D&D DnD - skvalkanalen

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Argument: Kråkor borde göra extra skada mot de odöda eftersom de är asätare.
Gillar helt klart idéen och allt som går att göra med den. Helt plötsligt kan en druid bli en ganska mäktig fiende mot odöda tillsammans med clericen. Druiden tar formen av en kråka som sprider terror över de odöda tillsammans med en cleric som välsignar deras kroppar så de aldrig mer kan återvända som vanskapta varelser som hemsöker detta plan.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Det känns som att det fungerar med The Raven Queen som lokal dödsgud som är mot de odöda också.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
-En valfri boss så rälig att när man ser honom första gången förlorar man en level.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Men seriöst, så är det skönt att de tagit bort Kenders kleptomani.
Dåligt. De borde haft kvar den så man hade haft fler argument att stryka hela rasket ur spelet.

En Kender med kleptomani kontra en Kender utan kleptomani är bara grader i helvetet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Jag lyssnade på senaste The Crusader Podcast, där fick vi veta att ett party skall ha en fighter, en priest, en wizard och en rogue, saknar man någon av dem är man rökt.

Men om det är den bästa kombon, vad är den sämsta? Inte ur spelskojsperspektiv, utan rent framgångsmässigt om man tänker angripa random dungeons. Gubbarna har vettiga stats, vettiga builds om det är en grej i regelvarianten, men sammantaget är det den sämsta kombinationen.
Jag försöker komma på en riktigt dålig kombo men det är fan svårt. Känns som att det är svårt att svara på utan att veta vad de ställs inför, alla klasser har ju något som de skulle klara galant, och saker de funkar sämre mot. Mot horder av odöda kommer ju alla grupper utan cleric vara sämre, och en grupp dumma magiker kanske får det svårt mot för många golems. Samtidigt så kan ju ett gäng barbarer med greataxe fällas långsamt av en kobold med en pilbåge och spider climb.

Gruppen barder som andra redan nämnt är det som är mest lockade att sägas, men barder på högre levlar kan ju göra lite av allt och en grupp barder borde fan klara sig mot allt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jaha, vad säger konnässörerna om att vi kommer att få Planescape?
Också en lågoddsare, med tanke på att de släpper boken Mordenkainen presents Monsters of the Multiverse.

Det har väl mest varit käbbel mellan de som vill ha Planescape och de som vill ha Spelljammer.
Speciellt då de släppt lite material till bägge settingarna som teasers.

Men Planescape är antagligen populärare än Spelljammer, så det är inte så konstigt att det blev som det blev.

Däremot lär de trycka in lite Spelljammer-saker i Planescape, som spelljammerskepp på astral sea.

Ska bli spännande att se.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Okej, så antalet forumiter som blir glada av Planescape är två (@anth ; @zonk ) och av Netherdeep noll alltså. Wizards blir inte rika på det här forumet… (jag, som den sucker jag är, köpt iofs slipcaset med de tre böckerna nyligen).
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Okej, så antalet forumiter som blir glada av Planescape är två (@anth ; @zonk ) och av Netherdeep noll alltså. Wizards blir inte rika på det här forumet… (jag, som den sucker jag är, köpt iofs slipcaset med de tre böckerna nyligen).
Jag blir också glad av planescape, men inte 5e så... Får väl se helt enkelt :D
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Alltså, Planescape hade gjort mig glad, men jag är skeptisk till att det verkligen kommer. Inte i fullständig form IAF. Jag skrev det där mest på skämt...

Realistiskt sett kanske det kommer någon mashup på valda delar av Planescape och Spelljammer.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Jag blir också glad av planescape, men inte 5e så...
Jag har också lagt ned 5e som möjlighet - åtminstone om jag skall vara DM. Men det mesta som släpps till 5e verkar väldigt lätt att hacka om till valfritt level-baserat system. Flera av de senaste äventyren (som jag bara läst recensioner av) verkar i det närmaste vara skrivna som friform...
 
Top