Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
4 sianden?
Nej. Jag är inte Lenny Kravitz. Det är Basse som är det (snyggt av Impetigo att skjuta på honom istället för mig, jag är väktad denna runda). Hellzon hade avslöjat sin roll för mig helt oavsett sianden (han var Fremen), och dig grönade jag bara som en red herring åt Förrädaren (jag hoppades alltså att Förrädaren skulle mörda dig eller Hellzon!)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Om detta är upplägget så kunde väl inte förrädarna vinna i o med att de inte prickade Kwisatz Haderach i R1.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Om detta är upplägget så kunde väl inte förrädarna vinna i o med att de inte prickade Kwisatz Haderach i R1.
Lenny Kravitz får inte väkta sig själv två rundor i rad, så det fanns utrymme. Men spelet måste avslutas, korten på bordet, etc innan vi kan utvärdera mekaniken tror jag.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Nej. Jag är inte Lenny Kravitz. Det är Basse som är det (snyggt av Impetigo att skjuta på honom istället för mig, jag är väktad denna runda). Hellzon hade avslöjat sin roll för mig helt oavsett sianden (han var Fremen), och dig grönade jag bara som en red herring åt Förrädaren (jag hoppades alltså att Förrädaren skulle mörda dig eller Hellzon!)
Ovetandes livvakter åt livvakten alltså. Jädra lager på lager med lögner här.

När vi ändå biktar oss så kan även Fjodde intyga att jag är Fremen. Det var rätt skönt att få veta i början på rundan att jag inte skickat "HÄJ JAG ÄR INTE MED I FAMILJEN" med expresspost till Lag Sardaukar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nej. Jag är inte Lenny Kravitz. Det är Basse som är det (snyggt av Impetigo att skjuta på honom istället för mig, jag är väktad denna runda). Hellzon hade avslöjat sin roll för mig helt oavsett sianden (han var Fremen), och dig grönade jag bara som en red herring åt Förrädaren (jag hoppades alltså att Förrädaren skulle mörda dig eller Hellzon!)
Det var hur som helst en vinmugg im du skulle lista KH på grönlistan eller inte.

Jag tog faktiskt Basse på Hunter-Seeker-gate som jag skrev.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag tror eventuellt att det här avgjordes definitivt när ulvarna drog sin hunter-seeker på @Waterhouse . Det var ett begripligt beslut eftersom det torde varit uppenbart för ulvarna att han siat Impetigo, men dels kunde vi på grund av snyggt smulande ta till vara på siandet, och dels hade det extra mordet nog behövt användas mot oss i familjen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Alltså, bara det här spelet är förklarat avslutat med bybovinst så är jag redo att avslöja allt stort och smått som försiggått. Men @fjodorsenuba skicka in ditt mord nu så det här får gå till arkiven! :)
 
Top