Nekromanti ditt favorit spel detta året!

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
här kan du skriva ditt favorit spel detta året!

mitt favorit spel är: The Elders Scrolls Oblivion

jag ger den en 9 av 10 möjliga!

den får bara 9 på grund av att man kan gå fram till en civil med en pil på skåran och sikta på hans öga från mindre än en meters håll utan att han rör en min.

vad är era favorit spel eller håller ni med om min?
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
jag har inte spelat age of conan det har väl precis kommit ut eller? men jag vill gärna pröva det kan du skicka mig lite bilder ingame
 
G

Guest

Guest
Stämmer, spelat har inte kommit ännu, men man kan bli inbjuden i betan om man har tur, håll kolla på deras sida, för det kan komma en öppen beta inom kort...

Bilder, info och annat najs hittar du även på samma sida...
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
ok jag har själv längtat efter spelet ser ut att äga men jag undrar fortfarande har det någon chans mot WoW? Det är defenetivt bättre än sagan om ringen online men fortfarande har det någon chans mot det stora WoW? vad tycker du?
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
sweet spel! vilket program använde du för att göra detta? och förresten betalar du för att ha sidan? för jag och en kompis vill göra en sida men inte betala :/.
 
G

Guest

Guest
Självklart har den en chans mot WoW. Kommer det att bli större än WoW? Nej, aldrig! Kommer det att vara lika bra eller bättre än WoW? Ja, självklart, med hästlängder... Men det är en fråga om smak. Jag personligen ogillar alla former av Disneyfantasy, jag är sååå trött på Dvärgar, Alver, Orcher... bra, bla,bla... Den Hyboriska tidsåldern är något helt annat, det är en mörk, cynisk, våldsam tidsålder. AoC är vad man gillar om man är över 15 år :gremlaugh:

Jag vill ha ett spel som speglar Howards skapelse. Det ska vara politiskt inkorrekt, sexistiskt och brutalt, en värld där män är män och kvinnor är... ja, dom är antagligen tillfångnatagna och ska befrias av män eller onda och vill förtrolla oss... :gremlaugh:
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
ja du har rätt om att det aldrig kommer bli lika stort som WoW men herregud komma på den otroliga grafiken. Jag längtar till jag får testa deras AI undrar om den är lika bra som grafiken eller miljöerna?
 
G

Guest

Guest
Ja v får hoppas det, deras motor är grym, och det lilla jag testat så är det en fröjd för ögat att se på om man har en kraftfull dator, glädjande nog så klarar 4-5 år gamla maskiner av spelet, dock med lite lägre inställningar.... :gremlaugh:
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Det är programmerat i java (med hjälp av intellij). Sidan hostas på www.one.com och kostade ca 400:- för ett år.

Just nu spelar man via email och webben. Rätt snart (inom ett par månader hoppas jag) ska man kunna spela med ett program man laddar ner.
Jag annonserar på mailinglistan när det startar nya spel. Man mailar sina drag till mig i textform.
Alpha attack beta
Delta defend
Romeo reinforce Sierra
etc

Dragen visas på spelets sida, exempelvis:
http://www.gunslinger.se/game5/
Detta spelas just nu med två till tre drag i veckan.

Det går att ladda ner och spela mot AI:n men det är rätt krångligt. Om du inte är javaprogrammerare så rekomenderar jag det inte. :)

Som sagt, jag håller på med en version som man ska spela med ett program och allt ska skötas automatiskt. Men det tar lite tid att skriva.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
ok men måste man skriva ut och faxa till dig? jag har ingen fax! och jag skulle helst vilja skriva i forumet :/.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Skicka mail (eller pm, men helst mail).
Det underlättar om du har en eller tre motståndare. För närvarande startar jag bara spel med två eller fyra spelare.

Varför tror du att du måste faxa???
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Bästa spelet 2007 var utan tvekan Portal. Jag ger det 10 av 10 möjliga, och ser inga nackdelar med spelet alls.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
ser inga nackdelar med spelet alls.
Jag tyckte att det var för kort. Annars håller jag med dig, full poäng i alla kategorier.
"And then there will be cake"
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Mina favoritspel förra året!

World in Conflict: Skitcool setting, snygg grafik. Synd bara att det inte finns en singleplayerkampanj med sovjet, jag hade sett fram emot att nuka frihetsgudinnan.

Call of Duty 4: Skitcool setting, snygg grafik. Synd bara att det inte finns en singleplayerkampanj med terroristerna, jag hade sett fram emot att snajpra ner VIP:s.

Crysis: Skitcool setting, snygg grafik. Synd bara att det inte finns en singleplayerkampanj med nordkoreanerna, jag hade sett fram emot att föra gerillakrig i jungeln mot amerikanerna/aliensarna.

Hmm... jag tycker mig kunna ana en röd tråd här.
 
G

Guest

Guest
Re: Mina favoritspel förra året!

World in Conflict

Ahhh... Håller med, när jag började lira och drog igång kampanjen så gjorde jag det med i namnet General Golovko, Till min besvikelse så fick jag inte välja den rätta sidan, den röda... Nåväl, men jag håller med dig, ascoolt spel!
 
Top