DoD DoD-91

De nyare DoD-spelen, 2016 och -23,
2016 kändes för mig som ett eget spel med varumärket påklistrad, precis som Chronopia. Jag gillar båda världar men dom har inget med tidigare versioner att göra.

Gällande specialförmågor är det lite mer av modern design. 91:an hade det också men allt var slumpmässigt. Det jag gillar med 23:an är att hjälteförmågorna känns mer inbakade i grundsystemet än ett system utanpå det vanliga.

2016 kändes för mig som ett eget spel med varumärket påklistrad, precis som Chronopia. Jag gillar båda världar men dom har inget med tidigare versioner att göra.

Gällande specialförmågor är det lite mer av modern design. 91:an hade det också men allt var slumpmässigt. Det jag gillar med 23:an är att hjälteförmågorna känns mer inbakade i grundsystemet än ett system utanpå det vanliga.
Håller med om att specialförmågorna i -91 inte är riktigt integrerade, särskilt yrkesförmågorna. Det var lite som att man provade en ny grej, verkar det som. Det positiva för mig är att man har just en eller max två. Jag tycker också att förmågorna i -23 är bättre integrerade, men man får så många efter ett tag att de tar över, och då känns de mindre speciella. I mitt tycke.

Back