Nekromanti Diplomacy Online!

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Som Hellzon påpekade i småpraten igårkväll finns det inte tillräckligt många på WRNU som hatar varandra, låtom oss bli 7 till!

Jag tänker mig att vi samlar ihop 7 WRNU:are och kickar igång en Diplomacy-omgång på nätet. Jag föreslår Play Diplomacy Online, för att den har ett bra interface (och inte minst för att jag redan är reggad där).

Frågor, förslag på deadlines, glada tillrop och annat i tråden. Vi kickar igång när vi är sju och har bestämt oss för vilka regler vi ska köra med (deadlines etc).

Great fun!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,020
Location
Ereb Altor
Det låter askul! Jag har inte spelat Diplomacy på säkert 15 år! Jag är gärna på om inte kraven för deadline är för hårda för mig. :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag har aldrig spelet spelet.
men det låter kul så jag är på
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Jag är på! Så länge det inte blir för snabba eller långsamma drag, men det ska vi ju komma överrens om, så det borde väl gå.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
1. Vimes
2. Måns
3. xyas
4. Lukas
5. Nabu

Två till, sen kan vi kicka igång.

Kan folk specificera vad som är för korta eller för hårda deadlines för dem? Vi sätter deadlines för order, reträtt och build. Enligt min erfarenhet funkar det rätt bra med 24 h för varje, det intressanta är ju orderfasen egentligen. Så ett alternativ är att ha den lite längre. Jag tror att 24 timmar är tillräckligt för att alla ska hinna vara med i spelet iaf, och reträtter och builds borde inte behöva vara så hårigt. Fördelen med längre deadline på orderfasen är ju att det ger mer utrymme för förhandlingar.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Jag kommer inte kunna delta om vi har mindre än 24h deadline. Att ha lika långt på retreat och build lär väl inte vara något problem, sätter alla som ready så avslutas väl fasen oavsett? Eller kommer jag ihåg fel?

Sedan nämnde jag att jag inte vill ha för långa drag, men det lär inte vara något problem. Jag bara tog upp det för att jag och några andra fick för oss att köra en vecka per drag, och då hinner jag tappa intresset.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
24 h är minimum, det håller jag med om.

Tror annars att tre dygn är rätt bra, men jag är öppen för förslag.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Jag tänker mig också någonting i stil med 2-3 dygns deadline, men jag har egentligen inte spelat särskilt mycket, så jag kan inte påstå mig veta särskilt bra vad som fungerar bäst.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Jag lär åka på semester innan ni är klara, så jag står över. Lovar att titta, peka och skratta.
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Hejsan, jag är inte en speciellt aktiv person på detta forum men jag skulle gärna vara med i detta om deadlinen sätts på 2-3 dygn. :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
1. Vimes
2. Måns
3. xyas
4. Lukas
5. Nabu
6. Barcaii
7. Max Raven

Is it go go? (fasen vad fort det trillade in folk!)

Två-tre dagar är det mest sannolika, tror jag.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Om vi ändå ska vänta vore det egentligen avsevärt mycket bättre för mig att börja nästa onsdag kväll, den nionde alltså.

Men, jag kan börja tidigare också, om ingen vill vänta.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Kan vi klubba tredygns deadlines?

Jag kan starta när som helst, onsdag verkar vara budet för tillfället, och det funkar fint för mig.
 
Top