DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Igår kväll gjorde jag en sen backning på Arkand + magiboken via pledge manager. Har inte fått några filer skickade än, och finns inget på dtrpg.
Tänkte höra av mig till FL eller pledge manager efter helgen om det inte dykt upp något, men tänkte höra här om någon annan gjort en sen backning efter att filerna släpptes och om de dök upp av sig själva efter ett tag?
Undrar lite samma sak har inte varit inne på dtrpg på jättelänge och kommer inte ihåg hur man såg hur man får filen. Backade i kickstarten men gick inte förrän nu för att hämta hem pdf. De senaste sakerna jag backade har jag läst först när det dök upp som bok.

Undrar lite samma sak har inte varit inne på dtrpg på jättelänge och kommer inte ihåg hur man såg hur man får filen. Backade i kickstarten men gick inte förrän nu för att hämta hem pdf. De senaste sakerna jag backade har jag läst först när det dök upp som bok.
När du är inloggad ska du under notifications kunna se vilka gratis-PDFer du har fått tillgång till, sen måste du ju "köpa dem" för att de ska dyka upp i ditt bibliotek.

När du är inloggad ska du under notifications kunna se vilka gratis-PDFer du har fått tillgång till, sen måste du ju "köpa dem" för att de ska dyka upp i ditt bibliotek.
Tack det är så jag minns det och då har jag inte fått det så jag mejlar och ber dem skicka. Ska bara dubbelkolla innan jag skickar.

Igår kväll gjorde jag en sen backning på Arkand + magiboken via pledge manager. Har inte fått några filer skickade än, och finns inget på dtrpg.
Tänkte höra av mig till FL eller pledge manager efter helgen om det inte dykt upp något, men tänkte höra här om någon annan gjort en sen backning efter att filerna släpptes och om de dök upp av sig själva efter ett tag?
Kickstarter/Backerkit har båda en tendens att behöva tugga den informationen ett par dar innan alla system har uppdateras och man får tillgång till det man backat. Så bör dyka upp inom några dagar annars hjälper nog FL dig att felsöka!

Inget nytt alls men "pinnar" tidigare info för tydligheten:

På gång i närtid:
  • Arkand - vågorna och flammornas stad: stadsexpansion, större stad. Beta ute nu. April 2026.
  • Magiboken: nya magiskolor, alkemi, magiska vapen, allt om magi. Beta ute nu. April 2026.
  • Friends & Foes: standees i kartong för Arkand & Ärans Väg mm. April 2026.
  • Dragonbane RPG Miniatures "Northern Beasts". Massa minis + minst 13 scenarios (ett för varje miniatyrset). Officiellt Ligansläpp i samarbete med Titan Forge. Leverans augusti 2026.
  • Trudvang Världsbok: Trudvangs historia, folk och regioner, från Stormländerna till Vastermark. Kickstarter 17 feb 2026
  • Trudvang ”Core Book”: DoD-regler ingår (viss Trudvangsanspassning; resor, magi, nya hjälteförmågor etc). Kickstarter 17 feb 2026
  • Jorges bestiarium: Monsterbok, med varelser som blotresar, draugar, hrimtursar och yggdrasar. Kickstarter 17 feb 2026
  • Den svarta solen: En kampanj i fyra delar, revideringar av Vildhjarta, Snösaga, Eldsjäl o Likstorm. Allt i en bok. Kickstarter 17 feb 2026
Framtid, 2026+ (bekräftade officiellt, arbete pågår men inga exakta datum etc):
  • Svavelvinter: uppdaterad text/nytt deläventyr/Brasgalla-illustrationer med Egerkransomslag. Kickstarter 2026.
  • Expertregler: regelmodul med frivilliga utvidgade regler, nya yrken, förmågor, sekundära färdigheter, större slag, basbyggen mm. Inget exakt innehåll har visats ännu etc.
Framtid, men ännu inte bekräftat officiellt:
  • Två delar till i Den Femte Konfluxen, fortsättningen på Svavelvinter (Oraklets Fyra Ögon etc). Troligen bakas Trakorienmodulen och även Kristalltjuren in i de två delarna.

Jag måste säga att både Arkand och magiboken är fantastiska. Var orolig att magisystemet skulle kännas platt och tråkigt. Men det är fantastiskt, skrivet med glimten i ögat. Känns som att varje magiskola har sin egen karaktär och spelstil. Underbart att känna igen namn från visa besvärjelser från 80-talet. Bra att Permanens ändrades till att offra VP permanent istället för PSY. Innan var det svårt att förstå varför magiska föremål skulle skapas alls, inte ens av tokiga SLP, men nu känns det som det blir mer balanserat. Och Arkand, vilken stad! Johan har gjort ett fantastiskt arbete. Här vill man bara tumlar runt med sin spelgrupp spelpass på spelpass. Det enda jag saknar är bilder på visa viktiga SLP som inte har bilder.

Jag backade från början. Filerna som kommit är bara BETA pdf:er och inte slutgiltiga utgåvor. Tyvärr ingen aning om man får del av dessa om man gör en sen backning efter att KS:en är slut eller om man måste vänta på slutprodukten.

Jag måste säga att både Arkand och magiboken är fantastiska. Var orolig att magisystemet skulle kännas platt och tråkigt. Men det är fantastiskt, skrivet med glimten i ögat. Känns som att varje magiskola har sin egen karaktär och spelstil. Underbart att känna igen namn från visa besvärjelser från 80-talet. Bra att Permanens ändrades till att offra VP permanent istället för PSY. Innan var det svårt att förstå varför magiska föremål skulle skapas alls, inte ens av tokiga SLP, men nu känns det som det blir mer balanserat. Och Arkand, vilken stad! Johan har gjort ett fantastiskt arbete. Här vill man bara tumlar runt med sin spelgrupp spelpass på spelpass. Det enda jag saknar är bilder på visa viktiga SLP som inte har bilder.
Kul!

Back