Nekromanti DoD gruppporträtt

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag kände att jag var tvungen att rita en ny bild av min DoDgrupp. Gruppen är i och för sig från v4 men jag Bonneriserade dem efter bästa förmåga. Hoppas ni gillar den.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
oj!

Fan va många ni e!
Snyggt värre!
Specielt ankan!
Jag är godissugen!



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: oj!

Tackar. Ändå är inte min egen karaktär med. Han var inte cool nog för att platsa.

Daniel "Warduke" Schenström
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Snyggt!

Ja sådär mycket tid, ett spelmöte ungefär. (ca 10 timmar) När alla andra rullar sånadär plastprylar sitter jag begraven över mitt rollformulär och ritar en massa på dem.

Daniel "Warduke" Schenström
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Riktigt fin ...

Ankan var supernajs. Men då borde kanske jobba lite på
proportionerna? Gubben till höger hade kanske lite väl
litet huvud, och ankans ben var inte så välformade. 8)
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Tuff anka, den blev klart bäst [NT]

.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Coolt....

Det liknar Håkan Ackegårds stil ganska mycket......Det ser ut som en proffsteckning! Högsta betyg!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Coolt....

Du vet jag har många mäktiga vänner som kommer slå dig för att du jämför mig med Ackegård. Och så har jag en som har sådär en 4 kvm Ackegårdsbilder på sin vägg.


Själv tackar jag så mycket, jag är själv en Ackegårdsfan.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
SNYGG !!(NT)

/images/icons/smile.gif

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Ploppning [ot]

Nog för att det här skulle passa bättre i "rollspel"-forumet, men...

Menar du som när du "ploppar" (måste gå ut ur rummet) eller när du helt enkelt inte är involverad i händelsen (ex. strid)? Visst blir det ju lätt en del klottrande men att dom kunde resultera i sånt seriöst... Kanske man skulle engagera sig lite i det. Egentligen så är det ju lite trist om du har så mycket dötid, men jaja... det är väl så!

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Alla älskar ankan..

Kan du inte berätta lite om ankan, forumets favorit? /images/icons/wink.gif
Gärna lite om dom andra också.. Anekdoter, anekdoter!



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Alla älskar ankan..

Ankans ägare är nu nere i Bosnien och ser till att våra lansmän och kvinnor där nere har hela fordon att åka omkring i. Han har inte sett bilden än, och det har inte de flesta andra av spelarna heller, jag har haft ett rent helsike med att få tag på en bra scanner.

Den gode krigarankan hade ett mål här i livet, att bli rik. Istället mötte han som så många andra rollpersoner, döden. I Femte Konfluxen var det väldigt få kvar av vårt stolta gäng. Min rollperson, som inte är med på bild, halvlingen och magikern är de som orkade härda ut. Och då menar jag inte genom hela äventyrsserien, de flesta av oss hade gått genom ett par rollpersoner, själv var jag väl uppe i nummer 10+.

Det finns tyvärr inte så mycket anekdoter att berätta med den här uppsättningen eftersom de lever så kort tid men några finns ju.

Riddaren i mitten hörde hop med personen med märklig ansiktstatuering till vänster. Vad alla vi trodde var att det var en ung man, en väpnare. Det visade sig vara en ung kvinna. Jag antar att det var ända sättet för henne att bli riddare. Alla blev överraskade när hon kom ut förutom jag som hade sett bilden på "the real thing" när jag rotade genom den spelarens papper i jakt på bilder på några AD&D-figurer. Ingen klagade, och minst av alla den gubbsjuke magikern.

Mannen längst till vänster som ser ut som all världens sorg är en p-p-p...krigare. Det vill säga att alla spelare visste att han var en paladin men han uppgav sig som krigare till våra rp.

Han som lagt upp svärdet på paladinens axel hette Ard. Ards spelare hade konstanta problem med att komma på spelmötena vilket resulterade i att han alltid bar och gjorde allt skitgöra och att SL ofta fick frågan "vad gör Ard?" i striderna. Fördelen med att inte komma var att han klarade sig med sin enda rp genom nästan hela eländet. (Fiender och fällor verkar inte uppfatta hans existens.)

Daniel "Warduke" Schenström
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Ploppning [ot]

Nej, om inget händer som absolut kräver min uppmärksamhet, eller att äventyret engagerar mig, vilket aldrig har hänt i DoD (dvs alla de utgivna äventyren), så sitter jag och ritar, eller för anteckningar så att jag kan skriva krönikor och rita bilder till dem senare. Ofta resulterar min dåliga vaksamhet givetvis i att jag missar att vi har rest till andra städer och så vidare. Då är man inte så uppskattad av medspelare eller spelledare. Envisas de att köra skräp så... Så under strid brukar de vänligt knuffa til mig och tala om att jag ska rulla min t20 och säga vad jag gör.

(Dock kan jag rita under seriösa äventyr, men bara då min karaktär inte är närvarande eller under spelargöromål (när jag spelleder)).

Daniel "Warduke" Schenström
 
G

Guest

Guest
Vilka är dom ?

Bara av ren nyfickenhet kan man inte få en kort presentation

... Doedinan som förövrigt inte tycker om bönder, -"Dom borde avskaffas"
 
Top