DoD DoD23 Husregeltråden

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,620
Men är inte de rullade grundegenskaperna flera resor värre, i så fall?
Ja, men det är lätt åtgärdat. Erfarenhetssystemet är knepigare. Det var därför jag frågade om det. Tänkte att någon här kanske redan hade gjort husregler för erfarenhet som var i min smak.
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
468
Jag har spellett DoD kampanjen och är ständigt förvånad över alla dessa småaktigheter i denna tråd som folk tror gör spelet bättre, då det redan är 99% perfekt för sitt syfte. Spela det enligt reglerna och ha kul istället!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,955
Location
The Culture
Jag har spellett DoD kampanjen och är ständigt förvånad över alla dessa småaktigheter i denna tråd som folk tror gör spelet bättre, då det redan är 99% perfekt för sitt syfte. Spela det enligt reglerna och ha kul istället!
MODERERING

Jag vill påminna om en av forumets regler, speciellt den del jag har kursiverat:


4. Skräpa inte ner trådar.
Om du vill korrigera eller peka ut vad du anser vara ett misstag eller felslut i ett inlägg så är det förstås helt okej; men om du har problem med diskussionens grundläggande förutsättningar och hellre såg att ämnet inte diskuterades alls – strunta i den. Påpeka inte för alla inblandade att det är slöseri med tid att diskutera ämnet, för om de höll med dig skulle de inte diskutera saken till att börja med.
 
Top