Hej Tomas!
Jag vill förtydliga att vi hade roligt med Dimmornas dal och den fenomenala Foundry implementeringen. Jag tycker på det hela taget att den nya versionen av DoD gjorde vad den var designad för. Snabbt, lättfotat och med släktskapet kopplat till DOD84 och inte EDD. Mer fokus på enskilda äventyr och kortare kampanjer.
Mycket väl genomfört och blev ett bra spel. (annars skulle jag inte ha lagt ut 3 - 4 000+ på diverse kickstarters inklusive Arkand med allt jag kunde lägga till

)
Vår diskussion efter avslutad kampanj hamnade i att oavsett vad man spelar för yrke så är två grundegenskaper viktigare än alla andra, med undantaget att Sty/Smi 13 är bra för aktivt stridande RP, Alla andra svagheter som lågt start FV var utsuddat efter ett antal äventyr.
Men det är lite utav ett omöjligt uppdrag, hur göra det mer "simulationistiskt" utan att bryta spelets kärna och grundtanke. Då är det lättare att spela Mythras istället
Jag uppfattar DoD23 som ett spel där man snabbt kan skapa en rollperson utan begränsningar. Vill du spela en Anka som kan gå i slagsmål med en Minotaur och ge o ta stryk jämbördigt, gör det! Det är en charm i det, spelet är skapat för det.
Att det strider mot mitt behov av simulering och fysisk rimlighet är mitt bekymmer, för att citera filmen Kingsman : The secret service
"This aint that kind of movie bruv" 
God Jul!
C
och kul att det kommer Trudvang, det var efter min tid som rollspelare och innan nystarten