Nekromanti Drakar och Demoner historia.

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Det vore trevligt, annars kan du ju också "donera"/sprida det hela till ngn annan. Om man läser vidare i denna tråd ser jag i alla fall två som skulle kunna tänka sig det, och för den delen även jag... Så kul om du gör det själv, men om du inte orkar eller så, prata gärna med någon annan!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Jo, det är sant. Kandra var ursprunligen tänkt att bli Kaliz, men jag kan inte säga att jag saknar namnet. Kandra härskar :gremsmile:

Och nej, Partisan saknar jag inte. Det lät aldrig som ett spel som intresserade mig så...
 
G

Guest

Guest
Re: Runda arkivet

ok att det är lite OT, men vilka Khelataar produkter hade ni planer på att ge ut?

Ojojoj vad synd att Khalataar inte finns längre [än i våra hjärtan och bokhyllor], för det var och är fortfarande sveriges klart bästa fantasyrollspel....
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
The List of Lost Tales (OT)

ok att det är lite OT, men vilka Khelataar produkter hade ni planer på att ge ut?

Ok, här är en snabbversion av listan.

Äventyrs- och kampanjmoduler:
Taarwor - stadsmodul, tänkt som en inbunden bok; påbörjad men rann ut i sanden
Eilapam II - omarbetad och expanderad stadsmodul; lågprioriterad
Sarokhela - kampanjmodul; skrevs men refuserades, finns under ombyggnad på webben
Weamhis - kampanjmodul; skrevs färdig, finns numera på webben
scenariomodul - häfte m små äventyr, intriger och äventyrsidéer
västkustkampanj - kom bara till planering och riktlinjer

Supplement och referensmaterial:
Encyklopedia Digoni II - tänkt som en serie supplement, kom till planeringsstadiet
kartbok - atlas med ny färgkarta, kartor över regioner, städer och geografiskt index
"Khelataar Wars" - referensverk om klankrig; mindre sektioner skrivna
"folkenboken" - faktabok om de andra folkslagen; gav en mängd PM och anteckningar

Expansioner:
Shivaloor - expansionsbox om kontinenten; skrevs halvfärdig
Falsinia - expansion om en annan ö; påbörjad, lades på is i väntan på Shivaloor

Spel:
Khelataar II - omarbetad 2:a utgåva; påbörjades
figurspel - klankrig m tennfigurer, skulle konstruerats av Svarta Korpen-gänget
brädspel 1 - konfliktspel om sjöslag; kom bara till diskussionsstadiet
brädspel 2 - strategispel mellan hövdingar; skulle konstruerats av engelsman

Övrigt:
romaner - av tjej som skrev historiska romantik-pocketar; de tappade kontakten med henne
tennfigurer - av Mithril Miniatures, som även planerade Wastelandsfigurer
diverse material i Rubicon

(Och det där är fortfarande bara sånt som jag, som inte var på kontoret regelbundet, visste om.) Så om lilla Khelataar kunde generera en sån backlog på ett par år kan man föreställa sig hur mycket DoD måste ha haft i garderoberna.....

--
Åke
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: The List of Lost Tales (OT)

Där finns en hel del att göra med det Khelataar material inför framtiden.. Vissa saker kommer väl att återvinnas nu när rättigheterna till Lancelot Games produkter har kommit i Rävspels vård.

Får ta resten på Lancelot listan för det är är för mycket OT för att vara lämpligt
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: The List of Lost Tales (OT)

Får ta resten på Lancelot listan för det är är för mycket OT för att vara lämpligt
Hittar du något kul som du vill dela kan du ju posta på rollspels forumet? Iaf hade jag tyckt de va intressant. tyckte listan som fanns ovan va kul, även om jag aldrig ens bläddrat i ngn Khelataar bok... :gremsuck:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Jag är inte...

...rätt person att fråga ergentligen för jag är för lat att slå upp det i Sinkaduserna :gremtongue:

Men kort tolkade jag det som ett ockupationsrolspel. Det fanns fem (fyra?) olika förslag i grundreglerna - t.ex. ett Sverige ockuperat av Ryssland, ett där världen var okcuperat av utomjordingar, ett där nazisterna vann andra världskriget (är rätt säker på den första, inte alls p åde andra två).

Någon med större koll får gärna rätta mig. Det diskuterades om Partisan på rollspelsforumet för intealltför länge sedan vill jag minnas. Pröva att sök efter Partisan där.
 
Top