten damm. De är egentligen vuxna röda drakar som tankekontrollerats till att tro att de är koi fiskar.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
215: Den blå trollkarls Stenmården Jan materialiseras (om inte äventyrarna träffat honom tidigare). Han säger att alla varelserna i Törneängen är kontrollerade magiskt av den Röda Häxan. De kan bara befrias om äventyrarna kan få dem att säga hela sitt egna namn. Här sitter en familj av sju ankor som är tankekontrollerade att äta sina egna vingar tills de dör. Om en anka äter sina egna vingar förvandlas dessa till guld, värda 500 guld styck.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
216: Den blå trollkarls Stenmården Jan materialiseras (om inte äventyrarna träffat honom tidigare). Han säger att alla varelserna i Törneängen är kontrollerade magiskt av den Röda Häxan. De kan bara befrias om de besegras i strid. Här finns det den vänliga dvärg smeden Nywgold som tankekontrollerats och förvandlats till en uråldrig röd drake. Om han slutar vara tankekontrollerad kan han ge 1d6 magiska föremål +1 (eller motsvarande) utöver det föremålet redan har.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
217: Den blå trollkarls Stenmården Jan materialiseras (om inte äventyrarna träffat honom tidigare). Han säger att alla varelserna i Törneängen är kontrollerade magiskt av den Röda Häxan. De kan bara befrias om äventyrarna lägger undan sina vapen och skakar hand med dem. Den enda varelsen här är mumien Lurzg Bergmannen som håller på att karva en katedral från benen av 666 barn. Lurzg är INTE tankekontrollerad alls men han är enormt ond. Han kommer också automatiskt återuppväcka 2d6 odöda barn (använd reglerna för ghuler för hälften och zombier för resten). Lurzg har en amulett som gör bäraren immun mot negativa erfarenhetsnivåer och negativ energi.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
218: Den blå trollkarls Stenmården Jan materialiseras (om inte äventyrarna träffat honom tidigare). Han säger att alla varelserna i Törneängen är kontrollerade magiskt av den Röda Häxan. De kan bara befrias om karaktärerna (OCH SPELARNA) sjunger en hel sång för dem. Den enda varelsen här är hunden Joffe som ramlade genom en magisk portal från Malmö festivalen 2008. Joffe börjar prata och inser att han hela sitt liv på Jorden varit magiskt förtrollad till att vara dum om han befrias från tankekontroll. Han har sedan en djup existentiell kris. Om Joffe får följa med äventyrarna visar han sig vara en trollkarl efter första platsen de besökt. Joffes potential har undertryckts hela hans liv och nu kommer alltihop på en och samma gång. För varje plats Joffe är med på erhåller han en erfarenhetsnivå. När han nått 10 erfarenhetsnivåer kommer han lämna kampanjen genom att uppstiga till ett högre existensplan.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
Bränberget

219: Tomte paladinen Nina Kaklund är på väg uppför det branta berget ridandes på sin magiska get Lingonros. Är någon av äventyrarna onda kommer Nina anfalla dem med sin lans. Om de inte är onda har hon ingen tid för dem. Om någon som inte sitter på en magiskt tränad stridsget från himlen (som Lingonros) träffas av en attack kommer de rulla ner för berget 1T6 gånger tio fot och lida 2T6 skada. Nina har ett rustningsvärde av 33, 80 Livspoäng, +16 till att träffa och orsakar 1T8 + 16 skada med sin lans. Hon kan anfalla tre gånger per stridsrunda. Eftersom Nina är en tomte är hon immun mot opportunistiska attacker och försök att hindra hennes rörelser. Hennes räddningsvärden är +10. Dräper hon en ond varelse, återfår hon samtliga sina livspoäng. Lingongros ignorerar terräng, rör sig 60 fot per stridsrunda och kan aldrig bli skadad eller dö.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
220: En gråtande medusa bärandes en slöja drar en enkel vagn med en handlares kista upp för berget. Hon säljer magiska drycker som innehåller överlägsna formler av 6e och 9e nivåns effekter till 50% av listpriset. Medusan heter Gorgorna, hon sörjer att hennes barn råkade dra av hennes slöja när de lekte vilket förvandlade dem till sten.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
221: En odöd mus rullar en liten sten uppför berget. När han når toppen rullar stenen ner igen så att han måste rulla upp den igen. Han verkar konstigt glad trots detta. Eller så det bara ut som att han ler för att hans ansikte är en skalle.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
222: En grupp av kitsune stridsmagiker (1a erfarenhetsnivån) beväpnade med trollstavar som kan avfyra trollformeln Magisk Missil marscherar upp för berget. De leds av den Konstgjorda Häxan (regler som en hagga) som är i tjänst till den Röda Häxan. De är på väg för att strida mot Lejonets arméer. I strid kommer alla avfyra sina magiska missiler på en gång mot samma måltavla och de kommer försöka dräpa krigare först följt av präster.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
223: En höna är på väg upp uppför berget. Hönan Lysandra tanke kontrollerades av en häxa och tvingades göra saker mot sin vilja. Nu är hon på pilgrimsfärd för att få reda på varför någon gör något. Hon är en 7e nivåns neutral munk. Om äventyrarna kan göra ett argument för att deras resa kommer att föra henne närmre insikter om sakernas natur kommer hon vara villig att följa med dem.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
224: En yxa rullar upp för berget, trotsandes alla naturens lagar. Yxan är ett +5 vapen och har en väldigt stark kaotiskt ond personlighet. Den heter Lemklyver.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
225: Den här backen är vansinnigt brant. Liksom, den är övernaturligt och vidrigt brant. Och hal. Och det är en mardröm att gå upp för den här biten av backen. Karaktärerna blir så trötta av att gå här (om de inte kan flyga eller något) att de får minus 1 till alla slag på nästa plats de kommer till.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
Gåstoppen

226: Det här är platsen där gässen fick sin blodtörst. Här är en gård sliten i bitar så noggrant att inget större än en spik finns kvar. En staty av en gås bygd av de döda böndernas ben står mitt i ödeläggelsen.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
227: Det här är platsen där gässen fick sin blodtörst. Sju fjädrar ligger på marken. Om någon håller i en fjäder och tänker en fråga så tar fjädern kontroll över deras arm och skriver in svaret i deras kött. Detta fungerar en gång pet fjäder.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
228: Det här är platsen där gässen fick sin blodtörst. Tre spöken är spetsade här mot en klippa med spjut byggda av gåsfjädrar. Ett spöke är en ung kvinna, en är en enorm man med ett stort rött skägg och en är ett skelett i en kåpa. De är för plågade för att tala. Befrias de förbannar de äventyrarna och försvinner spårlöst. Den unga kvinnan gör dem fysiskt till barn för alltid (de dör ändå av ålder). Den enorma mannen förbannar dem med permanenta -1 till alla fysiska attribut. Spöket i kåpan dödar alla äventyrarna med sin förbannelse.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
229: Det här är platsen där gässen fick sin blodtörst. Fem enorma gäss sitter ner vid ett långbord och äter en måltid bestående av ugnsstekta barn. De är vansinniga och våldsamma. Använd reglerna för vuxna svarta drakar för gässen.
 

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
16,799
230: Det här är platsen där gässen fick sin blodtörst. En miljon döda gäss på ett fält av metall under hundratals solar fyllda med hat. Enorma maskiner äter upp de ruttnande liken och skjuter ut friterade maträtter.
 
Top