Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 4

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Hägerstrand var förstås ett lyckokast. Jag trodde att han skulle bli värsta motståndaren i detta upplägget som jag berörde i en post i r1. Bonus att ham var familj.

Jag var väldigt inne på Brynolf och Vimes (och kanske en lågflygarandersson som KH) som familjemedlemmar i slutet av r1. Jag ville helst inte ta ut Vimes av vinmuggsorsaker så då valde jag Brynolf i r2 vilket ju var fail.

Sen i r3 hade jag svårt att hinna läsa ikapp. Jag misstänkte att Vimes kunde vara väktad men borde med facit i hand ändå föröskt oricka hobom. @Andersson var ett infall på bussen vid första läsningen av hans attack mot mig. Tänkte att det skulle vara ett uppenbart dåligt drag och hade ju Andersson som topp två misstänkta familjemedleemmar hur som helst. Fail.

Jag var nöjd med valet i r4 i alla fall. Det fanns ju en minimal chans att byn skulle ta ut Yem och typ Fjodor eller Sidd (frustrerande att veta att familjen satt på mer info än jag om grönhet här) men med Fjodors nattmord var det osannolikt och med Vimes siande omöjligt.

Jag försökte glra rundorna så korta som möjligt men hade svårt att hänga med i svängarna av IRL-skäl. Det kändes som det gav bra utdelning i r1 i alla fall.

Kul men svårt! På förhand tänkte jag att det kommer hänga väldigt mycket på om man råkar pricka KH eller inte och det kändes tufft att vinna när man inte fick träff där. Hade en siare eller två bytt sida så hade saken nog varit biff iofs så det kanske är där det avgörs (jag tyckte det var självklart att siarna skulle välja ulvarnas sida, när man tittade på upplägget såg det lätt ut för siarna att vinna så).

Tack, @Anthrox för mycket finurligt och väl arrangerat spel, tack medulvarna som aldrig riktigt hann få sin tid i rampljuset och grattis till byn som jag tycker spelade solitt hela vägen!
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
@Yem_86 säg att du är bybo?! Säg att Impetigo försöker bluffa oss!!
Impetigo har varit lurig från början till slut. Men jag är bybo och om jag förstår saken rätt så vinner vi snart oavsett om jag dör så det gör inget vad han än säger.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Hemma från filmen nu och känns som jag druckit Livets vatten. Upp tidigt imorgon igen. Ses på andra sidan sandstormen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Inte för att vara den som är den men om Basse är tandad förlorar inte byn?
Nej, för jag dödar Impetigo som är förrädaren. Då är det max en ulv kvar och byn är fler än så. Jag fattar det som att ulv-Sidd vägrar att kasta in handduken, så vassego Fjodor: ninja honom!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Game Plan var att jag skulle ligga så lågt som möjligt å på så sätt inte dra på mig för mycket misstankar…
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det här var ett mäktigt parti: Mäster Ulv har fått en värdig efterföljare! Tack @Anthrox !

I R1 höll jag på att helt tappa det när Hägern fick tanden två minuter in i spel. Jag, Vimes och Hägerstrand hade småpratat lite innan spel och så BAM! Jag fick varulvsparanoia galore och trodde att slug-Vimes låg bakom och att nu var goda råd dyra! Hägern var på Munkcon och rullade plast tillsammans med Sidd - helt okontaktbar! 😱😱😱

Så jag la fram den ena helt orealistiska teorin efter den andra som alla hade gemensamt att Vimes var skurk. Då var det tur att coola @Hägerstrand stod stadigt i stormen. Vimes bara tröttnade. Haha!

Till slut fattade också jag att det vore orimligt om Vimes var förrädare och med i familjen och därifrån fungerade samarbetet fint.

Som Kvimatz Haderach var väl uppgiften att ”verka men inte synas” så jag fick ta det lite lugnare än vanligt. Mäktigt när många förmågor blir upplåsta samtidigt!

