Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 4

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Fremenerna i Sietch Tabr har börjat mässa ett namn: Mahdi. Det viskas om en frälsare som är på väg. Den som ska leda fremenerna till paradiset. Som ska förvandla Arrakis till paradiset. Men vad är kostnaden för profetians uppfyllelse?

Information är kunskap i den här världen. Kanske är det därför ni finner er Mentat död i en korridor. Bredvid honom ligger en av era soldater, men vid närmre undersökning finner ni även där kejsarens brännmärke. Märket av en Sardaukar.

@Andersson dagmördas. Han var Atreides/bybo och Mentat.
@Octagonal hämndmördas. Han var Konspiratör/ulv och Sardaukar.
Recitera litany against fear i dödsögonblicket, eller citera något ballt från Dune. Eller något annat häftigt, så länge det inte är speltekniskt relevant.


Nu startar runda 4!

Husets familj (1-4) – Vet vilka mer som ingår i familjen och har en gemensam PM-grupp med övriga medlemmar (inklusive Kwisatz Haderach).
Kwisatz Haderach (1) – Får för varje runda hen är vid liv en ny förmåga (kumulativt). Är en del av familjen och kan inte vara förrädaren.
R1: får rollsiarförmåga
R2: får väktarförmåga (kan inte väkta sig själv två rundor i rad, men andra spelare kan väktas flera rundor i rad)
R3: får siarförmåga
R4: får nattmordsförmåga
R5: får en till rollsiar & siarförmåga
R6+: får en till nattmordsförmåga
Bene Gesserit (0-2) – Siare, måste välja sida (bybo eller ulv) innan R3 och kan sen inte ändra sig igen. Kan inte vara förrädaren.
Rymdgillets representant (0-2) – Kan förmedla ett meddelande till SL som postas i startinlägget för nästa runda. Inlägget är anonymt och kan innehålla vad som helst.
Suk-doktor (0-2) – Får reda på en förmåga som använts, mot vem, och av vem, under natten.
Svärdmästare (0-2) – Kan nattmörda en annan spelare (endast en gång). Spionmästare (0-2) – I början av spelet får hen välja en annan spelare. Om spionmästaren blir mål för något (oavsett vad) så blir den valda spelaren målet istället.
Mentat (0-1) – Får varje runda ställa en ja/nej-fråga som inte innehåller en spelares namn eller frågar efter fraktioner, till SL som besvarar frågan sanningsenligt under natten.
Smugglare (0-2) – Kan skicka ett meddelande till en annan spelare under natten (via SL men spelaren får vet vem meddelandet kommer från).
Fremen (0-2) – Kan skicka sin fraktionstillhörighet till en annan spelare under natten (via SL men spelaren får vet vem meddelandet kommer från).
Ghola (0-1) – Om hen inte läser eller på något sätt tar del av nästa runda efter att ha dött kommer hen återfödas rundan efter det.
Fedaykin (0-2) – Är immun mot allt som sker under natten förutom utröstning, både från byn och från ulvarna. Hen kan fortfarande få en tand installerad (eftersom det sker dagtid).
Sardaukar (1-*) – Kan prata med varandra (men inte med Förrädaren), vet vem Förrädaren är, har nattmord om Förrädaren försvinner. Har en Hunter-seeker som de kan använda för att få ett extra nattmord som kan användas även när Förrädaren lever. Kan nattmörda i övrigt först efter att Förrädaren försvunnit.
Förrädare (1) – Dagmördar, tillhör ulvlaget (vet vilka de är men får INTE vara med i samma PM-grupp), har en roll utöver Förrädare från ovanstående lista. * - Beroende på antal anmälda spelare.

Röstverktyget: https://werewolf.florin.nu/83022
 
Last edited:

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Röst: @Impetigo

Motivering: Waterhouses rödsiande av honom, som inte så mycket smulats som att vi fått hela limpan daskad i nyllet. Det lirar ju också med den allmänna magkänsla jag fått av Impe. (Men alltså, starkt jobbat ändå. Hatten av!)

Nu undrar förstås alla vad Messias Vimes kommer med för budord.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
REMEMBER THE TOOTH

(Rundan avslutas om 24 timmar!)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nu har jag läst ikapp och hänger inte med på varför drevet svängde mot mig så drastiskt.

Jag har haft svårt att vara aktiv pga IRL-skäl men jag har läst så mycket jag hunnit och när jag haft tid att spela har jag spelar järnet.

