Nekromanti DoD6 och Chronopia

bogardan_master

Veteran
Joined
18 Mar 2001
Messages
1
Jag tänkte bara säga vad jag tycker om DoD6 och Chronopia.
DOM SUGER!!!!!!!!!

Jag har iochförsiginte läst DoD6 men efter vad jag har hört tycker jag att det låter sämre än Chronopia.

Varför trycker man inte en ny upplaga av DoD-91 och alla tilläggsböcker t.ex: Krigarboken, Magikerboken och Ereb Altor-boxen
 

larten

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
117
Location
Munkfors, Sverige
jag vill väl liksom hålla med dig på att det räcker med Dod -91... varför laga något som inte är trasigt? Skriv då fler böcker till det eller något.

A metall heart is hard to tear apart
//Larten
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Hej och välkommen till klagomuren. Detta är den absolut bästa platsen att deklarera er avsky mot utveckling och förändring. För er som inte har någonting att rikta ilska mot, vänligen vandra vidare.

Ny beskrivning av forumet?

Allvarligt talat så är jag ganska less på sådana här inlägg. Det är en sak att kritisera någonting med sakliga argument, men att bara säga "jag tycker inte om det, nu vet ni" är en aning uttjatat vid det här laget.

/Azagthoth
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Håller med dig. Får hoppas våra vänliga moderatorer låser tråden.
Oavsett vad folk tycker så är detta forum till för ALLA versioner av DoD, och sådana inlägg som "De suger!" har inte här att göra.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag tänkte bara säga vad jag tycker om DoD6 och Chronopia.
DOM SUGER!!!!!!!!! Jag har iochförsiginte läst DoD6 men efter vad jag har hört tycker jag att det låter sämre än Chronopia."


"Bungyjumping är skittrist. Jag har ios inte provat, men efter vad jag har hört så tycker jag att det låter sämre än ölhävning och IOGT-NTO."

Du kan väl åtminstone prova först innan du uttalar dig?

För övrigt håller jag med Azagthoth och Archer. Det är lite väl mycket klagomål på DoD här. Iofs, jag ska nog inget säga så mycket som jag har klagat, men när till och med jag börjar tycka att det är för mycket, då är det förmodligen det... /images/icons/wink.gif

Nåja, jag får väl trösta mig med att jag provade det innan jag klagade. /images/icons/wink.gif

"Varför trycker man inte en ny upplaga av DoD-91 och alla tilläggsböcker t.ex: Krigarboken, Magikerboken och Ereb Altor-boxen"

Jag kan tänka mig en hel kasse skäl. Till exempel:
* Riotminds vill göra något eget och inte bara nytryck.
* Det finns ingen marknad för nytryck av gamla prylar som alla redan har.
* De suger. Ehrm... jag sa visst något ovan, men faktum är att DoD6 har överlägset mycket mysigare magi än Magikerboken. Krigarens Handbok är inte riktigt min kakbit, och Altor-boxen... tja, lapptäcken är ju snygga. Hrm! Nog med gnäll nu!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Löjligt...

... att säga sådär. Vet du vad en disskusion är? Meningen är att man ska kunna disskutera saker, går det när folk bara säger: Det suger! Det suger inte! Det suger! Det suger inte! osv

Att du inte ens har läst DoD6 och ändå säger att det suger är en idioti som jag inte ens tänker nämna. Om du vill ha något sagt med ditt inlägg så M-O-T-I-V-E-R-A det! Men en DoD6 vs Chronopia vs 91 disskusion har vi ju knappast något behov av eftersom det finns tusentals av dem i "arkivet". ANVÄND SÖK FUNKTIONEN!

"Rolf kommer före Sitor även i ordboken"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
artistisk integritet?

Varför trycker man inte en ny upplaga av DoD-91 och alla tilläggsböcker t.ex: Krigarboken, Magikerboken och Ereb Altor-boxen

Jag gissar att det är för att de inte var helt nöjda med dessa och föredrar sin egen variant. Om man skall ge ut något i en branch där det är så svårt att tjäna några pengar kan man i.a.f ge ut något man är stolt över snarare än någon annans återanvända idéer.
Att du sedan inte delar deras åsikt är kanske tråkigt, men inget hindrar dig från att fortsätta spela DoD-91 och de horribla (i min mening) tilläggsböckerna...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Håller med....och smaken är som baken...delad

Alla behöver inte veta att den är sämre än den, alla tycker inte det...

