Nekromanti Diplomacy Online!

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Lukas said:
Barcaii said:
Nu måste visst alla konfirmera att de ska vara med... :gremfrown: Ännu mer väntan.
japp tror inte det blir något i kväll
Sorry. Har varit utan internet sedan igår morse (som jag skrev tidigare) och visste inte att man behövde bekräfta.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Så om jag förstått det rätt så har vi alltså följande uppsättning:

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>
Stormakt Spelare WRNU-namn
RUSSIA maxraven Max Raven
TURKEY vimes Vimes
GERMANY xyas xyas
AUSTRIA Lavalampa Lukas
ITALY bizmarck Måns
ENGLAND barcaii Barcaii
FRANCE ecultist Nabu
</pre></div></div>
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Feuflux said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>
Stormakt Spelare WRNU-namn
RUSSIA maxraven Max Raven
</pre>
</div></div>
Motherland! :gremlaugh:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Happ, det börjar bra - glömde bort att ge order första omgången. Får fixa någon slags påminnelse...

<.<
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Rapport inför 1905

Vi ska nu påbörja vårrundan 1905 och en spelare är utslagen - MaxRaven/Ryssland. Österrike (Lukas) är på fallrepet med endast ett SC kvar. Annars är det jämnt: Turkiet (Vimes) har 8 SC, Tyskland (yxas) har också 8, Italien (Måns) har 7 SC, Frankrike (Nabu) har 6 SC och England (Barcaii) har 4 SC.

Det är alltså jäkligt jämnt och spännande. Följ oss på Play Diplomacy Online! - spelets ID är 29483.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Svar: Vimes och Måns. Dual victory som Turkiet respektive Italien.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Jag fattar inte, ni är klara? Om jag kollar på kartan så är det ju hur mycket som helst kvar att spela om, och dual victory? Om man inte stångas vid en stalematelinje så är det ett extremt fånigt sätt att avsluta ett parti. Här verkar det dessutom som att resten bara tröttnat? Men tja... grattis får man väl säga, och samtidigt påpeka att konventsvarianten (spela till 1908, flest center vinner) i nästan alla sällskap fungerar bättre än originalspelet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Jo, vi är klara. Tyvärr droppade Frankrike ut när det var som mest intressant. En allians mellan Fr, Ty och Eng hade kunnat få stopp på mig och Italien.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Vi hade en sån allians, men sen droppade Frankrike utan ett ord.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Jag är gärna på en ny omgång om det blir en sådan. Har ännu inget konto, men om jag blir erbjuden en plats i wrnu-diplomacy-spel så reggar jag mig som avatarex.

Mitt diplomacyspel i hyllan har inte använts på sex år och som det ser ut nu finns ingen ljusning i sikte så nätspel är nog ett bra substitut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Jag spelar gärna igen. Dock med personer som kan försäkra att det faktiskt kommer spela och vara hyfsat aktiva.

BDGs förslag på konventsregler lät intressant, f.ö. och det är jag villig att prova.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Jag är på för en omgång till. Det var kul bortsätt från att folk droppade av. Fast efter jag kommer tillbaka från min semester den 5/9 i så fall.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Jag kan tänka mig att deltaga.

Jag utmärker mig på följande sätt:
* Jag har inte lämnat forumet på 10 och kommer inte att smita mitt i pågående spel.
* Jag har faktiskt aldrig spelat Diplomacy, så jag kan lova att jag inte kommer vinna. :gremgrin:
* Jag har grundkoll på reglerna och sätter mig (förhoppningsvis) snabbt in i det hela.

PS. Det sades ju innan att det här spelet skulle skapa ovänner på forumet (med alliansbrytningar och allt), och det gjorde det ju, fast inte på det sätt ni tänkte er. Istället är ni sura på att Nabu smet... DS.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

jag skulle kunna tänka mig spela igen också.

om igen nu anser att jag var en av de inaktiva
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Jag spelar gärna igen. Dock med personer som kan försäkra att det faktiskt kommer spela och vara hyfsat aktiva.

BDGs förslag på konventsregler lät intressant, f.ö. och det är jag villig att prova.
Aktiv kan jag gärna vara, om det inte krävs aktivitet varje dag. Ett eller två drag i veckan låter lagom för mig. Jag kommer nog inte följa den här tråden så intensivt så skicka ett PM om jag blir antagen.

Svika en allians är okej, eller snarare en del av spelet, men att svika spelgruppen skulle jag aldrig göra.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Feuflux said:
PS. Det sades ju innan att det här spelet skulle skapa ovänner på forumet (med alliansbrytningar och allt), och det gjorde det ju, fast inte på det sätt ni tänkte er. Istället är ni sura på att Nabu smet... DS.
Men hallå, man kan inte bli sur på någon för att de bryter allianser i diplomacy, det är lixom det spelet går ut på.

Att folk droppar ut, det kan man däremot bli skitförbannad på :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

xyas said:
Men hallå, man kan inte bli sur på någon för att de bryter allianser i diplomacy, det är lixom det spelet går ut på.
Nu hade jag för få smileys. :gremsmile:
Vimes skrev i trådstarten "Som Hellzon påpekade i småpraten igårkväll finns det inte tillräckligt många på WRNU som hatar varandra, låtom oss bli 7 till!"
Det var det jag syftade på.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,017
Location
Ereb Altor
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Jag hade bestämt mig för att inte kolla vem som spelade vad så det dröjde ganska långt in i spelet innan jag visste vem som var vem. Nu spelade det inte någon större roll men jag ville inte ha några förutfattade meningar om mina motståndare.

Jag har inte spelat Diplomacy sedan tidigt 90-tal och det var kul att diplomati faktiskt spelade så stor roll som den gjorde.

Jag spelar gärna igen, men kan inte hoppa på något förrän i slutet av september.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Re: Vilka är bäst på Diplomacy på WRNU?

Well, till att börja med ska jag be om ursäkt. Jag var uppe och hälsade på mina föräldrar, only to discover att deras internet was broken. Nåja, för att vara helt ärlig hade jag ändå kunnat åka in och fixa dragen på typ något annat internet (bibliotek har fortfarande det va?), men det kändes som lite för mycket commitment med 5 mil till närmsta samhälle.

Jag ber om ursäkt för att jag sabbade det.
 
Top