Jaja, det spelar hur som helst ingen roll för det är Vimes sianden som kommer avgöra matchen den här rundan. Ni får nog dras med mig en runda till åtminstone.

Jag orkar inte gå igenom en gång till varför WH omöjligt kan ha siat mig röd, det står tydligt beskrivet i r2 och Vimes har också förklarat det.

Som sagt så lär vi vinna denna rundan oavsett och det lär inte bli jag som ryker heller så det är akademiska frågor.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo vill inte du också att Octagonal ska spilla bönorna? Kan du få honom att göra det?
Det här är föe övrigt ett underbart inlägg. Menar du på psykologisk väg eller ska jag typ waterboarda honom över intranätet?

Jag fattar inte men jag älskart ❤
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@fjodorsenuba , har du använt din förmåga ännu?

Jag har siat dig och vet vilken roll du har.
Då är alltså Basse eller Yem eller båda ulvar.

Lätt val med tanke på att en viss ökenande var väldigt snabb med att gå från ”impe e ok och kan nog knäcka ulvarna psykiskt” till ”häng impe!!” så fort r3 blev till r4.

Jag har inte glömt Hunter-Seekergate heller Basse. Jag förstår att du var glad åt att den trpden inte följdes upp mer i r1.

Röst: @Basenanji
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det här är föe övrigt ett underbart inlägg. Menar du på psykologisk väg eller ska jag typ waterboarda honom över intranätet?

Jag fattar inte men jag älskart ❤
Du borde klara dig på din strålande karisma! 😀
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Jaha här vare tand! ☹
Yay. Eller :(, men du fattar, bättre du än Kwisatz Haderach. Men varför du istället för Vimes? Visst, väktarförmåga, men det är ju lika mycket gamble att försöka mula Vimes i R5 och nån gång måste ju ulvarna börja försöka.

Om inte mästarplanen är att Förrädaren är Svärdmästare och tänker sig ett dubbelmord.
Vem ska jag ta med mig in i döden?
Behöver jag säga det? Min röst är redan på Impetigo. (I väntan på omvälvande avslöjanden från supersiaren förstås.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Impan, du är världens bästa bybo när du är…bybo. Som ulv borde du ta lektioner av Octagonal eller Waterhouse!

Men jag ska inte vara neggig, jag ser att du gör ditt bästa!

Kan du inte hjälpa byn istället med att avslöja vilka som är ulvar? 😘
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ah, brasklappen är åter igen att en spionmäster kan ha studsat tillbaka tanden på en ulvbasse…

Will the real Spy Shady please stand up? Alltså om det finns en spionmäster som valt Basse borde den outa nu
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Yay. Eller :(, men du fattar, bättre du än Kwisatz Haderach. Men varför du istället för Vimes? Visst, väktarförmåga, men det är ju lika mycket gamble att försöka mula Vimes i R5 och nån gång måste ju ulvarna börja försöka.

Om inte mästarplanen är att Förrädaren är Svärdmästare och tänker sig ett dubbelmord.

Behöver jag säga det? Min röst är redan på Impetigo. (I väntan på omvälvande avslöjanden från supersiaren förstås.
Vad babblar du om? Vi ska självklart ta ut ulv den här rundan. Vill du inte vinna eller vad trevar du efter?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar @Andersson och @Octagonal för spel.

Jag försöker summera ihop detta nu:
7 spelare kvar
2 Sarduakar ute ur leken
Vi har inte lyckats pricka Förrädaren

5 gröna dödade
Ingen Siare kvar som kan byta sida
Jag är grön
3 bybor till finns alltså att sammarbeta med.

Vimes påstår att fjodde är grön med förmåga = bybo
Basse påstår sig fått tand, mordet på sig = grön bybo
Ingen har motclaimat Vimes som då är grön bybo
Vimes påstår sig grönat Impetigo
Vimes påstår sig grönat Hellzon
Vimes påstår sig grönat mig Sidd

Kvar tänkbara spelare som kan vara bus:
Yem

Den måste enligt min uppställda logik vara den sista kvarvarande Röda konspiratoren

Röst: @Yem_86

Finns det nån konstig speglingsförmåga i spel (som bara bybor har) som gör att Basse fick tanden så är det verkligen läge att redovisa det nu.
Nån regel/rollförmåga jag inte fattat?

Jag har inte rört till det med sånt i alla fall.

Fridens
 
Top