Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Att @Basenanji och @Impetigo INTE ser samma upplägg som jag nu i tråden gör mig väldigt förvånad.
Varför röstar ni på varandra?
Vad har jag felat?
Såhärava, jag har väl inte jättebra koll, men ändå - Impan är fuling. Jag misstänker också att Yem _86 är förrädare… 😵💫😱😢
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Yay. Eller :(, men du fattar, bättre du än Kwisatz Haderach. Men varför du istället för Vimes? Visst, väktarförmåga, men det är ju lika mycket gamble att försöka mula Vimes i R5 och nån gång måste ju ulvarna börja försöka.

Om inte mästarplanen är att Förrädaren är Svärdmästare och tänker sig ett dubbelmord.
Att @Basenanji och @Impetigo INTE ser samma upplägg som jag nu i tråden gör mig väldigt förvånad.
Varför röstar ni på varandra?
Vad har jag felat?
Min röst är föråldrad. Men jag har ju tydligt sagt att det är Yem aom ska ut.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Såhärava, jag har väl inte jättebra koll, men ändå - Impan är fuling. Jag misstänker också att Yem _86 är förrädare… 😵💫😱😢
Vi har två nattmord med Fjodors så vi har god chans att få träff på förrädaren också.

Men Yem kan inte vara förrädaren. Det är Fjodor, Sidd eller Hellzon. Och familjen har ytterligare grönade så med två nattmord är möjligheten god att få träff.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,580
Location
Oktoberlandet
Har du läst min post R4:18.

Enligt min post är det bara 1 busig kvar: Yem.
Tillbakakakamördar du Impetigo fortsätter spelet.

Eller litar du inte på Vimes?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,580
Location
Oktoberlandet
Vi har två nattmord med Fjodors så vi har god chans att få träff på förrädaren också.

Men Yem kan inte vara förrädaren. Det är Fjodor, Sidd eller Hellzon. Och familjen har ytterligare grönade så med två nattmord är möjligheten god att få träff.
Va?
Hur kan inte Yem vara bus?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Impetigo är förrädaren (jag har siat honom som Smugglare förra rundan, och som ulv i denna)

@Basenanji mördar Impetigo
@fjodorsenuba mördar Yem


Jag har inte Yem:s status, och är hon bybo får hon offra sig för den goda saken. Eftersom förrädaren är död nästa runda är spelet över, oavsett vilken roll Yem har.

Game, set, match.

🥂
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vad felas i min post 18?
Det är nog lite begreppsförvirrat just nu med bus/ulv/förrädare/saudukar.

yem är mycket riktigt ulv och du, Hellzon eller Fjodor (eller jag i teorin) är förrädaren.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Impetigo är förrädaren (jag har siat honom som Smugglare förra rundan, och som ulv i denna)

@Basenanji mördar Impetigo
@fjodorsenuba mördar Yem


Jag har inte Yem:s status, och är hon bybo får hon offra sig för den goda saken. Eftersom förrädaren är död nästa runda är spelet över, oavsett vilken roll Yem har.

Game, set, match.

🥂
You fought well, Atreides
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,580
Location
Oktoberlandet
Det är nog lite begreppsförvirrat just nu med bus/ulv/förrädare/saudukar.

yem är mycket riktigt ulv och du, Hellzon eller Fjodor (eller jag i teorin) är förrädaren.
Vimes har ju satt grön färg på oss: Sidd, Hellzon, Impetigo!

Ljugade han bara där eller?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Heja byn! Heja huset! Heja familjen! Heja alla!

Vilken roll tror ni jag har? 🤓
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,580
Location
Oktoberlandet
Impetigo är förrädaren (jag har siat honom som Smugglare förra rundan, och som ulv i denna)

@Basenanji mördar Impetigo
@fjodorsenuba mördar Yem


Jag har inte Yem:s status, och är hon bybo får hon offra sig för den goda saken. Eftersom förrädaren är död nästa runda är spelet över, oavsett vilken roll Yem har.

Game, set, match.

🥂
@fjodorsenuba är Svärdmäster och kan ta livet av en.

Och du Vimes ljög om Impetigos grönstatus!

Jag är alltså lurad av bybokompisarna flera gånger detta spel.
Bybor ska aldrig ljuga…detta var visserligen klurigt men för tusan vad jag har dribblat i diket dessa dagar…

Röst: @Vimes

🥂
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Kvarvarande spelare:
Vimes - Husets familj, smulad av Hägerstrand
Basenanji - Tandad, KH och Husets Familj (Smulad i samma post som Vimes: Första bokstaven i tredje ordet efter skiljetecken i första stycket blir SRGGV. Det är "Basse" med Caesar+17-chiffer.)
Impetigo - Förrädare och Smugglare (Rollsiad och Fraktionssiad), kommer bli hämndmördad av Basse
Hellzon - Bybo och Fremen. Har avslöjat sin roll för mig.
Fjodorsenuba - Svärdsmästare. Mördar Yem. Måste vara bybo eftersom Impetigo är bekräftad Förrädare.
Yem: Inte siad
Sidd: Inte siad (jag ljög i förra rundan i förhoppning att Basse inte skulle få tanden, men det spelar ingen roll i och med att Fjodor är Svärdsmästare)

När Basse mördar Impetigo går spelet över till vanligt varulvsspel. Fjodor mördar Yem, och de kvarvarande spelarna är jag, Hellzon, Fjodor och Sidd. Sidd är den enda som inte är bekräftat grön efter förmågeanvändning. Skulle Sidd mot förmodan vara ulv kommer jag, Hellzon och Fjodor att rösta ut honom.

Spelet är över.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,580
Location
Oktoberlandet
Kvarvarande spelare:
Vimes - Husets familj, smulad av Hägerstrand
Basenanji - Tandad, KH och Husets Familj (Smulad i samma post som Vimes: Första bokstaven i tredje ordet efter skiljetecken i första stycket blir SRGGV. Det är "Basse" med Caesar+17-chiffer.)
Impetigo - Förrädare och Smugglare (Rollsiad och Fraktionssiad), kommer bli hämndmördad av Basse
Hellzon - Bybo och Fremen. Har avslöjat sin roll för mig.
Fjodorsenuba - Svärdsmästare. Mördar Yem. Måste vara bybo eftersom Impetigo är bekräftad Förrädare.
Yem: Inte siad
Sidd: Inte siad (jag ljög i förra rundan i förhoppning att Basse inte skulle få tanden, men det spelar ingen roll i och med att Fjodor är Svärdsmästare)

När Basse mördar Impetigo går spelet över till vanligt varulvsspel. Fjodor mördar Yem, och de kvarvarande spelarna är jag, Hellzon, Fjodor och Sidd. Sidd är den enda som inte är bekräftat grön efter förmågeanvändning. Skulle Sidd mot förmodan vara ulv kommer jag, Hellzon och Fjodor att rösta ut honom.

Spelet är över.
Jag ger mig aldrig!👹
 
Top