Nekromanti Djävulens tal

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Eller som det sägs i 2001/2010: Dess dimensioner följde exakt proportionerna 1:4:9, hur enfladigt då av oss att tro att det skulle sluta efter bara dessa tre dimesioner.</I>

Tja, i Robert Heinleins 'Number of the Beast' fanns det ju ett antal av parallella verkligheter i multiversum som kunde skrivas som tre sexor... sex upphöjt till sex upphöjt till sex.
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Talmagi

Det decimala talsystemet (och antagligen de flesta andra som folk hittat på) i kombination med mänsklig uppfinningsrikedom och förmåga att se samband vare sig dessa finns eller inte gör att det går att "bevisa" alla möjliga saker med siffror, bara man ger sig den på det. Den som tvivlar kan börja tillämpa "The Law of Fives" som säger att allt kan relateras till talet fem, direkt eller indirekt, och sedan jämföra sina fynd med olika talmagiska teorier för att se vilken förklaring som är mest krystad. (För den aktuella diskussionen kan det ju vara intressant att 6 = 2 * 3 och 2 + 3 = 5.)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Re: Hur många är troende [OT]?

JAG bryr mig om de stora frågorna, och jag anser mig själv vara ateist.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Hur många är troende [OT]?

Jag bryr mig om även de små frågorna, och även jag är ateist.

/Azagthoth
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
jag sa inget om att filmen är bra den är totalt urkass men det var bara talen 666/999 jag pratade om...
 
Top