Basenanji;n141441 said:Jag fattar inte heller riktigt vilka premisser du bör/måste/vill/funderar på att utgå från, så jag drar till med:
Kråkslottet
Älskar titeln. Känns dock som ett betydligt större äventyr än jag tänkt mig ... :grin:
Basenanji;n141441 said:Jag fattar inte heller riktigt vilka premisser du bör/måste/vill/funderar på att utgå från, så jag drar till med:
Kråkslottet
zonk;n141577 said:Jepp, gravvalv (helst med noggrannt personifierade skelett/andra minions) känns både klassiskt och straightforward. Det riktigt ber om en juste subversion, där man vänder upp och ner på nåt i konceptet. Det låter som en utmaning att göra det fräscht och nyskapande men utan att man tappar bort den klassiska känslan! Sen känns strid i gravvalv som något ovanligt handgripligt och tydligt i DoD för den delen. Kan nog funka bra för nybörjare på båda sidor SL-skärmen. Man kan ju strö in lite grejer som kan vända striden för snabbtänka spelare... Ja, mumierna är farliga - om ni inte tänder eld på allt det eldfängda, närmast fnöske-aktiga gravgodset som ligger i drivor framför dem! Effektivt och såklart fullständigt livsfarligt för spelarna med, var och en sin egen brand-i-alptunnel-skapare. Sedär brott mot fornminneslagen på mer än ett sätt samma förmiddag.
Ok jag har nog snöat in lite på gamla klassiska dungeoncrawls, det får erkännas..
Peter;n141568 said:- en demon som suttit fängslad i tusen (minst!) år och är redo att förhandla för sin frihet
- malbahars skelett som fortfarande håller äventyrets macguffin i sina beniga händer
- krokodiler?
Magnus Seter;n142212 said:Demoner och skelett, ett tema i önskningarna.
Krokodiler? Kanske jag ska förlägga det i en djungel som någon föreslog.
Vettig representation.Magnus Seter;n141322 said:Vad ska ett introäventyr till klassiska DoD innehålla?
.113;n142286 said:Eller tvärtom, en djungel under marken i en klippskreva mitt i ökneni vilket fall går det ju kombi era absolut
Magnus Seter;n142294 said:Ja jo men då blir det ju "bara" en oas. Vilket inte behöver vara fel, men kanske inte lika häpnadsväckande på sitt sätt.
Peter;n142301 said:Varför tänker jag på Mumien 2?
Magnus Seter;n142306 said:Haha jag hann söka på "Munken 2" och tänkte att det skulle vara nån japansk fantasygrej!![]()
Magnus Seter;n142306 said:Haha jag hann söka på "Munken 2" och tänkte att det skulle vara nån japansk fantasygrej!![]()