Nekromanti Disney köper Star Wars

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Hehe och jag som just läste det där aprilskämtet som nån postade upp här om Star Wars 7 och så läser jag det här...
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Faktum är att Disney har köpt Lucasfilm villket också är bland annat Indiana Jones och Willow.

Så jag tror vi kan räkna med att det kommer mer Indiana Jones och kanske en Willow 2.
Med det sagt så är det kanske inte dålig.

Men det var en satans bra deal från Disneys sida, bara 4.05 miljarder för alla rättigheter. Dock så har ju Lucas kvar royalties.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Äh, såhär:

det kommer ju antagligen bli bättre än episode 1-3.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Vimes said:
Äh, såhär:

det kommer ju antagligen bli bättre än episode 1-3.
Och det kan säkert bli bättre än episode 6 också.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Jag känner en försiktig optimism inför Disney som förvaltare av Star Wars. Lucas har vid flera tillfällen sagt att han inte är intresserad av att göra något mer SW-relaterat, så jag ser det som enbart positivt att licensen går vidare. (För chansen att det kommer att göras några bra SW-filmer är lika med noll ifall inga fler görs (döh!).) Sedan ser jag inte att det just är Disney som tar över som en garant för att vad som än kommer att produceras kommer bli kasst. De har gjort tillräckligt med bra grejor för att kunna ro hem det hela. De har ju resurserna, och om de kan kombinera det med vettigt folk så kan det bli riktigt bra.

Det skulle dock vara intressant att veta vad det är meningen att den kommande filmen ska handla om, under vilken era den ska utspelas och om några kända figurer kommer att vara med. Jag gissar att det redan spekuleras vilt bland nördarna. Vet man något?

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Ingen har än ställt den mest uppenbara frågan: Innebär detta att det kommer släppas ett nytt Star Wars-rollspel?

/Anders
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Organ said:
Ingen har än ställt den mest uppenbara frågan: Innebär detta att det kommer släppas ett nytt Star Wars-rollspel?

/Anders
Fan vad sjukt, jag tänkte precis skriva det!

Jag kan tycka att det är ju ett fantastiskt bra tillfälle att introducera kidsen till rollspelade om inte annat.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Organ said:
Ingen har än ställt den mest uppenbara frågan: Innebär detta att det kommer släppas ett nytt Star Wars-rollspel?

/Anders
Det vet vi väl redan att det kommer? Från Fantasy Flight? Eller är jag felinformerad?

Eller vill du ha ett ännu nyare?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
krank said:
Organ said:
Ingen har än ställt den mest uppenbara frågan: Innebär detta att det kommer släppas ett nytt Star Wars-rollspel?

/Anders
Det vet vi väl redan att det kommer? Från Fantasy Flight? Eller är jag felinformerad?

Eller vill du ha ett ännu nyare?
Jag vill alltid ha ett nyare rollspel! :gremwink:

Ärligt talat; jag kände inte till att FFG var på g med ett nytt. (Eller, det har jag antagligen hört, men inte lagt på minnet.)

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Laowai said:
Organ said:
Ingen har än ställt den mest uppenbara frågan: Innebär detta att det kommer släppas ett nytt Star Wars-rollspel?

/Anders
Fan vad sjukt, jag tänkte precis skriva det!
Ja, det är verkligen en underlig fråga att ställa på ett rollspelsforum. :gremwink:

/Anders
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Organ said:
Laowai said:
Organ said:
Ingen har än ställt den mest uppenbara frågan: Innebär detta att det kommer släppas ett nytt Star Wars-rollspel?

/Anders
Fan vad sjukt, jag tänkte precis skriva det!
Ja, det är verkligen en underlig fråga att ställa på ett rollspelsforum. :gremwink:

/Anders
A-HAH! Kul hörrö :gremwink:

Menade mer att jag precis skulle skriva samma sak typ precis när ditt inlägg ploppade upp :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vimes said:
Vimes said:
Äh, såhär:

det kommer ju antagligen bli bättre än episode 1-3.
Och det kan säkert bli bättre än episode 6 också.

ÄÄ
nu skall vi inte klanka ner på episode 6.
visst så hade den en del problem den inte skulle behövt ha, men jag tycker i det stora hela det är en bra avslutning på trilogin.




Sedan så tänkte jag vidarebefordra min lista jag postade i en kommentar på facebook, där jag listar anledningar till varför jag tror det är rätt att Lucas lämnar över star wars till just disney (förutsagt att vi vill ha fler filmer)

1. De är snuskigt rika och kan pumpa in stora summor pengar.
2. Det innebär att George Lucas inte blir inblandad
3. Säga vad man vill om disney men de är väldigt bra på att bevara francises
4. det finns helt klart konstnärligt kreativa människor där som kan forma de nya filmernas utseende
5. George Lucas kommer inte vara inblandad
6. Disney gör faktiskt en del bra filmer.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Lu-kaazh said:
)

1. De är snuskigt rika och kan pumpa in stora summor pengar.
2. Det innebär att George Lucas inte blir inblandad
3. Säga vad man vill om disney men de är väldigt bra på att bevara francises
4. det finns helt klart konstnärligt kreativa människor där som kan forma de nya filmernas utseende
5. George Lucas kommer inte vara inblandad
6. Disney gör faktiskt en del bra filmer.
7. George Lucas kommer inte att vara inblandad.


För att bidra med något, så gillar jag personligen rätt mycket av det som disney gör. Tror att de med rätt team och regissör, vilket de ledigt har nog med pengar för att skaffa, kan göra riktigt jävla bra skit av det här.

Hoppas bara att de inte kör med redan etablerat material utan skriver egen kanon.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lu-kaazh said:
1. De är snuskigt rika och kan pumpa in stora summor pengar.
2. Det innebär att George Lucas inte blir inblandad
3. Säga vad man vill om disney men de är väldigt bra på att bevara francises
4. det finns helt klart konstnärligt kreativa människor där som kan forma de nya filmernas utseende
5. George Lucas kommer inte vara inblandad
6. Disney gör faktiskt en del bra filmer.
Som jag har förstått det så ska Lucas vara någon sorts creative consultant, dvs rådgivare. Frågan är hur mycket dom kommer att lyssna på herrn.

Vadhänder förresten med Indiana Jones?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Organ said:
Ingen har än ställt den mest uppenbara frågan: Innebär detta att det kommer släppas ett nytt Star Wars-rollspel?

/Anders
Troligen inte innan de har släppt det Star Wars-rollspel som FFG håller på med.

NINJAD AV KRANK. Meh. :gremlaugh:

/M
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
!Paxen said:
Som jag har förstått det så ska Lucas vara någon sorts creative consultant, dvs rådgivare. Frågan är hur mycket dom kommer att lyssna på herrn.
Min gissning är att det är en en menlös titel de mest ger för att göra Lucas glad. att det i praktiken inte betyder något.

//Lukas, Kreativ skribent


Edit: Stavfel till och med en dyslektiker ser!
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Jo, men det kan nog bli rätt bra

Trots att man är relativt gammal så tycker jag nu faktiskt inte att den "nya" triologin är såå hemsk. Kunde varit bättre om man tagit bort/gjort om vissa saker och individer- men han tilltalar väl barn, den gode Jar-Jar, vad vet väl jag?

Kan väl bli häftigt
Kanske
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Lynx said:
men han tilltalar väl barn, den gode Jar-Jar, vad vet väl jag?
Jag hatar att erkänna det men han tilltalade mig som liten .


//Lukas som dock vill påpeka att han föredrog de gamla filmerna framför det nya.
 
Top