Du är en modern äventyrare. Du får 50 000 kronor. Vilken utrustning?

Maker's Mark? Och även om John Wick kunde döda med en blyertspenna, kanske en kniv. I'm getting into knives.

Beror helt på vilket uppdrag vi är på väg till. Grottkräl? Livvakter? Frakta mcguffin? Etc.

Men kaffe och karatepinnar behöver man ju alltid.

Många bra idéer än så länge. Jag tänker mig:

- 2 x Pannlampa från Biltema, ondskan kommer alltid i mörkret. 2 för att man alltid tappar bort 1.
- Multiverktyg från Jula med massor av konstiga manicker som ingen ändå vet hur de funkar. Men man måste ha en sån.
- Järnrör från Bauhaus, för "Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!" som Socker-Conny sa.
- Skyddsutrustning från XXL för diverse blandade sporter för det ser så löjligt ut att ingen onding kommer ta mig på allvar när jag har dom på mig
- Fetaste första hjälpen lådan jag kan hitta på apoteket. Kommer ändå inte hjälpa, men det känns rätt.
- 3 termosar fyllda med dyraste och bästa kaffet jag kan hitta. Om jag nu ändå ska dö så vill jag i alla fall dricka schysst kaffe på vägen.
- Snacks, gärna något som knastrar oförskämt mycket
- Regnponchos på Dollarstore. Det regnar alltid på den här typen av äventyr och jag tänker inte vara dyngsur på väg mot döden.'
- En väldigt taktisk ryggsäck att ha allt i från någon vildmarksbutik eller något. Kaffet ska vara överst och första hjälpen grejerna i botten så klart, det gäller att prioritera.

När jag gör modern äventyrare så tänker jag ju typ bergsbestigare eller någon som skidar över Grönland.

Men nu utgår jag från att man ska ta sig genom lite vildmark för att sedan hitta en tempelruin/bunker/grotta full med farligheter och skatter.

Så 50.000 vad räcker det till? Jag skulle lägga en del på bra kängor och en krypa-i-grottor-overall plus hjälp. (Det hade varit så otroligt ovärt att funka in huvudet i en stalagmit... Stalagmit?... Och dö)
Ljuskälla! Och reserv ljuskälla
Kniv+järnspett+spade
En klassisk läger utrustning från Eon III, men gjord i aluminium och vindtyg
En bössa vill man väl ha för att driva bort onda chimpanser... Vad kostar en vettig hagelbössa? 10.000? Jag har ingen koll.
Första förband och Alvedon tänker jag också.
Rimligen slänger jag med ett par såna köra-slipmaskins-andningsskydd från Biltema så man slipper andas in allt grottdamm och sabba båda lungorna..

Är mina pengar slut nu? Jag tror jag skulle ha lite över, det går till att slå runt på värdshus och muta vakter

...VAR skulle ni köpa detta? Din rollperson har 24 timmar på sig att få tag på utrustningen.
Jag hittar antagligen allt jag behöver på Naturkompaniet, Haglöfs och Systembolaget. Alla i Gbg centrum, inom vallgraven! Så jag har typ 22h över!

Man behöver väl Starlink Mini och nån smart laddare med solceller. Finns säkert där man hittar båttillbehör. Vilket ju inte är supersvårt att hitta på Västkusten. Fiskegrejer!

Vetefan vad man äter ute på äventyr. Man får väl köpa på sig massa torrfoder och konserver. Fast det blir väl att man super upp sitt loot på vägkrogar och sånt, så ligger ens fina fiskegrejer där och aldrig används. Bara tar upp plats i inventoryt.

Tror inte jag kommer lyckas köpa nått coolt vapen. Räknar med att plundra döda fiender på sånt.

Ser mest fram emot att slippa gå på dass, för det har ingen äventyrare gjort någonsin!

Fast det blir väl att man super upp sitt loot på vägkrogar och sånt, så ligger ens fina fiskegrejer där och aldrig används. Bara tar upp plats i inventoryt.
Det är lugnt! Alla som har sett Brokeback Mountain vet varför dina fiskegrejor aldrig används, Mogger.

Back