Nekromanti DoD, (v.6) Suger bologny

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: DoD, (v.6) Suger fullkomligt bologny

Om man läser i regelboken så står det inget alls om att man kan undvika. Det står däremot att i "färdigheten" Parering så ingår det att man kan rör på sig, undviker och kastar sig undan och inte står still som en pinne.
För att använda färdigheten Parering så måste man dock ha ett vapen eller en sköld i sin hand. Jag har läst texten gång på gång och får fram att det är så de menar.
Självklart borde det gå att använda den färdigheten obeväpnad men det har de då inte fått med i texten.

De nya oerfarna rollspelarna som köper boken kommer med all säkerhet inte uppmärksamma detta...
Fast det är väl ännu ett Klantfel av Riotminds kan jag tänka mig..

Hmm undrar om Riotminds läste igenom det som de skrivit innan de tryckte boken.

Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Osunt förnuft

Läs det jag skrev längre upp under:
"Min sjuka njutning" så får du svar på allt..

Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Osunt förnuft

Precis, 99% av rollspelarna är kapabla att ändra saker själva i spelen och inte slaviskt följa texten i boken. Och du har tjatat om restriktionerna tillräckligt mycket, så det lär inte
vara någon som undgått att se att du inte tycker om dem. Att påpeka rena fel som de i tråden "tabbar" är helt ok, men att tjatat på regler som du inte tycker om, det tillför
mycket lite, särskilt som du verkar helt oförmögen att ändra på det du inte tycker om. Se min tidigare postning i denna tråd.



Och jag tycker att du skall läsa mitt inlägg "Min sjuka njutning" längre upp.

Och mina inlägg är inte onödiga... De engagerar ju dig.
Men var inte orolig jag ledsnar nog snart..

Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Slutsatsen blir ...

Jag kan misstolka det eftersom det står så oklart.. Och jag är helt säker på att en rollspelsoskuld också kan missa det.

Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Ah, den gamla nordiska kung-fu-munken ...

*garv*

Har du varit med och medkonstruerat DoD eller.. Är Restriktionerna din idé?? Du verkar ta väldigt illa upp när man klagar på dem...

Och visst jag kan ignorera dem..

Men det är kanske roligare att spela med dem. Då blir ju DoD ett av sveriges få humorrollspel...

Men som sagt läs högre upp under inlägget "Min sjuka njutning" så förstår du kanske lite bättre...

Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: hmm

Jag höll med till fullo att man inte måste volta för att undvika en attack.. Det räcker med att gå bakåt.., Dra sig undan eller liknande..
Däremot så framgår det Ej i regelboken att man kan undvika utan vapen eller sköld i sin hand...

Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Stänger tråden ...

Jag tror att den här tråden har fyllt sitt syfte. Ingen är betjänt av samma uppstekta gröt ältas om och om och om och om och om igen.

/Dante
 
Top