Nekromanti Din Julklapp till dig själv

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
En biljett till Sweeney Todd, och en Dansens Hus biljett.
Plus beslutet att äntligen göra två Sätergläntankurser under 2014 (nån här som vill låna en katt nån vecka?), och att komma tillbaka till att gå oftare till Dansens Hus igen, 2013 var det klart för lite.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Frugan införskaffade ett elpiano till familjen. Eftersom det var ett gemensamt beslut kanske det räknas?

Sen köpte jag en låda med en Gilette Fusion Power-nånting rakhyvel + trimmer + rakgel också. Det räknas utan tvekan.
 

Bananas

Veteran
Joined
28 Apr 2012
Messages
66
Location
Järfälla
I år blir det ett Remington 870 pumphagelgevär.
Tyvärr så bor man i Stockholms län så licensen lär väl dröja 4-5 månader.
Men i gengäld så är väl vädret skönare när man ska använda det.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har alltid velat ha Härskarringen, så jag kan förslava världen. I brist på äkta vara nöjer jag mig kanske med en replika, typ denna, lär väl skrämma några alver iallafall, men det får nog bli först i Januari eftersom den är dyr som ett litet helvete.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Arfert said:
Vad får man hosta upp för en Marshall Super Bass? Dottern lirar bas.
Kolla upp italienska Mark bass, fel märke men dom har helt ok priser och bra basriggar, jag har erfarenhet av dem från replokal, klubbgigg, festivalgigg och studioinspelning, dessutom väger deras grejer knappt något vilket definitivt är ett plus
http://www.markbass.it/
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Årets klappar till mig själv blev en ny speldator, Day Z standalone alphan, Ormgudens dal och en saftig räkning från bilverkstaden (bilhelvetet dog oförklarligt och strategiskt nog dagen eftet mina andra klappar betalats)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Pariah, Eisenhorn vs. Ravenor av Dan Abnett och Black crusade rollspelsboken. Jupp, jag tänker mainlina Warhammer 40k under vintern :gremlaugh:
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Spelet om Morwhayle (samt Love Letter).

Spelet om Morwhayle är fanimig det bästa rollspel jag sett. Snyggt, mysigt och så skönt genomtänkt att det toppar det mesta i spelväg. Jag är helt förpaffad! Okej, jag har nu bara läst igenom det (två gånger under kvällen) men jag tror det även lirar alldeles utmärkt. Kudos till de som gjort detta spel möjligt. Spelet är enkelt, täcker det väsentliga och tycks föra spelet med varm hand mot berättelsen som spelet ska skapa.

Mina ungar verkade måttligt nyfikna (inte alls faktiskt) men så körde jag inte ner det i halsen på dem heller. Nu ska jag lägga det på en bra plats så att de kan upptäcka det själva. Jag är sjukt sugen att skriva äventyr till Morwhayle. Måste nog bara sätta mig in lite mer i världen. Jag läste första boken för ungarna för ett par år sedan men jag minns inte allt. Jag hade inte rollspelet i tankarna då, av förklarliga skäl.

Hursomhelst: Jag är hänförd av min julklapp till mig själv. Love Letter verkar också schysst.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Här blev det vattenrengöringspiller, nötkräm och vätskeersättning, inte till mig själv, men till familjen. Just pratat med pappa på skype - de fattar såklart inte alls vad det handlar om. Ibland får jag undra om vi verkligen är släkt.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Gick in i den lokala nördbutiken idag under min lilla semester och kunde inte låta bli att köpa ett set tärningar till mig själv - de var små och jättegulliga! :heart: så det får bli den rollspelsrelaterade julklappen :gremsmile:
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
rjonas said:
Spelet om Morwhayle (samt Love Letter).

Spelet om Morwhayle är fanimig det bästa rollspel jag sett. Snyggt, mysigt och så skönt genomtänkt att det toppar det mesta i spelväg. Jag är helt förpaffad! Okej, jag har nu bara läst igenom det (två gånger under kvällen) men jag tror det även lirar alldeles utmärkt. Kudos till de som gjort detta spel möjligt. Spelet är enkelt, täcker det väsentliga och tycks föra spelet med varm hand mot berättelsen som spelet ska skapa.

Mina ungar verkade måttligt nyfikna (inte alls faktiskt) men så körde jag inte ner det i halsen på dem heller. Nu ska jag lägga det på en bra plats så att de kan upptäcka det själva. Jag är sjukt sugen att skriva äventyr till Morwhayle. Måste nog bara sätta mig in lite mer i världen. Jag läste första boken för ungarna för ett par år sedan men jag minns inte allt. Jag hade inte rollspelet i tankarna då, av förklarliga skäl.

Hursomhelst: Jag är hänförd av min julklapp till mig själv. Love Letter verkar också schysst.
Kul att höra! :gremsmile:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Recca said:
Zimith köpte en skinnjacka för 4000 kr... :gremfrown:
Grymt!

Jag ser fram emot att lira med Zimith vid tillfälle, särskilt med tanke på vad som semi-lovades i en tidigare tråd :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tja, bättre sent än aldrig eftersom det var igår, men en »ny» bil ... Dvs. ett begagnat bilskrälle som dock är nytt för mig, eftersom jag ju inte ägde det förut. :gremcrazy:

God Jul på mig! :birthday:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag är lite sugen på att skaffa en hallonpaj till, och se om jag kan skrämma igång antingen en emulator eller en Minecraft-server.

Inte för att jag vet varför, egentligen - jag har vare sig tid eller nytta av endera.
 
Top