Aerid
Veteran
Jag läste nyligen en gammal artikel i Sverox om några som testat på att spela Diplomacy i form av rollspel, med en viss historisk korrekthet. Idén är alltså att spela på en världskarta runt 1860 med alla dess stormakter, runt 15 pers satsar vi nog på att bli. Dessa ska då få varsin mailadress anonymt för att hemlighålla vilken spelare som fått vilket land.
Nu tänkte jag dra igång något liknande med ett gäng vänner någon gång i framtiden och undrar om det möjligtvis finns några här som testat på det och kan komma med tips på hur allting ska skötas.
Den hemsida som artikeln hänvisade verkar nu vara nere så om ni även vet var någon bra Dippy-karta kan finnas skulle det också uppskattas.
Nu tänkte jag dra igång något liknande med ett gäng vänner någon gång i framtiden och undrar om det möjligtvis finns några här som testat på det och kan komma med tips på hur allting ska skötas.
Den hemsida som artikeln hänvisade verkar nu vara nere så om ni även vet var någon bra Dippy-karta kan finnas skulle det också uppskattas.