Nekromanti Dr Whowolf

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hej allihopa! Den 14:e maj kommer jag dra igång varulvsspel med Dr Who som tema. :)

Röstning: Vanligt röstningssystem där den med flest röster lynchas i slutet av rundan. Om två spelare har lika många röster åker båda ut.

Rundor: De första två rundorna kommer vara i tre dagar, medan restföljande kommer vara i två. Rundorna avslutas 21.30 på kvällen och startar kort därefter.

Fluff: En del fluff kommer att förekomma, baserat på tv-serien Dr Who. Det kommer inte vara livsnödvändigt, men om byn har någon som är kunnig om tv-serien så kommer man ha hjälp i att dra vissa slutsatser hur fluffet är konstruerat.

Svårighetsgrad: Eftersom byn har blivit så bra på att jaga ulvar och vunnit de flesta av spelen så är min ambition att göra detta spel en aning mer utmanande. Detta kommer att uppnås bland annat av ovanliga förmågor bland både ulvar och bybor. Nybörjare och nyfikna är dock fortfarande oerhört välkomna att delta, det är alltid roligt med nytt blod. :)

Spelstart: Spelet startar tisdag 14:e maj, tidigt på morgonen. Sista anmälan är söndag 12:e maj. Rollerna skickas under måndagen.


Anmälda:
1. Konrad Konvalj
2. Thodd
3. Recca
4. Empiricus
5. Brynolf
6. Trasapa
7. Jocke Kofot
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Observera att jag kommer vara på Lincon och inte kommer kunna vara med under de dagarna. Skulle jättegärna vilja att spelet är efter Lincon.

Spelkonvent i Linköping 9-12 Maj 2013
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Så med det sagt så måste jag antagligen avstå om vi inte byter datum. Vet inte hur det är med andra, kan va fler som ska till Lincon?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Recca said:
Observera att jag kommer vara på Lincon och inte kommer kunna vara med under de dagarna. Skulle jättegärna vilja att spelet är efter Lincon.

Spelkonvent i Linköping 9-12 Maj 2013
Crap, Lincon ja! Och jag som kände mig smart för att jag hade dodgat första maj.

Jag kanske själv skall på Lincon, så jag skjuter fram datumet lite.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag jag jag! Det var sjukligt länge sedan jag var med i ett ulvalir, men det kliar i påknäven och jag må få dräpa mig en ulv snarast.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Jag jag jag! Det var sjukligt länge sedan jag var med i ett ulvalir, men det kliar i påknäven och jag må få dräpa mig en ulv snarast.
Härliiiit!

Övriga som också anmält sig på är värda ett litet härliiit också så klart!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,033
Location
Sthlm
Jag har aldrig kört på forumet förut, men testar gärna denna vända.
Jag har koll på Doktorn och hans äventyr sen 2005.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jocke Kofot said:
Jag har aldrig kört på forumet förut, men testar gärna denna vända.
Jag har koll på Doktorn och hans äventyr sen 2005.
Välkommen. Jag började själv min karriär genom att ha spelat IRL och sedan försiktigt prova forumsspel. Hoppas du kommer tycka det är en kul och varierande upplevelse. :)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Enklaste sättet att få en uppfattning om hur det går till är att kika på något gammalt spel i arkivet. Börja med att läsa reglerna i startinlägget och sen skumma lite (det blir snabbt väldigt många inlägg). Det är alltså inte rollspel utan ett spel/en lek som går ut på att rösta ut varandra, och som introducerats till svenska konvent av mig och min svåger, men som har lite oklart ursprung (ungerska menza på 50-talet finns med i diskussionen, går ofta under namnet "Maffia" eller "Mafiagame".

Här är ett exempel på ett sånt inlägg jag pratade om: här
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Max said:
Jag skulle vilja vara med också fast jag har ingen aning hur det går till ^^
Här hittar du grundläggande information från en av husgudarna, Mukwa.
Läs också lite gamla trådar som du hittar i Varulvsforumet så du får en bild av hur det går till.
Vad är ett varulvsspel?
 
Top