Deodanders
Syntaldicus Nomenclatus
Maker's Mark? Och även om John Wick kunde döda med en blyertspenna, kanske en kniv. I'm getting into knives.
Kaffe & Karatepinnar 5eBeror helt på vilket uppdrag vi är på väg till. Grottkräl? Livvakter? Frakta mcguffin? Etc.
Men kaffe och karatepinnar behöver man ju alltid.
Du vet aldrig vad spelledaren kan utsätta dig för ... planera därefter.Beror helt på vilket uppdrag vi är på väg till. Grottkräl? Livvakter? Frakta mcguffin? Etc.
Men kaffe och karatepinnar behöver man ju alltid.
Ah right, jag ändrar mig.Du vet aldrig vad spelledaren kan utsätta dig för ... planera därefter.![]()
Pålen då!Ah right, jag ändrar mig.
Jag ska ha med mig ett fuckton salt och ett 10 meters rep.
* VätteDe tre V:na
- Värme
- Vatten
- Vapen
Beroende på genre kan det vara en nackdel när den blir galen och anfaller dig.Massa bra förslag hittills. Men precis som i D&D har ni alla missat något effektivt och relativt billigt. En stor rälig hund!
Liten men elak föredrar jag.Massa bra förslag hittills. Men precis som i D&D har ni alla missat något effektivt och relativt billigt. En stor rälig hund!
Jag hittar antagligen allt jag behöver på Naturkompaniet, Haglöfs och Systembolaget. Alla i Gbg centrum, inom vallgraven! Så jag har typ 22h över!...VAR skulle ni köpa detta? Din rollperson har 24 timmar på sig att få tag på utrustningen.
För traditionell äventyrande bör man väl välja nån form av grythund.Liten men elak föredrar jag.

Det är lugnt! Alla som har sett Brokeback Mountain vet varför dina fiskegrejor aldrig används, Mogger.Fast det blir väl att man super upp sitt loot på vägkrogar och sånt, så ligger ens fina fiskegrejer där och aldrig används. Bara tar upp plats i inventoryt.
Small but vicious dog?För traditionell äventyrande bör man väl välja nån form av grythund.
Ett par Jack Russel terriers, äter (bl.a.) upp halva äventyrarbudgeten.
![]()
//EvilSpook
Jag köpte min på Naturkompaniet.nån smart laddare med solceller. Finns säkert där man hittar båttillbehör. Vilket ju inte är supersvårt att hitta på Västkusten.
Small but vicious dog?
Liten men elak föredrar jag.