Nekromanti DoD6 och Chronopia

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Här presenteras en revolutionerande insikt [ot]

"Du måste inte läsa den."

Håller med dig, fast enda problemet just nu, som jag ser det, är att det är i princip det enda som diskuteras på forumet, inte DoD-spelen i sig så det blir lixom inte mycket annat kvar att läsa.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Re: Löjligt...

Det där var precis vad jag skulle ha sagt om du inte hunnit före. Så nu får jag säga det här istället.



//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]I vanlig ordning står jag inte för något av det jag säger...</font color=red>
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Hejsan.

Det där lät nästan som en Vampire bok jag ögade igenom en gång.

Innehållet var väll en ANING förstarkt så dom sa något i stil med det här:
"You DONT have to read this book. You dont has to do it. So it's okay,
just put the book down and stop read."

Ganska lustigt om ni frågar mig.


Jo nu kanske jag ska koncentrera mig på innehållet i ditt inlägg.

Okej, FÖR EN GÅNGS SKULL HÅLLER JAG MED DIG [och alla andra för den delen].
Jag är MYCKET trött på alla diskssioner RUNT OM DoD VS. Chronopia.
Så ärför slutar jag klaga och låter er ha era [jätte meningslösa :)]
disskussioner om DoD, Chronopia och alla andra onödiga frågor.
Och JA jag vet dom är inte onödiga eller fåniga eller något annat heller.


Men som sagt så slutar jag helt att klaga och kanske till och med börjar intressera
mig över dessa frågor.


Hoppas att detta är okej?

MvH Martin
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Helt oki...

Men håller med dig i att jag tycker Chronopia diskussionerna är trista som attan. I alla fall de som jag orkat läsa.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Jag älskar DoD i alla dess former. Jag tittar igenom samtliga versioner och letar efter vad som är bra och dåligt. Om du tycker att DoD6 verkar dåligt. OK men frågan är vad är du för rollspelare? Jag menar alla rollspel passar inte alla människor. Jag har bred smak och älskar samtliga upplagor. DoD6 skiljer sig från dom flesta andra rollspel (som jag har spelat) genom att man bygger upp äventyren som sagor och inte som romaner (men det är ju individuellt, vi har tolkat DoD6 som sagorollspel) Jag har tolkat chronopia som ett techno fantasy rollspel vilket kan vara kul. Och DoD-91 som ett fantasy rpg. enkelt välj hur du vill spela är mitt tips jag spelar allt och tycker det är underbart att dom gjort en ny upplaga. Nytt liv till DoD och änn en gång något nytt. (eftersom jag har samtliga DoD-91 böcker bryr jag mig inte om dom släpper dom igen men det skulle vara trevligt att se dom i hyllorna igen, ifall någon försvann eller gick sönder)
 
Top