Kan säga att reglerna kunde varit bättre i DoD 6, men världen känns klart mer mysig och lite annorlunda m.m. än Ereb som man lika gärna egentligen kan spela i Japan, England eller andra platser i våran värld, det är ju den världen med några små modifikationer och några raser och djur som inte finns i våran värld.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Har inte vi...

...haft den här disskusionen VÄLDIGT många gånger förut?

Och vad har dom gett oss?



inget.



Så därför tycler jag att man ska låsa tråden och gå vidare med något mer intressant.

MvH Martin
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Utveckling

"Man kanske inte vill stå och stampa på samma ställe hela tiden??"

Precis och den dag DoD slutar att utvecklas och istället stagnerar, den dagen är början på slutet och det får vi hoppas inte aldrig händer. Detta gäller även rollspelkulturen som helhet.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Sant

Jag tänkte väl främst på att man står och stampar i samma... hur man nu ska uttrycka sig... version. Det är ju bra att någon försöker göra saker och ting bättre.

Men med så många eldsjälar så lär dagen då rollspelen slutar att utveklas aldrig att komma... hoppas att jag inte har fel nu...

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jag tycker det är dåligt av dig att klaga på något du inte testat/läst...
Själv tycker jag att RiotMinds har lyckats mycket bra med nya DoD. Framför allt har man kommit ifrån allt Kobold-aktigt ifrån femte upplagan (Dvs Chronopia) och istället gjort ett spel som innehåller rollpersoner med väldigt låga värden från början. Och så ska det vara tycker jag!

"In God they believe, but in Metal we trust"
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Ja, Vad säger man???

"Here We Go Again" (HWGA, ny inne grejen)

Det var då ett J.... tjat om det här med all dessa J.... versioner.

Spela den upplaga ni gillar och ge f.. i att klaga på dom versioner ni inte gillar.

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Re: artistisk integritet?

Jag gissar att det är för att de inte var helt nöjda med dessa och föredrar sin egen variant.

Det handlar nog med att Riotminds vill ha en egen upplaga som dom själva ligger bakom, inte att DoD4 var dåligt...

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: artistisk integritet?

Det handlar nog med att Riotminds vill ha en egen upplaga som dom själva ligger bakom, inte att DoD4 var dåligt...

Jag hoppas (och tror) att du har fel. Det vore tråkigt om förändringarna var en medveten försämring för att uppnå något eget.
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Men...

...bara för att dom förändrar ett spel, för att få en egen version behöver ju inte leda till att den versionen blir sämre, enligt många är det mycket bättre en tidigare versioner av DoD...

"You don´t know the Power of the Darkside"
//Darth Vader, XIII Dark Sith Lord
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Re: Sant

Det var ju allt synd att dom inte lyckades göra nått bättre då..
Tycker DoD6 blev ett riktigt misslyckande. På samma sätt som chronopia blev kass pga en fjantig och tråkig värld så blev 6an kass pga ett kass regelsystem.
Ge mig trudvang utan regler så man kan få använda 91'ans!!

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Här presenteras en revolutionerande insikt [ot]

Har inte vi haft den här disskusionen VÄLDIGT många gånger förut? Och vad har dom gett oss?
inget.
Så därför tycler jag att man ska låsa tråden och gå vidare med något mer intressant.



Vet du vad, jag har ett förslag till dig som du säkert kommer att häpna över. Lyssna nu mycket noga.
Om du tycker att diskussionen har förts tidigare ett flertal gånger på detta forum och du suckat över den i ångest så behöver du inte läsa den. Jo det är sant.
Du måste inte läsa den. Således så behöver inte moderatorerna låsa tråden (så att andra som inte anser sig diskuterat klart detta ämne eller nya medlemmar av forumet får chansen att deltaga) och du slipper ändock läsa om (för dig) ointressant material.
Det är bara ett förslag och du behöver självklart inte lyssna på mig men det finns faktiskt dem som tycker det är en sund tanke att alla får diskutera Drakar och Demoner relaterat material på detta forum

Ja ja Ha det så bra.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 
Top