MVP det här blir ur min synvinkel Vimes, Hägerstrand och Brynolf som en gång för alla lärde oss vad ”honungsfälla” är. Men @Sidd ska ha cred också, på honom bet inte fällan och i vår chatt var vi religiöst övertygade om att Sidd var på bybolaget: ”Meh, varför spelar han så ulvigt när han är bybo?!?!?!?” lät det. 😂

Tack alla och på återseende!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vi har ju inte bråttom, men jag är upptagen idag mellan 13-22. Rollspel ska spelas och fika fikas!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag är tandad och för nu. Himla surt. Nåja, mitt hänndmord drabbar Impetigo och Fjodor sablar ned Sidd hoppas jag.

Då återstår:
Vimes
Fjodorsenuba
Yem86
Hellzon

NB att spelet då återgår till ett ”vanligt” varulvsspel så då får ni rösta osv! 🙂😊
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Är det någon som behöver ge upp som inte har gjort det ännu så beordar Lenny Kravitz (Kwisatz Haderach:s efterträdare) denne att göra det omedelibumsi. Annars: må sandmaskarna ta'n!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Octagonal hämndmördas. Han var Konspiratör/ulv och Sardaukar.
Recitera litany of fear i dödsögonblicket, eller citera något ballt från Dune. Eller något annat häftigt, så länge det inte är speltekniskt relevant.
It is inevitable that some defeat will enter even the most victorious life. The human spirit is never finished when it is defeated... it is finished when it surrenders.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Är det någon som behöver ge upp som inte har gjort det ännu så beordar Lenny Kravitz (Kwisatz Haderach:s efterträdare) denne att göra det omedelibumsi. Annars: må sandmaskarna ta'n!
Okej, sista försöket:

Kvar i spel är jag, Basse, Impetigo, Sidd, Fjodor, Hellzon och Yem.

Jag och Basse tillhör Husets Familj.
Basse är Kwisatz Haderach.
Via siande vet han att Impetigo är Förrädaren (rollsiandet visade Smugglare, fraktionssiandet visade Konspiratör/Ulv).
Hellzon har med sin Fremen-förmåga avslöjat sin Fraktionstillhörighet för mig (d.v.s. vi vet att han är bybo)
Via rollsiande vet vi att Fjodor är Svärdsmästare. Eftersom vi vet att Impetigo är Förrädaren måste Fjodor vara bybo.
Sidd och Yem vet vi inget om.

Detta leder till att vi har 4 gröna namn (Basse, jag, Fjodor och Hellzon).

Basse kommer dö av tanden och ta med sig Impetigo.
Detta kommer leda till att vi går över till vanligt varulvsspel med utröstning och nattmord.

Fjodor kommer döda en av Yem och Sidd under natten.
Om den han dödar inte är Ulv, kommer vi ha majoritet för att rösta ut den andre i nästa runda.

---

Spelet är över.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Okej, sista försöket:

Kvar i spel är jag, Basse, Impetigo, Sidd, Fjodor, Hellzon och Yem.

Jag och Basse tillhör Husets Familj.
Basse är Kwisatz Haderach.
Via siande vet han att Impetigo är Förrädaren (rollsiandet visade Smugglare, fraktionssiandet visade Konspiratör/Ulv).
Hellzon har med sin Fremen-förmåga avslöjat sin Fraktionstillhörighet för mig (d.v.s. vi vet att han är bybo)
Via rollsiande vet vi att Fjodor är Svärdsmästare. Eftersom vi vet att Impetigo är Förrädaren måste Fjodor vara bybo.
Sidd och Yem vet vi inget om.

Detta leder till att vi har 4 gröna namn (Basse, jag, Fjodor och Hellzon).

Basse kommer dö av tanden och ta med sig Impetigo.
Detta kommer leda till att vi går över till vanligt varulvsspel med utröstning och nattmord.

Fjodor kommer döda en av Yem och Sidd under natten.
Om den han dödar inte är Ulv, kommer vi ha majoritet för att rösta ut den andre i nästa runda.

---

Spelet är över.
Asså fjodde du kan ju inte klippa mig när alla är överens om att jag är grön.
Lite intressant i vilken ordning saker å ting händer och vet ni egentligen vad som händer med med vinst hit å dit om familjen dör före sista busingen…
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Sidd. Efter Impetigo är det bara du och/eller Yem som kan vara ulvar. Fjodor mördar en av er. I nästa runda röstar vi ut den andra. Det spelar ingen roll om Fjodor mördar en bybo, om ni båda är bybor eller om ni båda är ulvar. Byn har vunnit.
 
Top