Nekromanti Du den där HELA...

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Du skämtar?

Måste kännas taskigt att få veta att en sak man sålde för 200 kunde ha sålts för nästan fyra gånger mer...

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som skulle betala 400 utan att blinka...</font color=red>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Magiboxen...

Jag rekomenderar verkligen att du skaffar den.

Men...jag har haft den i över tio år... Och två är väl ändå lite onödigt?

/Azagthoth
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Hela Kritiskskada=?

Beror på hur snäll SL är :)

Enligt min erfarenhet så leder olika hantering av HELA och kritiska skador till två saker.

1. HELA läker kritiska skador total. Ganska snällt av sl och spelarna får behålla sina rollpersoner under lång tid. Nackdelen är att så fort de har en magiker i gruppen som kan besvärjelsen HELA så börjar de känna sig smått odödliga och blir inte längre rädda för att bli allvarligt skadade.

2.Hela läker INTE kritiska skador. Detta innebär att spelarna blir av med rollpersoner oftare då dessa blir krymplingar vilka inte brukar leva så länge, men å andra sidan så lär sig spelarna att respektera att det är farligt att strida och bli skadad, vilket brukar innebära att de undviker det i möjligaste mån.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Demon

Regenerera är en Animism besvärjelse i EDD, och om jag inte minns helt fel så finns den med i Magiboxen till EDD (vilken kan användas till DoD'91 och chronopia) samt även i Magikerns handbok.
Den varierar dock en hel del i vad den har för krav osv mellan de olika källorna.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Carilion

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
61
Location
Nyköping
Re: HELA, hur jag ser på't

REGENERERA läker inte brutna ben, den får avhuggna kroppsdelar att växa ut igen - sakta!

/ Carilion
"Ju mer du dricker, dess mindre vet du, vart ditt vett tar vägen" - Hávamál
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,513
Location
Helsingborg
Re: HELA, hur jag ser på't

"<EM>REGENERERA läker inte brutna ben, den får avhuggna kroppsdelar att växa ut igen - sakta!</EM>"
Det sade jag aldrig. Jag sade faktiskt inget om effekterna, bara för att <B>Archer</B> redan beskrivit dess effekt (2 ggr!).

/[color:green]Han</font color=green> som antar att <B>Carilion</B> svarade på hans inlägg
 
Top